Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Magán erdőgazdálkodók szerepe a 2016. évi közfoglalkoztatásban Szulimán Zsolt osztályvezető Stratégiai és Forráskoordinációs Osztály.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Magán erdőgazdálkodók szerepe a 2016. évi közfoglalkoztatásban Szulimán Zsolt osztályvezető Stratégiai és Forráskoordinációs Osztály."— Előadás másolata:

1 Magán erdőgazdálkodók szerepe a 2016. évi közfoglalkoztatásban Szulimán Zsolt osztályvezető Stratégiai és Forráskoordinációs Osztály

2 2 Kormányzati célok 1.Segély helyett munkát – FHT-ben részesülők számának csökkentése 2.Teljes foglalkoztatottság felé haladás 3.Elsődleges munkaerőpiacra történő kivezetés Szociális szövetkezetek számának bővítése Továbbfoglalkoztatási kötelezettség előírása Munkaerő-piaci képzések és szolgáltatások nyújtása Nyílt munkaerőpiac álláshelyeire történő közvetítés A célok eléréséhez biztosított forrás: 340 Mrd forint a „Start-munkaprogram” kiadási előirányzat 2016-ban

3 3 A közfoglalkoztatási rendszer pénzügyi keretei A Nemzeti Foglalkoztatási Alap (NFA) „Start-munkaprogram” kiadási előirányzata mértéke: 2011. év: 64,0 Mrd Ft 2012. év:137,5 Mrd Ft 2013. év:180,0 Mrd Ft 2014. év: 231,0 Mrd Ft 2015. év: 270,0 Mrd Ft 2016. év: 340,0 Mrd Ft

4 4 A közfoglalkoztatási bér és a minimálbér változásai Közfoglalkoztatási bér változásaMinimálbér változása 4 óra6 óra8 óra 2011. szeptember 1-jétől bruttó28 50042 75057 000 2011. január 1-jétől 78 000 nettó28 50035 26947 025 60 600 2012. január 1-jétől bruttó35 90053 85071 800 2012. január 1-jétől 93 000 nettó28 50035 27247 029 60 915 2013. január 1-jétől bruttó37 75056 62575 500 2013. január 1-jétől 98 000 nettó28 50037 08949 453 64 190 2014. január 1-jétől bruttó38 65057 97577 300 2014. január 1-jétől 101 500 nettó25 31637 97450 632 66 483 2015. január 1-jétől bruttó39 57859 36679 155 2015. január 1-jétől 105 000 nettó25 92338 88551 847 68 775

5 5 A 2015. évi közfoglalkoztatás általános céljai az elsődleges munkaerőpiacról kiszorultak foglalkoztathatóságának növelése, a foglalkoztatást helyettesítő támogatásban részesülők 2014. évi átlagos létszámának 25%-kal történő csökkentése (35 000 fő), Start-munkaprogramok folytatása, hosszabb időtartamú programok indítása mellett, értékteremtő, a település önfenntartását elősegítő programok támogatása. Kiemelt célok: o természeti és épített környezet védelme, o közétkeztetés minőségének javítása, o élhető települések megvalósítása, o helyi sajátosságokra épülő fejlesztések megvalósítása, o a roma lakosság társadalmi integrációjának támogatása, o vízrendezési, vízkár-elhárítási feladatok támogatása.

6 6 A közfoglalkoztató Közfoglalkoztató lehet a 2011. évi CVI. törvény alapján:  helyi és nemzetiségi önkormányzat,valamint ezek jogi személyiséggel rendelkező társulása,  költségvetési szerv,  egyház,  közhasznú jogállású szervezet,  civil szervezet,  állami és önkormányzati tulajdon kezelésével és fenntartásával megbízott, vagy erre a célra az állam, önkormányzat által létrehozott gazdálkodó szervezet,  vízgazdálkodási társulat,  ERDŐGAZDÁLKODÓ (magán erdőgazdálkodó is),  szociális szövetkezet,  vasúti pályahálózat-működtető szervezet, vasúti üzemi létesítmények fenntartója.

