Készítette: Lukács Beáta 2010 1 Bevezetés Óvodáztatási támogatás.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Csernátoni Katalin május 22. Biztos Kezdet-mentorképzés
Advertisements

JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
2012. Január 24. Érettségi Érettségi formái  Rendes érettségi vizsga a középiskolai tanulmányok követelményeinek teljesítése után, a tanulói jogviszony.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Kreditpontokkal kapcsolatos tájékoztatás
2012. december 3. ÉSZAK KELET-PEST MEGYEI LEADER EGYESÜLET Tájékoztató Fórum.
Szociális nyári gyermekétkeztetés 2014.
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
Gyermekvédelmi igazgatás – gyámügyi ismeretek
Tájékoztatás a települési önkormányzat jegyzőjének mint I
26. § (1) A Hivatal a köznevelési intézmény és fenntartója ellenőrzésére jogosult szervek számára a KIR honlapján zárt rendszert biztosít annak érdekében,
A 17/2010. (III. 4.) FVM rendelet a családi gazdálkodók által igénybe vehető átmeneti állami támogatásról Szeged, március 31.
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
Tájékoztató Fórum Észak Kelet-Pest Megyei Leader Egyesület 2170 Aszód Pesti út
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
Méltányossági elvek a közoktatásban
A kapcsolattartás útvesztőiben
Készítette: B. B.. Ki jogosult a START kártya kiváltására? a 25. életévét, felsőfokú végzettség esetén a 30. életévét még nem töltötte be, és tanulmányait.
Szabálysértési méltányossági kérelem
Új dolgozóval bővül szalonja. Milyen járulékfizetési kötelezettségei vannak? Hasonlítsa össze a mellékletek segítségével egy START kártyás foglalkoztatott.
A SZAKMAI VIZSGA A diaképek az NSZFI munkatársai által készítet tájékoztató anyagok felhasználásával készültek. Budapest, december 8.
A Vasúti vizsgaközpont. 49 /2004. EK, ,. 59 /2007. EK. ,
A közlekedési, hírközlési és energiaügyi miniszter 32/2009. (VI. 30.) KHEM rendelete a hajózó személyzet képzésérõl és szakszolgálati engedélyérõl.
Szerző: Dr. Lantai Csilla
A 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet január 1-től hatályos módosítása
Kérdések és válaszok az iskoláztatási támogatás felfüggesztéséről
„Az igazolatlan iskolai hiányzásokkal összefüggő gyámhatósági
szakmérnök hallgatók számára
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Aktualitások, változások, újdonságok az agrár-szakképzésben Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium VIDÉKFEJLESZTÉSI, KÉPZÉSI ÉS SZAKTANÁCSADÁSI.
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
2007. ÉVI FELVÉTELI ELJÁRÁS. JELENTKEZÉS / 1. A jelentkezés – az e célra szolgáló – jelentkezési lap benyújtásával történik. A felvételi jelentkezési.
Az SNI tanulók státuszhelyzete a jogszabályváltozások tükrében
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
Főbb szociális, gyámügyi jogszabályváltozások 2011.
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
A választási eljárásról szóló évi XXXVI. törvény EP választásra vonatkozó különös részi szabályai Előadó: Dr. Molnár Krisztián főjegyző, TVI vezető.
Középfokú iskolai felvételi eljárás lebonyolításának ütemezése a 2009/2010-es tanévben Papp Brigitta.
Tájékoztató a 2011/2012-es tanév legfontosabb feladatairól
J OGSZABÁLY VÁLTOZÁSOK G YVT. ÉS A C SALÁDTÁMOGATÁSI TÖRVÉNY MÓDOSÍTÁSAI HATÁLYOS :  Családi pótlék – nevelési – iskoláztatási támogatás.
J OGSZABÁLY VÁLTOZÁSOK G YVT. ÉS A C SALÁDTÁMOGATÁSI TÖRVÉNY MÓDOSÍTÁSAI HATÁLYOS :  Családi pótlék – nevelési – iskoláztatási támogatás.
237/2010. (IX. 13. ) korm rendelet alapján
237/2010. (IX. 13. ) korm rendelet alapján
ÉRDEKEGYEZTETÉS ÉRDEKKÉPVISELET
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
A gondozási szükséglet- vizsgálatok változásai 2010.
14/1994 MKM r. változásai Nevelési tanácsadásra vonatkozó részek Dr. Szakács Katalin Készült az Oktatási és Kulturális Minisztérium támogatásával.
Slenker Endre Magyar Energia Hivatal
AZ EGYES SZOCIÁLIS, GYERMEKVÉDELMI, CSALÁDTÁMOGATÁSI, FOGYATÉKOSSÁGÜGYI ÉS FOGLALKOZTATÁSI TÁRGYÚ TÖRVÉNYEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ ÉVI CLXXI. TÖRVÉNY.
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Nyugdíjbiztosítási igazgatási ismeretek
Buczkóné Pásztor Melinda Megyei Pedagógiai Szakszolgálat
Aranyosiné Borsodi Éva közoktatási szakértő
Jegyzői értekezlet szeptember 8.. Jegyzői értekezlet 2011 szeptember 8. Helyi lakásfenntartási támogatás Jogalkotási kötelezettség: Szoc tv. 38.
JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK A TOVÁBBKÉPZÉS TERÜLETÉN
Hogyan válasszunk iskolát, tudnivalók iskolaválasztás előtt! 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek tartandó értekezletre 8. évfolyamra járó tanulók szüleinek.
Álláskeresőként történő nyilvántartás
Horváth Zsuzsanna – Ütőné Visi Judit Az OKKR bevezetésének feltételei és szabályozási környezete a közoktatás nézőpontjából Javaslatok az Országos képesítési.
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
Átvándorlók-bevándorlók kontra hajléktalan ellátás
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Felnőttoktatás. Jogszabályi háttér  a nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. tv.  a Szakképzésről szóló évi CLCCCVII. tv.  az évi LXXXIV.
Adóügyi aktualitások (Új jegyzői adatszolgáltatások, egészségügyi szolgáltatási járulék) Lukács György igazgató NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága.
1. A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló évi CXL. törvény (Ket.)
A tankerületi szakértői bizottsági tevékenység feladatai
DARUS a gyermekekért.
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

