Az EPKSZ és a postai szolgáltatások ÁSZF egyes lényeges tartalmi elemeinek bemutatása 2013. június 17.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A liberalizált piac jogszabályi környezete Részletes szabályok: Kormányrendelet és megfeleltetése a belső szabályozásokban Hajdu Zoltán.
Advertisements

Harmadik országbeli állampolgárok a magyarországi munkaerőpiacon
Egészségügy a beteg szemszögéből Jogszabályi útmutató.
8. Tétel Vállalkozásában lehetősége nyílik alkalmanként foglalkoztatni még egy fodrászt. Határozza meg, hogy mely foglalkoztatási forma keretén belül.
A lions hazai szervezetének megújulása a Civil törvény kapcsán.
Szállítmányozási és fuvarozási szerződés
Hazai társfinanszírozási támogatási szerződés megkötésének folyamata Nagyváradi Alíz, TEÜ, PVEI Partneri szeminárium magyar partnerek részére Budapest,
1 Munkáltatók részére nyújtott szolgáltatások Az eEurope-2005 megvalósítása közszolgáltatásainak (e-gov) Magyarországon A lakossági- és üzleti szféra felé.
A pénzügyi és gazdálkodási felelősségvállalás szabályozása
Az Ügyfélkapu TÁMOP /2-2F A projekt neve: A Berettyó-Körös Térségi Integrált Szakképző Központ modell létrehozása.
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
Elektronikus kérelem benyújtás
Az egyes termékek kiegészítő oltalmára vonatkozó európai közösségi szabályozás (SPC) és annak hazai végrehajtása dr. Kiss Marietta Magyar Szabadalmi Hivatal.
6. téma: A hatóság döntései
Cégnyilvántartás.
A 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet január 1-től hatályos módosítása
Polgári védelmi feladatok a nem rendszeres hulladékszállítás során
Gazdasági társaságok alapítása
A szakképzési jogcím rendelet (139/2008. (X. 22.) FVM r.) módosítása (2010. okt. 1.) Készítette: Wayda Imre vez. főtanácsos vez. főtanácsos Földművelésügyi.
A szaktanácsadási szolgáltatások igénybevételéhez nyújtandó támogatás igénybevételéről és elszámolásáról november 16. Sebestyén Andrea EMVA jogcím-felelős.
A felnőttképzéshez kapcsolódó jogszabályok változásai
AZ ALKALMI MUNKAVÁLLALÓI KÖNYVVEL TÖRTÉNŐ FOGLALKOZTATÁS GYAKORLATA március 26.
A jogszabályi változások irányai dr. Andráczi-Tóth Veronika Nemzeti Erőforrás Minisztérium Családi és Szociális Szolgáltatások Főosztálya.
Budapest, január 26. dr. Kaszó Éva FOE Elnökségi tag
Az egyéni vállalkozás.
A JOGI SZEMÉLY ÁLTALÁNOS SZABÁLYAI
Vállalati tanácsadás pályázatainak értékelése
A választási eljárásról szóló évi XXXVI. törvény EP választásra vonatkozó különös részi szabályai Előadó: Dr. Molnár Krisztián főjegyző, TVI vezető.
TÁRSADALOMBIZTOSÍTÁS- VÁLTOZÁSOK. BETEGSZABADSÁG A munkavállalót naptári évenként változatlanul 15 munkanap betegszabadság illeti meg. A betegszabadság.
A közigazgatási hatósági eljárásról és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény A kérelemtől a bírósági felülvizsgálatig Új jogintézmények a KET-ben.
A környezetvédelmi termékdíj évi változásai Nemzeti Adó- és Vámhivatal Nyugat-dunántúli Regionális Adó Főigazgatósága Tájékoztatási Osztály.
A személyes gondoskodást nyújtó szociális szolgáltatások január 1- jétől hatályos képesítési feltételeinek változásai Szakmai Nap – január.
