„Az erdő legyen veled” Erdészeti, vadászati, természetvédelmi napok

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Az önkormányzatok feladata a közfoglalkoztatási programban
Advertisements

A közcélú foglalkoztatáshoz kapcsolódó munkajogi szabályozás
A LEADER+ Pályáztatási feltételek. Kik pályázhatnak?  A pályázónak meg kell felelni a helyi szintű pályázati felhívásban rögzített jogosultsági kritériumoknak.
Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
„Első munkahely garancia” központi munkaerő-piaci program Munkáltatói Fórum március Vas Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ.
A Rehabilitációs Foglalkoztatás lehetőségei
8. Tétel Vállalkozásában lehetősége nyílik alkalmanként foglalkoztatni még egy fodrászt. Határozza meg, hogy mely foglalkoztatási forma keretén belül.
Baranya Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központ Workshop
A komplex felülvizsgálatok és a fogyatékos emberek foglalkozási rehabilitációját megvalósító intézményrendszer működésének tapasztalatai,  a megváltozott.
A kamara szerepvállalása a szociális képzések területén
Az IKSZT címbirtokos szervezetek működtetési kötelezettségeiről VM Vidékfejlesztési, Képzési és Szaktanácsadási Intézet Budinszki István szeptember.
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata
Civil szervezetek részvétele a munkaerőpiaci szolgáltatások ellátásában a Közép-magyarországi régióban.
Közfoglalkoztatási és Logisztikai Főosztály
375/2007. (XII. 23.) Korm. rendelet a kisebbségi önkormányzatoknak a központi költségvetésből nyújtott feladatarányos támogatások feltételrendszeréről.
Új dolgozóval bővül szalonja. Milyen járulékfizetési kötelezettségei vannak? Hasonlítsa össze a mellékletek segítségével egy START kártyás foglalkoztatott.
A 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet január 1-től hatályos módosítása
Tájékoztató a Karrier Híd programról Dr. Nagy Ágnes igazgató március 22. Békéscsaba.
Főigazgatói értekezlet november 27–28. Sárvár „Út a munkához” program bemutatása.
Főigazgatói értekezlet A KÖZFOGLALKOZTATÁSI TERVVEL KAPCSOLATOS KIRENDELTSÉGI FELADATOK AZ ÁLLÁSKERESÉSI MEGÁLLAPODÁS LEGFONTOSABB VÁLTOZÁSAI november.
Települési Önkormányzatok Országos Szövetsége Az önkormányzatok lehetőségei a közfoglalkoztatásban Udvari, január 31. Lehel Andrásné ügyintéző Közfoglalkoztatási.
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
Pénzügyi és szakmai elszámolás
Az alkalmi munkavállalói könyvvel foglalkoztatott munkavállalók országos statisztikája, a továbbfejlesztés irányai Munkaügyi Tanácsok Országos Konferenciája.
AZ ALKALMI MUNKAVÁLLALÓI KÖNYVVEL TÖRTÉNŐ FOGLALKOZTATÁS GYAKORLATA március 26.
Kunszentmártoni kistérség munkaerő-piaci helyzete, támogatási lehetőségek Készítette: Deák István kirendeltség-vezető.
TÖRVÉNYESSÉGI ELLENŐRZÉS. Átlagos beérkezés: 51 nap után.
A munkabérek nettó értékének évi megőrzéséhez nyújtható támogatás.
FOGLALKOZTATÁS BŐVÍTŐ TÁMOGATÁSOK ÉS KEDVEZMÉNYEK ÉV Vas Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja, Szombathely Szombathely,
Nemzeti Civil Alapprogram 2010-es pályázati év Költségvetés tervezése.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
2011. évi CLXXXVII. törvény a szakképzésről Hatályos: január 1-től.
1 TÁJÉKOZTATÓ A START, A START PLUSZ ÉS A START EXTRA KÁRTYA SZABÁLYAINAK VÁLTOZÁSÁRÓL ÉS EGY ÚJ JÁRULÉKKEDVEZMÉNY BEVEZETÉSÉRŐL  A START PLUSZ, illetve.
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Álláskeresőként történő nyilvántartás
Hátrányos helyzetűek foglalkoztatása