Készítette: Lukács Beáta Bevezetés Óvodáztatási támogatás

Készítette: Lukács Beáta Bevezetés: Pest megyében 691 gyermek iratanyagának megvizsgálására került sor (45 jegyzői gyámhatóság adatszolgáltatási kötelezettségének nem tett eleget) Ebből: - elutasító döntés eljárás megszüntető döntés 9 - eljárás felfüggesztő döntés 10 - támogatást megállapító döntés 470

Készítette: Lukács Beáta Elutasító döntések oka – vizsgálati tapasztalat nem rendszeres óvodába járás (59 eset) a gyermeket a törvény július 3-ai hatályba lépése előtt íratták be az óvodába – 68 esetben a gyermek 4. életévének betöltését követő óvodai beíratása – 16 esetben

Készítette: Lukács Beáta Elutasító döntések oka – vizsgálati tapasztalat Egyéb, az óvodáztatási támogatásra való jogosultságot kizáró ok (pl. a gyermeket a szülő nem íratta be az óvodába; a gyermek nem rendelkezett rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultsággal; a támogatás megállapítását nem a szülő, hanem a gyám kérte, stb…) – 59 esetben

Készítette: Lukács Beáta Támogatás nyújtása - vizsgálati tapasztalat Pest megyében az óvodáztatási támogatás nyújtására esetben pénzben, - 34 esetben természetben került sor.

Készítette: Lukács Beáta Bevezetés Budapesten 357 gyermek iratanyaga került megvizsgálásra (három kerületi jegyzői gyámhatóság adatszolgáltatási kötelezettségének nem tett eleget) Ebből: - elutasító döntés 84 - eljárás megszüntető döntés 6 - támogatást megállapító döntés 267

Készítette: Lukács Beáta Elutasító döntések oka – vizsgálati tapasztalat nem rendszeres óvodába járás – 18 esetben A gyermeket a törvény július 3-ai hatályba lépése előtt íratták be az óvodába - 11 esetben a gyermek 4. életévének betöltését követő óvodai beíratása – 17 esetben egyéb, az óvodáztatási támogatásra való jogosultság megállapítását kizáró ok – 38 esetben

Készítette: Lukács Beáta Támogatás nyújtása – vizsgálati tapasztalat Budapesten az óvodáztatási támogatás nyújtására esetben pénzben, - 4 esetben természetben került sor.