A gondozási szükséglet- vizsgálatok változásai 2010.
Projekt adatlaphoz csatolandó dokumentumok 1. célterület Nyilatkozat a Helyi Akciócsoporttal való együttműködésről Nyilatkozat honlapon történő megjelenésről.
1 A személyi jövedelemadó 1 %-ának kiutalása, felhasználás elszámolása.
A FELNŐTTKÉPZÉSI TEVÉKENYSÉG FOLYTATÁSÁNAK ENGEDÉLYEZÉSE 2013
Készült Európai Migrációs Hálózat Nemzeti Ülésére
Egyszerű ügyiratok.
Álláskeresőként történő nyilvántartás
A Bit módosítása évi LXXXVI. tv június január január 1.
Magyar Tannyelvű Alapiskola Felsőpatony SZÜLŐFÖLDÖN MAGYARUL TÁJÉKOZTATÁS A PÁLYÁZATRÓL.
Családtámogató ellátások
KÉPVISELET A POLGÁRI PEREKBEN
Személyi jövedelemadó 1+1% felajánlása, fogadása Simon Réka adóügyi ügyintéző NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága Eljárási Osztály Eger, április.
Zala Megyei Kormányhivatal Egészségbiztosítási Pénztári Szakigazgatási Szerve 1.Első TAJ igények 2.Külföldön létrejött biztosítás bejelentése 3.Alkalmazandó.
Hulladékgazdálkodás önkormányzati feladatai december 6. Szeged Csongrád Megyei Kormányhivatal Törvényességi Felügyeleti Főosztály Dr. Balogh Zoltánné.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
Jogszabályok A nemzeti köznevelésről szóló évi CXC. törvény (Nkt.) A szakképzésről szóló évi CLXXXVII. törvény (Szt.) 229/2012. (VIII. 28.)
Kétszakaszos eljárások V szeptember 15-től hatályos Kbt. alapján.
Kitöltési segédlet a zöldség-gyümölcs termelői csoportok beruházási támogatásához kapcsolódó B0471 nyomtatványhoz Mezőgazdasági és Vidékfejlesztési Hivatal.
Adóügyi aktualitások (Új jegyzői adatszolgáltatások, egészségügyi szolgáltatási járulék) Lukács György igazgató NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága.
Álláskeresés, foglakoztatásra irányuló jogviszony létesítése.
A SZAKSZERVEZETEKRE VONATKOZÓ ÚJ SZABÁLYOZÁS Dr. Fodor T. Gábor Ügyvéd Székesfehérvár, május 17.
Sajtótájékoztató Sajtótájékoztató Az elektronikus ügyintézés lehetőségei az APEH ügyfélkapcsolati rendszerében Miskolc, szeptember 2.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
„Menetrend” Kórházi – Klinikai Területi Szervezet megalakulására vonatkozó speciális és általános szabályok időrendben.
SIMANECZ TÜNDE FŐTANÁCSOS ADATSZOLGÁLTATÁS ELLENŐRZÉS BÍRSÁGOLÁS HADITECHNIKAI ÉS EXPORTELLENŐRZÉSI HATÓSÁG.
§ Törvényen kívül és belül §. Atipikus foglalkoztatás az Mt-ben Az atipikus foglalkoztatási formákat az Mt. „A munkaviszony egyes típusaira vonatkozó.
1. A közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló évi CXL. törvény (Ket.)
Pályázati információs nap Június 15.
Egyszerűsített foglalkoztatás szabályai
A közigazgatási eljárás II.
(A Szerződéskötési Szabályzat tükrében)
Társasház.
Elektronikus aláírás és iratkezelés
E-ügyintézés az adózásban 2006.
ETS-létesítményeket, EU-ETS hitelesítőket
2016. december 2., EU ETS szakmai konzultációs nap
A civil szervezetek bírósági nyilvántartásával kapcsolatos eljárási szabályok módosulása Gyula, február 27. Előadó: dr. Réfi Edit.
Közalkalmazottak besorolása, illetménye, pedagógusokra vonatkozó új munkajogi szabályok, előmeneteli rendszer.
Előadás másolata:

Az EPKSZ és a postai szolgáltatások ÁSZF egyes lényeges tartalmi elemeinek bemutatása 2013. június 17.

Egyetemes Postai Közszolgáltatási Szerződés lényege koncepcionálisan új eleme az egyetemes szolgáltatás ellátásával kapcsolatos feltételek megállapításának célja, hogy: az egyetemes postai szolgáltatás ellátásával kapcsolatos állami elvárásokat a jogszabályénál rugalmasabb keretek között állapítsa meg, az Állam, mint „megrendelő” mindig a költséghatások ismeretében tudjon a minőségi vagy hálózatsűrűségi követelmények vonatkozásában dönteni az egyetemes szolgáltatás méltánytalan többletterhe megtérítésének egyik eszköze (a központi költségvetésben erre elkülönített előirányzat mértékéig, ha a kompenzációs számlára befizetett hozzájárulások összege nem elegendő) az előirányzaton felüli összeg megtérítése érdekében az Állam vagy a Szerződés szerinti kötelezettség fenntartása mellett pótlólagos költségvetési forrást biztosít, vagy a Szerződés szerinti kötelezettségvállalás egyidejű csökkentése mellett gondoskodik az addig ki nem fizetett kompenzációs igény megfizetéséről a Szerződés időbeli hatálya: határozott idejű szerződés, az egyetemes szolgáltatói kijelölés időtartamára (2020.12.31-ig) az egyetemes szolgáltatás minőségét érintő rendelkezéseket a Szerződés alapján azonban csak 2013. július 1-jétől kell alkalmazni.

Az egyetemes szolgáltatás igénybevételének akadályozottsága - 1 Az egyetemes szolgáltatás igénybevételének akadályozottsága - 1. melléklet A 2003. évi CI. törvényen alapuló eddigi elvárás: A Postatv. és az EPKSZ alapján: a postaügyért felelős miniszter előzetes írásbeli hozzájárulásával volt szüneteltethető Postatv. 34. § akadályozottság ≠ korlátozás, szüneteltetés, sztrájk, annak megkezdése előtt az igénybevevők hirdetményi úton történő tájékoztatása volt kötelező a felhasználók tájékoztatása kötelező EPKSZ: előre tervezett vagy nem tervezhető ok miatti ideiglenes szüneteltetés hálózati elem(ek)et érintően előre tervezett: az NMHH és a helyi önkormányzat előzetes értesítése 30 nappal korábban, illetve a halasztódásról is az igénybevevőket előzetesen hirdetmény útján a helyben szokásos módon honlapon az állandó szolgáltatóhelyekről folyamatosan aktualizáltan előre nem tervezett: az okot adó körülmény bekövetkezésének felmerülése után, utólagosan központi ügyfélszolgálaton keresztül a közvéleményt az állandó szolgáltatóhely bejáratánál (ha az akadályoztatás jellegével ez összeegyeztethető) tájékoztatás a legközelebbi állandó szolgáltatóhely nyitva tartásáról, elhelyezkedéséről elhárítás: az egyetemes szolgáltatási követelmény sérelmével együtt járó akadályozottságot priorizáltan, legkésőbb negyedik munkanapot megelőzően helyettesítő megoldások (pl. mobilposta) alkalmazhatóak

Az egyetemes szolgáltatás során értelmezett átfutási idők - 2 Az egyetemes szolgáltatás során értelmezett átfutási idők - 2. melléklet A 2003. évi CI. törvényen alapuló eddigi elvárás: A Postatv. és az EPKSZ alapján: az elsőbbségi levél esetében D+1 85%, D+3 97% Postatv. 15. § (1) bekezdés csak a küldeményenkénti díjszabás szerint feladott elsőbbségi levélküldeményre állapít meg minimum követelményt (D+1 85%, D+3 97%) a nem elsőbbségi levél, címzett reklámküldemény, nyomtatvány esetében D+3 85%, D+5 97% EPKSZ: 2. számú melléklet évenként felülvizsgálatra kerül postacsomag esetében D+1 80%, D+3 95% a Posta teljesítménye meghaladja az eddig elvárt mutatókat nem volt külön a hivatalos iratok és a vakok írását tartalmazó küldeményekre a küldeményenkénti díjszabás szerint feladott elsőbbségi levélküldemény esetében D+1 90%, D+3 97% a nem küldeményenkénti díjszabás szerint feladott elsőbbségi levélküldemény esetében D+1 90%, D+3 97% a küldeményenkénti díjszabás szerint feladott nem elsőbbségi levélküldemény esetében D+3 85%, D+5 97% a nem küldeményenkénti díjszabás szerint feladott nem elsőbbségi levélküldemény esetében D+3 85%, D+5 97% a postacsomag esetében D+2 85% és D+3 95 % a hivatalos irat esetében D+3 85% és D+5 97 % vakok írása és egyéb tartalmú postai küldemény esetében a küldeményenkénti vagy a nem küldeményenkénti díjszabás esetében is D+3 85%, D+5 97%

Az egyetemes szolgáltatás megbízhatósága - 3. melléklet A 2003. évi CI. törvényen alapuló eddigi elvárás: A Postatv. és az EPKSZ alapján: mutató az elveszett, vagy részlegesen elveszett, illetve megsemmisült küldemények arányszámának maximumára Postatv. 15. § (4) bekezdés minimálisan két mutató: mutató a megsérült küldemények arányszámának maximumára mutató az elveszett vagy megsemmisült könyvelt küldemények arányszámának maximuma belföldi forgalomra vonatkozott a megsérült (vagy részlegesen elveszett!) könyvelt küldemények arányszámának maximuma de valamennyi könyvelt postai küldemény figyelembe vételével EPKSZ: 3. számú melléklet évenként felülvizsgálatra kerül E/F maximum 0,06 ezrelék csak az egyetemes szolgáltatás keretében feladott, belföldi viszonylatú könyvelt küldeményekre S/F maximum 0,05 ezrelék az eddigi szabály továbbvitele de részben szűkítésre (egyértelműsítésre) kerül a figyelembe veendő küldeményvolumen

Az egyetemes szolgáltatás területi elhelyezkedése - 4. melléklet A 2003. évi CI. törvényen alapuló eddigi elvárás: A Postatv. és az EPKSZ alapján: az állandó postai szolgáltató helyekkel kapcsolatban Postatv: 16. § alkalmazkodjon a felhasználói igényekhez a 600-nál kisebb lakosságszámú településen vagylagosan a felvételt és a kézbesítést minden településen biztosítani kell a 600-nál nagyobb 1000-nél kisebb népességszámú településen kötelezően, kivéve ha a települési önkormányzattal kötött eltérő tartalmú megállapodás van felvételi- és kézbesítési pont (!) ne legyen 5 km-nél a lakosság 95%-tól, 10 km-nél a lakosság 99,5 %-tól távolabb az 1000-nél nagyobb népességszámú településen kötelezően valamint minden településen, 25000-nél nagyobb népességszám esetén 25000 főnként egy kézbesítési pont levélküldemények letéti pontjaként működjön a 20 000-nél nagyobb népességszámú településen: EPKSZ: 4. számú melléklet évenként felülvizsgálatra kerül 20 000 lakosonként legalább egy db és bármely községben és városban annyi állandó szolgáltatóhely és az helyileg ott, hogy a közigazgatási járási (fővárosi kerületi) hivatal illetékességi területén belüli belterületi lakosok legalább 80%-ától 5 km-en belül, 99 %-ától 10 km-en belül legyen állandó szolgáltató hely egyetlen belterületi lakos lakóhelyétől sem messzebb 3 km-nél és az 1000 főnél nagyobb népességszámú községben és városban, valamint fővárosi kerületenként kötelezően állandó postai szolgáltatóhely azonos településen két állandó szolgáltatóhely nem messzebb 6 km-nél egyedi esetre megállapodás lehetősége a helyi önkormányzattal a figyelembe veendő állami adatbázisok megállapítása

Az egyetemes szolgáltatás időbeli elérhetősége - 4. melléklet A 2003. évi CI. törvényen alapuló eddigi elvárás: A Postatv. és az EPKSZ alapján: a felhasználói igényekhez és a forgalom mértékéhez igazodjon de (!) Postatv: 16. § a felhasználói igényekhez és a forgalom mértékéhez igazodjon de (!) a napi nyitva tartási idő 7 és 20 óra között minimum két óra időtartamú, legfeljebb két részre osztott lehetett az állandó postai szolgáltatóhelyen minimum két óra időtartamú 15 000-nél nagyobb népességszámú településen egy állandó szolgáltatóhelyen legalább 6 óra nyitva tartási idő, ebből legalább egy óra 8 óra előtt vagy 17 óra után lehetett EPKSZ: 4. számú melléklet évenként felülvizsgálatra kerül a nyitva tartási idő lehet egybefüggő, vagy legfeljebb két részre osztott 7 és 20 óra között 15 ezernél kisebb népességszámú városban (községben nem) heti átlagban munkanaponként minimum 4 óra nyitva tartás 15-25 e fős városban heti átlagban munkanaponként minimum 6 óra nyitva tartás, egy nyitvatartási óra 8 előtt vagy 17 óra után 25-50 e fős városban heti átlagban munkanaponként minimum 8 óra nyitva tartás, egy nyitvatartási óra 8 előtt vagy 17 óra után 50 e fő feletti városban heti átlagban munkanaponként minimum 10 órás és szombaton minimum 4 óra nyitva tartás egy állandó postai szolgáltató helyének nyitvatartási idejét a település népességszámához igazodóan állapítja meg, amely az eddig érvényben lévő és teljesített elváráshoz képest többletkövetelményeket is tartalmaz

Az egyetemes szolgáltatás időbeli elérhetősége - 4. melléklet A 2003. évi CI. törvényen alapuló eddigi elvárás: A Postatv. és az EPKSZ alapján: mobilposta vonatkozásában: Postatv: 16. § alkalmazkodjon a felhasználói igényekhez a 600-nál kisebb lakosságszámú településen legalább így minden településen kell levélgyűjtő szekrény a 600-nál nagyobb 1000-nél kisebb népességszámú településen csak, ha a települési önkormányzattal ilyen tartalmú megállapodást kötött a Posta EPKSZ: 4. számú melléklet évenként felülvizsgálatra kerül levélgyűjtő szekrény vonatkozásában: mobilposta kiállási ideje az erre kijelölt elérhetőségi ponton minimum 20 perc, illetve 10 perc (ha kézbesítéssel egyidejűleg felvesz) egyetlen belterületi lakos lakóhelyétől sem messzebb 1 km-nél és egyedi esetre megállapodás lehetősége a helyi önkormányzattal azonos településen két levélgyűjtő szekrény nem messzebb 2 km-nél levélgyűjtő szekrény 7000 lakosonként legalább egy darab részletes követelményrendszer a méretre, elhelyezési magasságra, anyagra, kivitelre, bedobónyílás méretére, az ürítésjelző tábla kialakítására 3978 db eszközzel teljesíthető az állami elvárás, azaz 5021 db kivonható a hálózatból a periférikus helyek helyett (ahova a területi elvű szabály miatt kellett eszköz) a viszonylag forgalmasabb részekre koncentrálhatóak az eszközök a formai kialakításra vonatkozóan tulajdonképpen egyéb követelmény nincs (csak elenyészőek pl. ürítés jelző tábla elhelyezése, szolgáltató azonosítására alkalmas jelzés feltüntetése)

A postabélyeg kibocsátására, forgalomba hozatalára, forgalomból történő kivonására és érvényességére vonatkozó szabályok - 5. melléklet A 2003. évi CI. törvényen alapuló eddigi elvárás: A Postatv. és az EPKSZ alapján: kizárólagos jogosultság a „Magyarország” és „Magyar Posta” feliratú bérmentesítési lenyomat használatára, postai értékcikk kibocsátására, forgalomba hozatalára, forgalomból történő kivonására Postatv: 24. § a „Magyarország” feliratú postabélyeg és postai értékcikk kibocsátása kizárólagos jog az éves kibocsátási tématerv jelölőbizottságába egy-egy tagot az NFM és az NMHH delegál jogosultság feláras postabélyeg kibocsátására EPKSZ: 5. számú melléklet a grafikai kivitelezés elbírálására művészeti tanácsadó bizottságot kell működtetni a díjkiegyenlítésre nem alkalmas értékjelzések meghatározása a díjkiegyenlítésre nem alkalmas postabélyegek meghatározása a nemzetközi válaszdíjszelvény postabélyegre történő becserélésének kötelezettsége az érvényes, fel nem használt postai értékcikk becserélési kötelezettsége visszavásárlás nélkül a rontott postai értékcikk és tévesen felhasznált postabélyeg becserélési kötelezettsége visszavásárlás nélkül a postabélyeg és „Magyarország” feliratú postai értékcikk kibocsátása, forgalomba hozatala, forgalomból történő kivonása belső szabályzat alapján történhet a „Magyar Posta” felirattal kibocsátott bélyeg, egyéb postai értékcikk, valamint a fillér és nem egész Forint névértékű postabélyeg 2015. januárjától a forgalomból kivonható

A „postán maradó”-ként kézbesítendő küldemények - 6. melléklet A 2003. évi CI. törvényen alapuló eddigi elvárás: A Postatv. és az EPKSZ alapján: a kijelölt postai szolgáltatóhelyek jegyzékének kötelező közzététele az Üzletszabályzatban Postatv: 14. § az átvételi határidő kötelezettség alapján az érkezés napját követő naptól számított 30 naptári nap EPKSZ: 6. számú melléklet csak az egyetemes szolgáltatás keretében feladható küldemények vonatkozásában kell biztosítani az állandó postai szolgáltatóhellyel rendelkező községek és városok, illetve a fővárosban a kerületek legalább egy állandó postai szolgáltatóhelyén honlapon az állandó szolgáltatóhelyekről folyamatosan aktualizáltan tájékoztatást kell adni az egyetemes postai szolgáltatás keretében feladható küldemények vonatkozásában legalább 10 munkanapos időtartamot elérő rendelkezésre tartást kell biztosítani hivatalos irat esetén 10 munkanapos rendelkezésre tartás köztes értesítők kiállítása nélkül

Az egyetemes szolgáltató azonosítására alkalmas jelzések - 7. melléklet A 2003. évi CI. törvényen alapuló eddigi elvárás: A Postatv.és az EPKSZ alapján: a szerződés teljesítésének megkezdését (a feldolgozást) a postai szolgáltató azonosítására is alkalmas dátumnyomattal kellett kötelezően igazolni Postatv: 35. § a szolgáltató azonosítására alkalmas jelzésnek szerepelnie kell a postai küldeményen vagy annak kísérő okiratán, amennyiben a kísérő okiratot a kézbesítés során a postai szolgáltató a jogosult átvevő részére átadja a dátumnyomat mintáját az NMHH-nak előzetesen be kellett mutatni alapesetben ez a postai szolgáltató nevének vagy rövidített elnevezésének feltüntetését jelenti a dátumnyomatot a feladóval kötött megállapodás alapján a szolgáltató helyett a feladó elhelyezhette az egyetemes szolgáltató jogosult egyéb jelzések használatára részletes követelményrendszer a dátumnyomat lenyomati képének tartalma vonatkozásában EPKSZ: 6. számú melléklet külön mutatószám volt az olvashatatlan dátumnyomattal ellátott postai küldemények maximális arányszámára (0,15) a következő feliratok, illetve színes ábrák bármelyikének önálló vagy e feliratok, illetve színes ábrák közül többnek az egyidejű szerepeltetése lehetséges e mutatószám teljesülésének ellenőrzését évente egyszer a valós küldeményforgalom összetételét reprezentáló módszerrel a Posta saját költségén volt köteles elvégezni a Posta a Szerződés hatálybalépésekor az azonosítására használt, arra alkalmas és az alábbiakon túli jelzéseket 2013. június 30-ig használhatja MP, MPRT, MPZRT, Magyar Posta, Magyar Posta Rt., Magyar Posta Zrt., Posta, postakürtábra és stilizált változata, OLK, FILAPOSTA, MPL ábra, EMS gyorsposta ábra, hollós ábra, DMC ábra, BÉLYEG M ábra

A hivatalos irat tértivevényének tartalmi és formai követelményei - 8 A hivatalos irat tértivevényének tartalmi és formai követelményei - 8. melléklet A 2003. évi CI. törvényen alapuló eddigi elvárás: A Postatv., Korm. rendelet és az EPKSZ alapján: a Korm. rendelet mellékletében meghatározott tértivevény és értesítések használata volt kötelező Postatv: 30. § közigazgatási-, polgári- és büntető eljárástól függően külön-külön alkalmazandó kötelező tartalmú értesítések az egyetemes postai szolgáltató az ország teljes területén köteles és kizárólagosan jogosult a hivatalos iratokkal kapcsolatos postai szolgáltatás nyújtására külön, kötelező tartalmú értesítés a nemzetközi viszonylatú hivatalos iratok esetében a hivatalos iratok az e célra rendszeresített tértivevénnyel, vagy annak megfelelő elektronikus dokumentummal adhatóak fel a kézbesítés vagy kézbesítési kísérlet során kézi folyóírással feltüntetendő adatok elhelyezkedése alkalmatlanná tette digitalizálásra Korm. rendelet: 28. § szerint a tartalmi és formai követelményeket az EPKSZ tartalmazza EPKSZ lehetőséget teremtett arra, hogy a hivatalos irat feladására jogosult szervezet igénye alapján a Posta a kézbesíthetetlenségi okok kiegészítéseként, új tájékoztatást is adjon a tértivevényen lehetőséget teremtett arra, hogy a hivatalos irat feladására jogosult szervezet eltérő formai követelmények szerinti tértivevények alkalmazása érdekében keresse meg a Postát, majd egyeztetés eredményétől függően ezeket az új típusú formai követelményeknek megfelelő (pl. borítékba foglalt) tértivevényeket is alkalmazhassa

A hivatalos irat tértivevényének tartalmi és formai követelményei - 8 A hivatalos irat tértivevényének tartalmi és formai követelményei - 8. melléklet EPKSZ:

A postai szolgáltatások Általános Szerződési Feltételei Az ÁSZF a postai szolgáltatások és egyes a postai szolgáltatásokat kiegészítő szolgáltatások igénybevétele céljából egyoldalúan a felhasználó közreműködése nélkül előre meghatározott szabályait tartalmazza. szerkezete: törzsszöveg (valamennyi szolgáltatásra vonatkozó - általános szabályok) terméklapok - eltérő színű fejléccel kerülnek megjelentetésre egyetemes postai szolgáltatások (zöld) egyetemes postai szolgáltatást helyettesítő postai szolgáltatás (narancssárga) egyetemes postai szolgáltatást nem helyettesítő postai szolgáltatások (piros) kötelezően nyújtandó többletszolgáltatások (zöld) igénybe vehető többletszolgáltatások (piros) igénybe vehető kapcsolódó szolgáltatások (kék) függelék (1 db, a postai szállításból kizárt és feltételesen szállítható tartalmakról) célja az egyes szolgáltatásokat egymással összevethetővé tevő tájékoztatás és tájékozódás Po.É. 26. KÜLÖNSZÁM – 2013. június 14. az ÁSZF részét nem képező, de ügyfél-tájékoztatás szempontjából fontos információk (pl. címzésminták, kedvezmények) ún. kapcsolódó információk-ként a Posta honlapján kerülnek közzétételre, az ezekben bekövetkező módosításokat a jövőben szintén ÁSZF értesítés tartalmazza

Postai szolgáltatások ÁSZF – néhány jelentősebb változás címzési szabályok egyetemes szolgáltatás keretében feladott küldemények esetében külön tartalmazza a „postán maradó”-kénti, a fiókbérleti, raktárbérleti címzést támponti címzés: a címzett nevén kívül a rendeltetési helyet, irányítószámot, illetve a támpont számát és - amennyiben azt a feladó ismeri - a láda számát (ha közterületi címet is feltüntette elsődleges a támpont és ládaszám) helyrajzi számot tartalmazó címzés esetén a kézbesítését a Posta megkísérli, a teljesítés elmaradásáért azonban nem vállal felelősséget ha a szerződés konszolidátorral jön létre, feladóként a konszolidátort és a megbízó személyét, valamint visszakézbesítési címként vagy a konszolidátor vagy a megbízó címét a „Feladó” vagy a „Konszolidátor” és a „Megbízó” feliratok vagy e megnevezések egyértelmű rövidítése ennek hiányában az egyértelműen rangsorolt jelöléssel az első helyen megnevezett személy a feladó a könyvelt küldeményre vonatkozó postai szolgáltatási szerződés létrejöttének igazolásául a feladó részére a feladást igazoló okirat (a jelenlegi készleteket kifogyásig, de – ellenkező tartalmú értesítés hiányában –  legkésőbb augusztus 31-ig lehet felhasználni)  a méretei miatt levélszekrény útján nem kézbesíthető postai küldeményt a Posta kizárólag könyvelt küldeményként veszi fel – az erre rendszeresített mérősablon alkalmazása vagy egyéb (levélméret meghatározására alkalmas) eszköz

Postai szolgáltatások ÁSZF – néhány jelentősebb változás bérmentesítési módok postabélyeg (értékjelzés nélküli postabélyeg) postakész boríték, levelezőlap válaszdíjszelvény – postabélyegbe számítjuk be díjhitelezés bérmentesítőgép „készpénzzel bérmentesítve” (egyidejűleg legalább 100 db levélküldemény + ha a postabélyeg nem fér el) keletbélyegzővel (csak korlátozott körben!) bérmentesítési jegy (bérmentesítési etikett) nyomtatásának lehetőségével nem rendelkező postai szolgáltatóhelyek az ÁFA-t tartalmazó díjazású szolgáltatások esetében kézbesítés jogosult átvevők (címzett, meghatalmazott, helyettes átvevő, alkalmi átvevő, közvetett kézbesítő) szervezet számára címzett, ha a címzésben a szervezeti jelleg (név, szervezeti egység, vagy tisztség és a szervezet címe) mellett valamely természetes személy neve van feltüntetve szervezet megszűnéséről szóló bejelentés hiteles tájékoztatás (határozat, cégkivonat) bemutatásával kell igazolni

Postai szolgáltatások ÁSZF – néhány jelentősebb változás kézbesítés levélszekrény hiányában a csak közterületi címmel rendelkező címhely esetében a címhely közelében erre a célra használt helyen, vagy a Posta feltételezése szerint a postai küldemények kézbesítése céljából a címzett által biztosított eszközbe történő elhelyezéssel – a nem könyvelt levélküldemény és a könyvelt értesítője is „postán maradó”-ként címzett nem könyveltet a személyazonosság igazolása nélkül könyveltnél az átvételi jogosultság jogcímének fennállásáról szóbeli nyilatkozat könyveltnél a személyazonosság vizsgálata helyettes átvevő esetén szükséges a címzettől a kézbesítésre jogosító bejelentés új meghatalmazás nyomtatvány (új tartalmi elemek is vannak) DE! érvényességi idején belül továbbra is elfogadjuk a régit, ha a meghatalmazott személyazonosságát olyan hatósági igazolvánnyal igazolja, amelyben a meghatalmazott nevén kívül legalább egy olyan adat (pl. születési idő, anyja neve) is szerepel, amit a régi meghatalmazás is szervezetnek adott meghatalmazás egyrészt a címzett szervezet által a meghatalmazott szervezet számára adott meghatalmazás másrészt a meghatalmazott szervezet képviselője által az átvételét ténylegesen végző természetes személy számára adott meghatalmazás

Postai szolgáltatások ÁSZF – néhány jelentősebb változás kézbesítés szervezet vezetője képviseleti jogosultságát cégkivonat, vagy cégmásolat, vagy cégbíróság által kiadott végzés, vagy létesítő okirat (társasági szerződés, alapító okirat vagy alapszabály), vagy aláírási címpéldány, vagy ügyvéd által cégbejegyzési (változásbejegyzési) eljárásban való közreműködés során ellenjegyzett aláírás-minta, vagy munkaszerződés, vagy megbízási szerződés, vagy költségvetési szervezetnél az ott betöltött vezetői jogosultságot igazoló hivatali igazolvány címzett, illetve az egyéb jogosult átvevő személyazonosságát magyar állampolgár esetén: személyazonosító igazolvány vagy az az iránti kérelem átvételét igazoló hatósági okirat, útlevél vagy egyéb úti okmány, személyi igazolvány, katonai igazolvány, honvédségi szolgálati, kormánytisztviselői és közalkalmazotti igazolvány, katonai nyugdíjas igazolvány, ideiglenes szolgálati igazolvány, 2001. január 1-jét követően kiadott vezetői engedély (jogosítvány); Európai Gazdasági Térség vagy Svájc állampolgára esetén: úti okmány, személyazonosító igazolvány, tartózkodási kártya vagy regisztrációs igazolás; harmadik országbeli állampolgárok esetén: úti okmány, tartózkodási engedély, bevándorlási engedély, letelepedési engedély, ideiglenes letelepedési engedély, nemzeti letelepedési engedély vagy EK letelepedési engedély

Postai szolgáltatások ÁSZF – néhány jelentősebb változás kézbesítés fiókbérletre címzett könyvelt küldemény az érkezés napján összefoglaló/általános tájékoztatás vagy küldeményenként külön-külön kiállított értesítő postafiókba helyezése ha ez alapján az érkezés napján nem történik meg, az azokról külön-külön kiállított értesítő postafiókba helyezése az érkezés napját követő első munkanaptól kezdődően számított átvételi határidő hivatalos irat a címzettnek vagy a jogosult átvevőnek, a „hivatalos irat saját kézbe” küldeményt a címzettnek vagy meghatalmazottnak DE! nem kézbesíthető alkalmi átvevőnek, a szervezet üzlethelyiségében vagy az ügyfélforgalom számára nyitva álló egyéb helyiségében a szervezet által foglalkoztatott munkavállalónak, tagnak, illetve a címhelyen lévő ingatlan bérbeadójának vagy szállásadójának, amennyiben az természetes személy

Köszönöm a figyelmet!