JÁRULÉKKEDVEZMÉNY az álláskeresők mikro-, kis-, és középvállalkozásoknál, valamint a civil szervezeteknél történő foglalkoztatásának támogatása (2005.
A MUNKAVÁLLALÁS ALAPVETŐ SZABÁLYAI
KÖZPONTI MUNKAHELYMEGŐRZŐ TÁMOGATÁSI RENDSZER (1991. IV. tv. Flt; 6/1996. MÜM rendelet; 1/2009. MAT határozat) Németh Zsolt igazgató Nyugat-dunántúli Regionális.
A közfoglalkoztatás új rendszere és évi tervezése Festetics Palota Budapest, 2011.december 14. Lőrincz Leó főosztályvezető Közfoglalkoztatási és.
A Nagykátai Járás munkaerő-piaci helyzete Pest Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja TÁMOP /1/KMR
TÁMOP „Út a munka világába” Közép-magyarországi Regionális Munkaügyi Központ dr. Nyári Tibor projektvezető.
Szakképzési hozzájárulás legfontosabb szabályainak változása, az éves elszámolással kapcsolatos tudnivalók 2014.
„Tanulószerződéssel a munka világában” c. Országos Konferencia A szakképzési hozzájárulásról és a képzés fejlesztésének támogatásáról szóló évi LXXXVI.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
Könyvelői klub Bérkompenzáció Bérkompenzáció Magyar Közlöny: évi 157 száma 299/2011. (XII. 22.) Korm. rendelet A munkabérek nettó értékének.
Tájékoztató a közfoglalkoztatás munkajogi kérdéseiről Baranya Megyei Kormányhivatal Munkavédelmi és Munkaügyi Szakigazgatási Szerv Dr. Tihanyi Tamás.
IFJÚSÁGI GARANCIA RENDSZER GINOP munkaerő-piaci program Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Kormányhivatal Foglalkoztatási Főosztály Szolnok.
Postapartner Program: IV. ütem meghirdetése és információs nap Nyugat-dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Zalaegerszeg, 2009.
TÁMOP „Munkaerő-piaci program a hátrányos helyzetűek foglalkoztatásáért a Közép-magyarországi Régióban” - Budapest.
TÁMOP /1 Bács-Kiskun megyében Bács-Kiskun Megyei Kormányhivatal Munkaügyi Központja Szegfű Rita projektvezető Kecskemét, február 27.
1 A megváltozott munkaképességű munkavállalók foglalkoztatásához nyújtható támogatások Székesfehérvár, január 29.
"Munkahelyek megőrzéséért" központi munkaerő-piaci program Készítette: Koren Monika ÉMRMK Gyöngyösi Kirendeltsége 3200 Gyöngyös, Vezekényi u. 24.
Magán erdőgazdálkodók szerepe a évi közfoglalkoztatásban Szulimán Zsolt osztályvezető Stratégiai és Forráskoordinációs Osztály.
Hasznos tudnivalók a közfoglalkoztatásról civil szervezeteknek Vas Megyei Civil Információs Centrum információs napok.
A térség munkaerő-piaci helyzete Előadó: Schwarcz Gáspár kirendeltség-vezető Pest Megyei Kormányhivatal Ráckevei Járási Hivatal Járási Munkaügyi Kirendeltsége.
Munkajogi ismeretek.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
1 A Nyugat-Dunántúli Regionális Munkaügyi Központ Nagykanizsai Kirendeltség és Szolgáltató Központ Munkaerőpiaci képzés.
Az elvárt béremelés végrehajtása esetén igénybe vehető adókedvezmény.
Akkreditált Felnőttképzési Intézmény GAZDÁLKODÓI TÁJÉKOZTATÓ Berta-Mudri Krisztina Fejér Megyei Kereskedelmi és Iparkamara Gazdaság Háza 8000.
A foglalkoztatáshoz nyújtható támogatás forrása, célja, alanya és felhasználása Magyar Köztársaság éves költségvetéséről szóló törvényében Célja: foglalkoztatás.
Közfoglalkoztatás Nemzeti Közfoglalkoztatás Program.
Ifjúsági Garancia Rendszer keretében megvalósuló GINOP munkaerő-piaci program.
A magyarországi nemzetiségek és támogatásuk rendszere
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
A megyei paktum keretében megvalósuló munkaerő-piaci program
KÖZBESZERZÉS Emberi Erőforrások Minisztérium
„Út a munkához”program
Előadás másolata:

„Az erdő legyen veled” Erdészeti, vadászati, természetvédelmi napok Szentgál, 2012. augusztus 31. Lőrincz Leó főosztályvezető leo.lorincz@bm.gov.hu Közfoglalkoztatási és Logisztikai Főosztály

Közfoglalkoztatás Mit jelent a közfoglalkoztatás? Megszűnt a közhasznú munkavégzés, a közcélú munka és közmunkaprogram, helyette egységes közfoglalkoztatás jött létre. Az állam átmeneti munkalehetőséget biztosít azok számára, akik a munkaerőpiacon egészségi állapotuk, képzetlenségük, életkoruk, vagy bármely más okból hátrányban vannak, és ezért az önálló álláskeresésük eredménytelen. A közfoglalkoztatás több célcsoport számára, az ország minden területén, a szezonalitást is figyelembe véve teszi lehetővé a munkavégzést. A közfoglalkoztatással megvalósuló tevékenység értéket teremt, hasznos mind az egyén, mind a köz számára. A közfoglalkoztatási jogviszony az Mt. hatálya alá tartozó speciális jogviszony, bizonyos elemeiben azonban eltérően szabályozott. Közfoglalkoztatott lehet aki, a foglalkoztatás elősegítéséről és munkanélküliek ellátásáról szóló 1991.évi IV. törvény szerinti álláskereső, vagy a megváltozott munkaképességű személyek ellátásairól és egyes törvények módosításáról szóló törvény szerinti rehabilitációs ellátásban részesül.

Közfoglalkoztatás Közfoglalkoztató lehet: helyi és nemzetiségi önkormányzat, ezek jogi személyiséggel rendelkező társulása, költségvetési szerv, egyház, civil szervezet, közhasznú szervezet, állami és önkormányzati tulajdon kezelésével és fenntartásával megbízott, vagy erre a célra az állam, önkormányzat által létrehozott gazdálkodó szervezet, vízgazdálkodási társulat, erdőgazdálkodó (magán erdőgazdálkodó is), szociális szövetkezet közhasznú tevékenysége körében, vasúti pályahálózat-működtető szervezet, vasúti üzemi létesítmények fenntartója

Közfoglalkoztatási jogviszony Miben tér el a munkaviszonytól: csak határozott időre létesíthető, a határozott idő nem lehet hosszabb, mint a közfoglalkoztatáshoz nyújtott támogatás időtartama, nem hosszabbítható, nem köthető ki próbaidő, stb. Közfoglalkoztatási jogviszony olyan munkára létesíthető, amely törvény által előírt állami feladat, helyi önkormányzatokról szóló törvényben meghatározott kötelező vagy önként vállalt feladat, nemzeti és etnikai kisebbségek jogairól szóló törvényben meghatározott kötelező vagy önként vállalt feladat, közhasznú szervezetekről szóló törvényben meghatározott közhasznú tevékenység körébe tartozó feladat, melyek ellátására törvény nem ír elő közalkalmazotti, közszolgálati vagy kormánytisztviselői jogviszonyt.