7 7 A közfoglalkoztatási támogatások Támogatás nyújtható  a közfoglalkoztatási bér, a közfoglalkoztatási garantált bér és az ahhoz kapcsolódó szociális hozzájárulási adó legfeljebb 100%-ához (bérköltség),  a közvetlen és anyagköltségekhez (bérköltség 20%-a erejéig),  A szervezési költségekhez (bérköltség 1,5%-a erejéig a hivatallal nem rendelkező önkormányzatok esetében). A foglalkoztatásból eredő közvetlen költségként  a foglalkozás-egészségügyi vizsgálat térítési díja,  a munka- és védőruházat és egyéni védőeszköz költsége,  a munkába járással kapcsolatos utazási költségtérítésről szóló jogszabály szerint a munkaadót terhelő utazási költség,  a munkásszállítás költsége,  a munkaügyi kirendeltséggel történő előzetes egyeztetés szerint a munkavégzéshez nélkülözhetetlen munkaeszközök költsége számolható el.

8 8 Erdőgazdálkodók a közfoglalkoztatásban 2011. évi CVI. törvény 1. § (3) bekezdés h) pontja alapján meghatározott tevékenységekre vonatkozóan részesülhetnek közfoglalkoztatási támogatásban:  az erdő külön törvényben meghatározott közjóléti céljainak megvalósítása érdekében végzett feladatok ellátása,  a természeti károkat szenvedett erdőterületek rehabilitációja,  erdészeti sétautak, turistautak és tanösvények kijelölése, karbantartása,  határjelek és környezetének karbantartása,  tűzpászták készítése és tűzmegelőzést szolgáló feladatok ellátása,  kommunális hulladék gyűjtése és elszállítása,  az erdőterület kommunális szennyeződéstől való tisztítása.

9 9 Erdőgazdálkodók a közfoglalkoztatásban 1. Állami erdőgazdaságok: 2012-től a mai napig több mint 36 milliárd forint támogatási keretösszegben részesültek 2015-ben több mint 9 milliárd forint támogatást kaptak 6849 fő foglalkoztatására 272-360 fős átlaglétszám közötti foglalkoztatás zajlik ezen programokban A teljes ágazatra vonatkozóan a programok létszáma 7000 és 8000 fő között mozgott az egyes években 2. Magán erdőgazdálkodók: 2012-től a mai napig több mint 6 milliárd forint támogatási keretösszegben részesültek 2015-ben több mint 2 milliárd forint támogatást kaptak 1617 fő foglalkoztatására 11-13 fős átlaglétszám foglalkoztatása zajlik az egyes programokban A programok létszáma és ezzel együtt költsége 2012-től folyamatos emelkedést mutat (1009 főről 1617 főre) 2014-ben 122, míg 2015-ben 146 magán erdőgazdálkodót támogattunk

10 10 Magán erdőgazdálkodók a hosszabb időtartamú közfoglalkoztatásban 2016-ban a hosszabb időtartamú programok keretében vehetnek részt a közfoglalkoztatásban; támogatható költségek köre és a támogatás mértéke az országos közfoglalkoztatási programokkal közel azonos; támogatás mértéke a bérköltség 100%-áig terjedhet; a közvetlen költség, valamint a program megvalósításához szükséges anyagköltség elszámolható összesített mértéke nem haladhatja meg a közfoglalkoztatási bérhez és az ahhoz kapcsolódó szociális hozzájárulási adóhoz nyújtott támogatás 20%-át; anyagköltség keretében nagy értékű tárgyi eszközök elszámolására nincs lehetőség (országos programban sem) szervezési költség nem számolható el

11 11 Magán erdőgazdálkodók a hosszabb időtartamú közfoglalkoztatásban a BM célzott pénzügyi keretet határoz meg a kormányhivatalok részére; a jogszabályi lehetőségek közt nyújtható legmagasabb támogatási intenzitás alapján kerül meghatározásra; egyszerűbb eljárás alkalmazása → a kérelemről nem felsőbb, minisztériumi szinten, hanem helyben, a járási hivatalban születik döntés; a magán erdőgazdálkodók által létrehozott, a társadalom számára hasznos érték megóvására a jövő évben is lesz lehetőség; továbbra is ellenőrzésekkel, folyamatos monitorozással biztosítjuk a programok szabályszerű működtetését

12 12 Közfoglalkoztatási portál Elérhetősége: http://kozfoglalkoztatas.kormany.huhttp://kozfoglalkoztatas.kormany.hu

13 13 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!


Letölteni ppt "Magán erdőgazdálkodók szerepe a 2016. évi közfoglalkoztatásban Szulimán Zsolt osztályvezető Stratégiai és Forráskoordinációs Osztály."

Hasonló előadás


Google Hirdetések