Készítette: Lukács Beáta Eljárás megindítása Az óvodáztatási támogatás megállapítása kérelemre történik, hivatalból még a gyermek érdekére történő hivatkozással sem indítható, illetve folytatható le. (Gyer. 68/F. (2)-(3) bekezdése) A Gyer. előírja, hogy a szülő kérelmét az e célra rendszeresített nyomtatványon nyújtsa be. (Ket. 34. §./3/ bekezdés, Gyer. 68/F. (3) bekezdés)

Készítette: Lukács Beáta Eljárás megindítása Kérelem benyújtására jogosult személy 1. Az óvodáztatási támogatást ugyanazon gyermek után csak az egyik szülő igényelheti. (Gyer 68/F. /2/ bekezdés) 2. Szülői felügyeleti jog vizsgálata (Csjt. 71. §. (2) bekezdése – szülői felügyeleti jog tartalma: gyermek gondozásának, nevelésének, vagyona kezelésének, valamint törvényes képviseletének joga és kötelessége, továbbá a gyámnevezésnek és a gyámságból való kizárásnak joga)

Készítette: Lukács Beáta Eljárás megindítása – vizsgálati tapasztalat A gyámhatóság eljárása során a gyermek törvényes képviseletét nem vizsgálta. (Ha a szülő gyermeke felett a szülői felügyeleti jogot egyedül gyakorolja, ezt a gyámhatóság irányában hitelt érdemlő módon igazolnia kell – pl. hatósági határozat másolata) Egyes jegyzői gyámhatóságok a gyermek gyámjául kirendelt hozzátartozó részére is megállapították az óvodáztatási támogatást.

Készítette: Lukács Beáta Eljárás megindítása – vizsgálati tapasztalat A jegyző a Gyvt. 20/C. §-ában meghatározott feltételek fennállása esetén a Gyvt. 20/A. §-a szerinti pénzbeli támogatás és a Gyvt. 20/B. §. (4)-(5) bekezdése szerinti pótlék mellett folyósít óvodáztatási támogatást. (Gyer. 68/F. §. /1/ bekezdés) A Gyvt. 20/A. §-a a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre vonatkozó rendelkezéseket, míg a Gyvt. 20/B. §-a a kiegészítő gyermekvédelmi támogatásra vonatkozó rendelkezéseket állapítja meg.

Készítette: Lukács Beáta Eljárás megindítása – vizsgálati tapasztalat A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultság – a törvényi feltételek fennállta esetén – a gyermek számára kerül megállapításra, míg a kiegészítő gyermekvédelmi támogatásra a rendszeres gyermekvédelmi kedvezményben részesülő gyermek gyámjául rendelt hozzátartozó jogosult.

Készítette: Lukács Beáta Eljárás megindítása – vizsgálati tapasztalat A Gyvt. és a Gyer. óvodáztatási támogatásra jogosultak körében jelentkező ellentmondását a jogalkalmazói gyakorlat nem tudta feloldani. Egyes jegyzői gyámhatóságok a Gyer. 68/F. §. (1) bekezdésére hivatkozással a gyámok számára is óvodáztatási támogatást folyósítanak, más jegyzői gyámhatóságok a gyám által benyújtott kérelmet a Gyvt. 20/C. §- ára hivatkozással elutasítják.

Készítette: Lukács Beáta Eljárás megindítása – kérelem benyújtásának ideje A szülő a kérelmét bármikor benyújthatja, hiszen a Gyvt. 20/C. §. (1) bekezdése értelmében a gyermek óvodai beíratását követő első alkalommal akkor jogosult támogatásra, ha a gyermek beíratása megtörtént és legalább három hónap eltelt az óvodai nevelésben való részvétele óta. Visszamenőleges kifizetésre a jogszabály nem ad lehetőséget.

Készítette: Lukács Beáta Óvodáztatási támogatás Jogosultság megállapításának együttes feltételei: 1. Ha a szülő a (három-, illetve négyéves) gyermekét annak az évnek az utolsó napjáig beíratta az óvodába, amelyben a gyermek a negyedik életévét betöltötte 2. Ha a gyermek rendszeresen jár óvodába – az óvodáztatási támogatásra való jogosultság szempontjából rendszeres óvodába járásnak minősül, ha a Gyer. 68/G. §. (2) bekezdés előírásai teljesülnek – a gyermek rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult 3. A gyermek felett a szülői felügyeleti jogot gyakorló szülő, illetve ha mindkét szülő gyakorolja a szülői felügyeleti jogot, mindkét szülő a jegyzői eljárásban önkéntes nyilatkozatot tegyen arról, hogy gyermekének hároméves koráig legfeljebb az iskola nyolcadik évfolyamán folytatott tanulmányait fejezte be sikeresen. (Gyvt. 20/C. §.; Gyer. 68/F. §., Gyer. 68/G.§.)