Közfoglalkoztatottak bérezése a közfoglalkoztatottat megillető munkabér összege megegyezik a közfoglalkoztatási bérrel, illetve a közfoglalkoztatási garantált bérrel (közfoglalkoztatási bér havi összege szakképzettség nélküliek esetén bruttó 71 800 Ft, nettó 47 029 Ft a közfoglalkoztatási garantált bér havi összege szakképzettség esetén pedig bruttó 92 000 Ft, nettó 60 260 Ft) részmunkaidő esetén az egy hónapra eső közfoglalkoztatási bér és közfoglalkoztatási garantált bér nettó összege nem lehet kevesebb a foglalkoztatást helyettesítő támogatás összegénél (jelenleg 22 800 Ft) A közfoglalkoztatási bér kifizetése heti bér-részletekben történik.

Heti bérkifizetés A közfoglalkoztatási bér heti bér-részletekben történő kifizetésétől eltérni nem lehet. (a 170/2011. (VIII.24.) Kormányrendelet szabályozza) Amennyiben a közfoglalkoztatás törthéten kezdődik, úgy a törtheti időszakra vonatkozóan a heti bér-részlet kifizetést csak a munkakezdést követő második teljes héttől kezdődően kell alkalmazni. Az egyes részletek a tényleges munkateljesítés alapján, a távollétek figyelembevételével fizethetők ki.

Magánerdő-gazdálkodás Magánerdő-gazdálkodó lehet: Adószámmal rendelkező magánerdő-gazdálkodó, aki tevékenységét: gazdasági társaságként, egyéni vállalkozóként, őstermelőként, családi gazdálkodóként végzi.

Magánerdő-gazdálkodás Magánerdő-gazdálkodó közfoglalkoztató lehet, ha a következő tevékenységeket kívánja végezni: A 2009. évi XXXVII. tv. alapján: az erdő közjóléti céljainak megvalósítása érdekében végzett feladatok ellátása; a természeti károkat szenvedett erdőterületetek rehabilitációja; erdészeti sétautak, turistautak és tanösvények kijelölése, karbantartása; határjelek és környezetének karbantartása; tűzpászták készítését és tűzmegelőzést szolgáló feladatok ellátása; kommunális hulladék gyűjtése és elszállítása; az erdőterület kommunális szennyeződéstől való megtisztítása.

Magánerdő - gazdálkodók 2011. évi közfoglalkoztatási adatai Megye/Főváros Támogatott gazdálkodó szervezetek száma Megítélt támogatás összege (Ft) Kifizetett támogatás összege (Ft) Belépett közfoglal-koztatottak száma (fő) Főváros 1 2 345 524 7 Baranya 2 18 086 369 15 377 206 24 Bács-Kiskun 54 457 360 42 914 312 98 Békés 6 312 103 6 197 326 14 Borsod-Abaúj-Zemplén 25 189 415 054 143 108 283 329 Csongrád 10 794 300 3 634 308 27 Fejér 5 943 600 4 608 790 10 Győr-Moson-Sopron 33 994 498 29 611 303 52 Hajdú-Bihar 22 514 896 18 715 791 30 Heves 3 31 513 710 19 225 374 50 Komárom-Esztergom   Nógrád 19 257 264 13 977 426 Pest 4 35 134 972 4 624 282 78 Somogy 5 59 449 027 47 086 802 91 Szabolcs-Szatmár-Bereg 16 186 574 108 152 001 152 296 Jász-Nagykun-Szolnok 34 439 778 27 670 674 68 Tolna 29 225 160 23 594 739 75 Vas 10 698 480 9 040 553 12 Veszprém 39 454 212 13 946 577 55 Zala Összesen 84 789 610 415 575 334 898 1 346