Készítette: Lukács Beáta Jogosultság feltételei Ha a szülő a három-, illetve négyéves gyermekét annak az évnek az utolsó napjáig beíratta az óvodába, amelyben a gyermek a negyedik életévét betöltötte. Mivel igazolható a beíratás időpontja? A gyermek beíratását a felvételi és mulasztási napló rögzíti. (11/1994. MKM rendelet 4. számú melléklete) Óvodáztatási támogatás szempontjából a felvételi előjegyzési naplóban előjegyzett gyermek nem vehető figyelembe.

Készítette: Lukács Beáta Jogosultsági feltétel Ebből következően nem jár támogatás abban az esetben, ha a gyermeket három, illetve négy éves korában a felvételi előjegyzési naplóban óvodai felvételre előjegyezték ugyan, de csak ötéves korától jár rendszeresen óvodába.

Készítette: Lukács Beáta Jogosultsági feltétel – vizsgálati tapasztalat A gyámhatóság a gyermek óvodába történő beíratásának időpontjaként a felvételi előjegyzési naplóban szereplő dátumot vette figyelembe. A hatóság a kérelem elbírálásakor, a jogosultság feltételeinek vizsgálatakor nem a gyermek óvodába történő beíratásának időpontját, hanem azt vette figyelembe, hogy a kérelem elbírálásakor a gyermek hány éves volt.

Készítette: Lukács Beáta Jogosultsági feltétel Ha a gyermek rendszeresen jár óvodába – az óvodáztatási támogatásra való jogosultság szempontjából rendszeres óvodába járásnak az minősül, ha a Gyer. 68/G. §. (2) bekezdés előírásai teljesülnek.

Óvodai igazolás tartalma Az első alkalommal pénzben nyújtandó támogatásra való jogosultság megállapításához kiállított óvodai igazolás: Az óvodai igazolásnak a Gyer. 68/G. §. (1) bekezdése alapján a gyermek óvodai beíratásának tényét, időpontját (vagyis a gyermek óvodai jogviszony létesítéséről szóló döntést – 11/1994.(VI.8.) MKM rendelet 36. §. (1) bekezdés) és a gyermek rendszeres óvodába járását (Gyer. 68/G. §. (2) bek.) kell tartalmaznia.

Készítette: Lukács Beáta Jogosultsági feltétel – rendszeres óvodába járás Amennyiben az adott településen az óvodai ellátás pl. felújítás, karbantartás miatt szünetel és a települési önkormányzat ezen időszakra a településen nem biztosítja az óvodai ellátást, abban az esetben a szülőtől nem kérhető számon a gyermek rendszeres óvodába járatása. A gyermek csak a saját óvodájában köteles eleget tenni a rendszeres óvodába járással összefüggő kötelezettségének. („helyettes óvoda”) Amennyiben a nyáron az óvoda biztosítja a nevelést, de a szülő nem kéri a nyári óvodai ellátást, úgy a Gyer. 68/G. §. (2) bek. b) pontjába foglalt július- augusztus havi 10 napot leszámítva – a nem megjelenést mulasztásnak kell tekinteni.

Készítette: Lukács Beáta Jogosultsági feltétel A gyermek rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre jogosult 1. A kedvezményre való jogosultságot megállapító döntés másolati példányát célszerű az ügyiratban elhelyezni.

Készítette: Lukács Beáta Jogosultsági feltétel A rendszeres gyermekvédelmi kedvezményre való jogosultságnak fenn kell állnia: 1. Pénzbeli támogatásnál: a júniusban folyósított támogatásnál tárgyév május 15- én, decemberben folyósított támogatásnál november 15-én (Gyer. 68/G. §. /4/ bekezdés) 2. Első alkalommal természetben nyújtandó támogatásnál: a támogatás megállapítását megelőző hónap első napján (Gyer. 68/H. §. /2/ bekezdés)

Készítette: Lukács Beáta Jogosultsági feltétel A gyermek felett a szülői felügyeleti jogot gyakorló szülő, illetve ha mindkét szülő gyakorolja a szülői felügyeleti jogot, mindkét szülő a jegyzői eljárásban önkéntes nyilatkozatot tegyen arról, hogy gyermekének hároméves koráig legfeljebb az iskola nyolcadik évfolyamán folytatott tanulmányait fejezte be sikeresen. (Gyvt. 20/C. §. (2) bekezdés) A gyámság és a szülői felügyelet egymást kizáró jogintézmény. (Csjt. 70. §.)

Készítette: Lukács Beáta Jogosultsági feltétel A szülő jogosult a támogatásra, ha 1. a nyolc évfolyamos általános iskolai végzettség megszerzését követően iskolarendszeren kívüli oktatás keretében szerzett szakképesítést (idetartoznak az OKJ szakvizsga, tovább-, illetve átképzés) 20/1997.(II.13.) Korm. rendelet 7. mell.

Készítette: Lukács Beáta Jogosultsági feltétel A szülő nem jogosult a támogatásra, 1. ha iskolarendszerű oktatásban szerzett szakképesítést, 2. a szülő évfolyamot végzett, 3. a szülő szakmunkásképzőben, szakközépiskolában, szakiskolában (iskolarendszerű oktatásban) elvégezte az első évfolyamot.

Készítette: Lukács Beáta Támogatásra való jogosultság megszüntetése - általános Lakcímváltozás esetén a jegyző által követendő eljárás (Gyer. 68/F. §. /5/ bekezdése, Ket. 5. §.) A támogatás megszüntetését követően a támogatás csak akkor igényelhető újra, ha a szülő az új jogosultsági feltételeknek meg tud felelni.

Tovább folyósítás feltételeinek vizsgálata A jogosultsági feltételek vizsgálata a további támogatás folyósítását megelőzően (Gyer. 68/J. §. /2/ bekezdés) A jogosultság mindaddig fennáll, amíg a gyermek óvodai ellátásban részesül. A jegyzőnek júniusig, illetve decemberig, vagyis a május 31-ig, illetve november 30-ig bezáródó időszak tekintetében kell vizsgálnia a rendszeres óvodába járást. (Gyvt. 20/C. §. (1) ab) és ad) pontja)

Kifizetések teljesítése A támogatás kifizetése június és december hónapra esik, mely kifizetésekhez a jegyzőnek az igénylőlapot június, illetve december 10. napjáig kell megküldeni a MÁK Regionális Igazgatóságának. Amennyiben a jogosultságot megállapítja a jegyző, de a támogatás összegét már nem áll módjában megigényelni a MÁK-tól, úgy a következő kifizetés előtt kell megigényelni az első kifizetésre vonatkozó összeget, így a szülő azt a legközelebbi kifizetés hónapjában fogja megkapni. (Emiatt előfordulhat, hogy a szülő egyszerre kapja meg az első, illetve a második alkalommal folyósítandó támogatást.)

Készítette: Lukács Beáta Támogatásra való jogosultság megszüntetése – vizsgálat Pest megye vonatkozásában a jegyzői gyámhatóságok a vizsgált időszakban 36 esetben rendelkeztek a támogatásra való jogosultság megszüntetéséről: A megszüntetésre: - 32 esetben a nem rendszeres óvodába járás, - 4 esetben egyéb ok (pl. a gyermek megkezdte iskolai tanulmányait) miatt került sor.

Készítette: Lukács Beáta Támogatásra való jogosultság megszüntetése - vizsgálat Budapest vonatkozásában a jegyzői gyámhatóságok a vizsgált időszakban 31 esetben rendelkeztek a támogatásra való jogosultság megszüntetéséről: A megszüntetésre: - 21 esetben a nem rendszeres óvodába járás, - 10 esetben egyéb ok (pl. a gyermek megkezdte iskolai tanulmányait) miatt került sor.

Készítette: Lukács Beáta Óvodai támogatás természetbeni támogatás formájában A helyi önkormányzat rendeletében határozza meg, hogy az óvodáztatási támogatást első alkalommal természetben vagy pénzbeli támogatásként nyújtja. (Gyvt. 20/C. §. /4/ bekezdése) Az önkormányzat rendeletében valamennyi gyermek tekintetében, vagy csak a védelembe vett gyermek tekintetében határozhatja meg a támogatás természetbeni formáját. A természetbeni támogatást a gyermek beíratását követő legfeljebb 15 munkanapon belül kell a szülő rendelkezésére bocsátani.

Készítette: Lukács Beáta Ket. rendelkezéseinek alkalmazása – vizsgálati tapasztalat Visszásságot okozott a Ket. eljárásjogi rendelkezéseinek nem jogszerű alkalmazása (pl. a megállapító határozat az óvodáskorú gyermek nevét nem tartalmazta; téves tájékoztatás a jogorvoslati lehetőségről; a döntés a megállapított óvodáztatási támogatás összegéről nem rendelkezett, stb..) A határozat kötelező tartalmi elemei (Ket. 72. §. /1/ bekezdés, Gyer. 68/G. §. /5/ bek., Gyer. 68/H. /3/ bekezdés és Gyer. 68/I. §. /1/ bek.)

Készítette: Lukács Beáta Köszönöm figyelmüket!