Magánerdő - gazdálkodók 2012. évi közfoglalkoztatási adatai Megye/Főváros Támogatott gazdálkodó szervezetek száma Megítélt támogatás összege (Ft) Kifizetett támogatás összege (Ft) Belépett közfoglal-koztatottak száma (fő) Főváros 1 4 598 078 478 967 5 Baranya 7 50 073 404 20 274 641 54 Bács-Kiskun 44 339 327 14 977 676 44 Békés 10 679 198 2 166 120 10 Borsod-Abaúj-Zemplén 27 235 082 824 83 545 526 245 Csongrád 8 162 473 3 544 596 Fejér 2 16 220 813 2 016 203 18 Győr-Moson-Sopron 26 485 410 6 889 334 25 Hajdú-Bihar 4 45 276 338 22 218 468 50 Heves 21 492 922 5 465 451 32 Komárom-Esztergom   Nógrád 3 31 235 376 10 076 490 30 Pest 6 48 392 326 20 530 552 52 Somogy 52 581 058 19 238 527 Szabolcs-Szatmár-Bereg 15 254 233 489 92 641 879 252 Jász-Nagykun-Szolnok 41 388 482 17 791 920 40 Tolna 40 664 223 16 666 664 38 Vas Veszprém 37 230 147 13 047 491 Zala Összesen 94 968 135 888 351 570 505 996

Az országos közfoglalkoztatási program támogatásának feltételei A kérelmezőnek a támogatás időszakára a közfoglalkoztatási program indulását megelőző hónap átlagos statisztikai állományi létszámához képest a 375/2010. (XII.31.) Korm. rendelet 6. § (2) bekezdés b) pontja értelmében a statisztikai állományi létszámán felüli többletfoglalkoztatását kell vállalnia. A kérelmezőnek vállalnia kell, hogy a támogatás időtartama alatt a támogatással érintett azonos és/vagy hasonló munkakörben foglalkoztatott munkavállaló munkaviszonyát működési okból rendes felmondással nem szünteti meg. A kérelemnek tartalmaznia kell a közfoglalkoztatottak által elvégzendő tevékenységre készített munkaprogramot és az ennek megvalósításához szükséges munkaidő tervet, valamint a feladatokhoz kapcsolódó, a program egészét átfogó költségvetési tervet. Ezen elemek bármelyikének hiánya esetén a kérelem nem támogatható. A rendezett munkaügyi kapcsolatok feltételeinek meg kell felelni. A közfoglalkoztatási program megvalósításához más központi költségvetési előirányzatból nem vehető igénybe támogatás.

A támogatás mértéke A 170/2011. (VIII. 24.) Korm. rendelet szerinti közfoglalkoztatási bér és közfoglalkoztatási garantált bér, valamint az ahhoz kapcsolódó szociális hozzájárulási adó együttes összegének (azaz a bérköltségnek) maximum a 100%-a. A közfoglalkoztatottak foglalkoztatásából eredő közvetlen költségek a bérköltség támogatás összegének 20%-a erejéig. Legalább 100 fő közfoglalkoztatása esetén a szervezési költségek legfeljebb a bérköltség támogatás összegének 3%-a erejéig.

Kérelem A kérelmet a tervezett közfoglalkoztatás helye szerint illetékes munkaügyi központhoz, több munkaügyi központ illetékességi területén megvalósuló közfoglalkoztatás esetén a közfoglalkoztató székhelye szerint illetékes munkaügyi központhoz kell benyújtani. A kérelem kötelező mellékletei: munkaerőigény bejelentőlap, foglalkoztató adatlap (új közfoglalkoztató esetén), cégkivonat, aláírási címpéldány, a számlavezető pénzintézet(ek) nyilatkozata a kérelemben vállalt, készpénzben szükséges saját források meglétéről (amennyiben saját forrást megjelölt a kérelemben), a megvalósításhoz szükséges hatósági engedélyek másolata, ha a tevékenység ezt igényli, a program műszaki megalapozottságát, alátámasztó számítások, leírások, átnézeti és helyszínrajzok, NAV által kiadott, a köztartozás mentességet igazoló 30 napnál nem régebbi közokirat, a Knyt. alapján előírt Nyilatkozat, valamint érintettség fennállása esetén a Közzétételi kérelem.

Szerződéskötés A munkaügyi központ javára szóló, a támogatott valamennyi bankszámlájára vonatkozó határidős beszedési megbízásról (inkasszó) szóló felhatalmazó nyilatkozat benyújtása a munkaügyi központhoz. Hatósági szerződés megkötése. Regisztrált álláskeresők közvetítése a munkaügyi kirendeltségeken. A kiközvetített FHT-ra jogosult, valamint álláskereső személyek alkalmazása velük közfoglalkoztatási jogviszony létesítése legfeljebb 12 hónapra. A hatósági szerződés megkötését követő 10 munkanapon belül, legkésőbb az első elszámolás benyújtásával egyidejűleg a közfoglalkoztató elektronikusan és nyomtatott formában a munkaügyi központ részére megküldi a támogatottak névsorát tartalmazó táblázatot. A támogatási összeg szerződésszerű felhasználásáról naprakész nyilvántartás vezetése.

Közfoglalkoztatási jogviszonyra irányuló szerződés A közfoglalkoztatási szerződés tartalma: A közfoglalkoztatási szerződés tartalmi elemeiben nem különbözik a munkaszerződéstől, azt az Mt. alapján szükséges elkészíteni az alábbi eltérésekkel: a közfoglalkoztatási szerződés a közfoglalkoztató és a közfoglalkoztatott között jön létre, a közfoglalkoztatottat közfoglalkoztatási bér (bruttó 71 800 Ft), vagy közfoglalkoztatási garantált bér (bruttó 92 000 Ft) illeti meg, a szerződésből egyértelműen ki kell derüljön, hogy azt közfoglalkoztatási jogviszonyra hozták létre és nem munkaviszonyra, határozott időtartamra szól, próbaidő nem köthető ki, legkésőbb a hatósági szerződésben foglalt támogatási időtartam végéig szólhat.

Előlegre vonatkozó szabályok A bérköltség támogatás előlegének mértéke a 375/2010. (XII.31.) Korm. rendelet alapján legfeljebb a hatósági szerződésben meghatározott bérköltség támogatás 2 hónapra vetített átlaga lehet. A közvetlen- és szervezési költségekre vonatkozó előleg mértéke legfeljebb a hatósági szerződésben szerepelő közvetlen- és szervezési költségek összértékének 70%-a erejéig terjedhet. Iránymutatás a hatósági szerződésben foglaltak szerint. A kapott előleggel legkésőbb az utolsó elszámolással egyidejűleg, de legkésőbb a tárgyév december 15. napjáig kell a közfoglalkoztatónak elszámolnia.

Támogatható költségek A munkaruha és egyéni védőeszköz (védőoltás, kalcium tabletta, védőital, mentődoboz, stb.) költségei, munkába járással kapcsolatos utazási költségtérítésről szóló jogszabály szerint a munkaadót terhelő utazási költségek (pl.: kerékpárral történő munkába járás 9 Ft/km összeggel, maximum 1000 Ft/fő/hó erejéig), munkásszállítás költségei (közfoglalkoztatottak szállítási költsége), foglalkozás-egészségügyi vizsgálat költségei, a munkavégzéshez nélkülözhetetlen munkaeszközök (tárgyi eszközök) költsége, kézi- és gépi eszközök beszerzése, gépi eszközök fenntartásának költsége (üzemanyag, kenőanyagok, alkatrészek), tisztítóeszközök, stb., szervezési költségek, számítógépek, szoftverek, fénymásolók bérlésének költsége, nyomtatók, nyomtatópatronok beszerzésének, bérlésének költsége, ellenőrzéshez, munkaszervezéshez kapcsolódó üzemanyagköltségek.

Nem támogatható költségek Közüzemi díjak költsége, cégautó, számítógépek, szoftverek, fénymásolók vásárlása, telephelyek, irodák, raktárak bérlése, szakképzési hozzájárulás, táppénz, saját könyvelő, vagy külső cég általi könyvelés költsége, banki átutalás költsége, telefonok vásárlása, beszélgetések költsége, fényképezőgép vásárlása, közbeszerzési eljárás díjai, elsősegélynyújtó képzés költségei, balesetvédelmi oktatás költségei.

KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET !