Összeállította: J. Balázs Katalin

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
HEVES MEGYEI CIVIL INFORMÁCIÓS CENTRUM EGER Létesítő okirat módosítás - Tájékoztató.
Advertisements

VIZSGAFELADATOK PMMIK, MÁJUS 26. LETÖLTHETŐ:hr2.pte.hu/vizsgappt.
Tolerancia Erősítő Innovatív Szövetség projektprogram.
ISKOLAKÉSZÜLTSÉG – AZ ADAPTÍV VISELKEDÉS FEJLETTSÉGE dr. Torda Ágnes gyógypedagógus, klinikai gyermek-szakpszichológus Vizsgálóeljárás az iskolába lépéshez.
Elsőrendű és másodrendű kémiai kötések Hidrogén előállítása A hidrogén tulajdonságai Kölcsönhatások a hidrogénmolekulák között A hidrogénmolekula elektroneloszlása.
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
1 Az önértékelés mint projekt 6. előadás 1 2 Az előadás tartalmi elemei  A projekt fogalma  A projektek elemei  A projekt szervezete  Projektfázisok.
AZ INFORMATIKA LOGIKAI ALAPJAI INCK401 Előadó: Dr. Mihálydeák Tamás Sándor Gyakorlatvezető: Kovács Zita 2016/2017. I. félév Tudnivalók.
EU pályázati programok A szervezet / változások 1.A pályázók adminisztrációs terheinek csökkentése a projektfejlesztési, pályázati szakaszban.
Microsoft Photo Story. Mi is ez?  A Microsoft Photo Story egy alkalmazás, amelyet a Microsoft, a világ egyik legnagyobb szoftvergyártó cége készített.
© Gács Iván (BME) 1/26 Energia és környezet NO x keletkezés és kibocsátás.
Két nagy múltú szövegszerkesztő összehasonlítása az oktatás szempontjából.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁS
Lendületben a Pénziránytű Iskolahálózat
Valószínűségi kísérletek
LEHET JOBB A GYEREKEKNEK!
VI. Főcsoport elemei és vegyületei
Becslés gyakorlat november 3.
Áramlástani alapok évfolyam
Esélyek a munkaerőpiacon

videós team Team vezetője: Tariné Péter Judit Tagok:
Új molekuláris biológiai módszerek
A mozgóképi közlésmód sajátosságai
Laboratóriumi méréstechnikai gyakorlat 3/15. M osztály részére 2016.
KRE-AKTÍV motivációs projekt
Microsoft songsmith Zenekészító program.
  Iskolánkban a kisdiákok informatika oktatását a 2013/14-es tanévtől az első osztályban kezdtük. Az alsó tagozatos nevelőkkel célként tűztük ki, hogy.
A mozgási elektromágneses indukció
Komplex természettudomány 9.évfolyam
TERPLÁN Zénó Program 2016/2017 Tóth Márton tanársegéd MFK, KGI Név.
Izoterm állapotváltozás
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
Grosz imre f. doc. Kombinációs hálózatok /43 kép
szakképzési és felnőttképzési szakértő
„Mindegy, hogy képességeid mekkorák, fő, hogy a tőled telhető legjobbat formáld belőlük és általuk.” (Weöres Sándor)
Hőmérsékleti Excel táblázat „előállítása”
3. A robot képernyőmenüje
Kalickás forgórészű aszinkronmotor csillag-delta indítása
Kalciumvegyületek a természetben
A légkör anyaga és szerkezete
Munkagazdaságtani feladatok
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Online jegyzőkönyv kitöltési segédlet
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Összeállította: J. Balázs Katalin
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
Ez a formátum csak egy ajánlás, nem kötelező a használata.
Ez az előadás alcíme vagy a tárgy neve vagy a konferencia neve
Az ELQ 30A+ automatikus hangfrekvenciás mérései
Vasbeton falvasalás megadása és ellenőrzése EC2 szerint
Összeállította: J. Balázs Katalin
A kutatási projekt címe Név Oktató neve Tanulmányi intézmény neve
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
Járműtelepi rendszermodell 2.
A szállítási probléma.
Emlékeztető/Ismétlés
Publikálni vagy nem publikálni? Ez itt a kérdés
Az atom tömege Az anyagmennyiség és a kémiai jelek
Matematika II. 5. előadás Geodézia szakmérnöki szak 2015/2016. tanév
FÖLDRAJZ 1.
Munkagazdaságtani feladatok
Áramlástan mérés beszámoló előadás
Anyagok csoportosítása
OpenBoard Kezelő Tananyag közzététele a KRÉTA rendszerben.
Elektromos töltés-átmenettel járó reakciók
ARANY JÁNOS: VOJTINA ARS POETICÁJA
Előadás másolata:

Összeállította: J. Balázs Katalin Kémiai változások Kémia 7. tankönyv 32–34. oldal Összeállította: J. Balázs Katalin

Kémiai változások során: – az anyag részecskéi, molekulái megváltoznak, kémiai kötések szakadnak fel és új kötések alakulnak ki – új anyag keletkezik

Vízbontás

A készülék üvegcsöveiben víz van. Vízbontó készülék A keletkező gázok a kivezető csöveken távozhatnak. Elektromos áram hatására a víz (H2O) hidrogéngázra (H2) és oxigéngázra (O2) bomlik. A készülék üvegcsöveiben víz van. Áramforrás

A keletkező gázok azonosítása Kétszer akkora térfogatú hidrogéngáz keletkezik, mint oxigéngáz A keletkező gázokhoz égő/parázsló gyújtópálcát tartunk A hidrogéngáz ég Az oxigéngáznál a parázsló gyújtópálca lángra lobban oxigéngáz hidrogéngáz

Vízbontás kísérlet (Kémia 7. 32. oldal) Kattints ide! Vízbontás kísérlet (Kémia 7. 32. oldal)

A vízbontás szerkezeti értelmezése elektromos áram VÍZ HIDROGÉNGÁZ + OXIGÉNGÁZ kémiai változás 2 H2O 2 H2 + O2 kémiai kötések szakadnak fel új kötések alakulnak ki vegyület elem elem folyadék nem éghető gáz az égést táplálja gáz éghető

Kattints az ikonra! Animáció: Vízbontás

Durranógáz égése

Durranógázzal megtöltött lufi meggyújtása

Durranógáz égésének szerkezeti értelmezése HIDROGÉNGÁZ + OXIGÉNGÁZ VÍZ kémiai változás 2 H2 + O2 2 H2O kémiai kötések szakadnak fel új kötések alakulnak ki

Animáció: Durranógáz égése Kattints az ikonra! Animáció: Durranógáz égése

Kattints ide!

Egyéb kémiai változások Földgáz égése Rozsdásodás Műanyag égetése Karamell készítése Pezsgőtabletta „pezsgése”

FELADATOK a tankönyvből és a munkafüzetből

FELADAT (csoportokban vagy egyénileg) Tankönyv 34. oldal, 1. feladat MEGOLDÁS Fizikai változások: a) c) e) g) Kémiai változások: b) d) f) h) Munkafüzet 29. oldal, 2. feladat Fizikai változás Kémiai változás 1., 2., 4., 8., 11., 12. 3., 5., 6., 7., 9., 10., 13.

Munkafüzet 29. oldal

Munkafüzet 30. oldal

VÉGE

Ajánlás a digitális óravázlathoz A víz bontását és a durranógáz égését vizsgálja, a jelenség szintjén. Részecskeszemlélettel értelmezi a két ellentétes irányú kémiai reakciót, így érthetővé válik, hogy kémiai változás során változás történik a molekulák összetételében. Ennek értelmezését az animációk segítik (a rövid animációkat az ikonra való kattintással lehet elindítani). A tananyag elején előforduló kémiai reakciókat is bemutatja. Értelmezi a tankönyv, munkafüzet egyes feladatait. A munkafüzet feladatai közül azokat tartalmazza, amelyeket érdemes kivetíteni a tanulóknak. Interaktív táblára vetítve a megoldásokat be lehet írni. (A „Durranógázzal megtöltött lufi meggyújtása” c. dián elegendő egyszer kattintani, és elindul egy képsor.)

A kísérletekről készült klippek használatához Kattints ide! Az óravázlaton belül a kísérletet ábrázoló képen feltüntetett jelre kell kattintani, hogy elinduljon a klipp Hang nélkül készültek (kivéve, amikor a hanghatás fontos ) Minden esetben szükséges a tanár értelmező, magyarázó jelenléte A tankönyvben megtalálható kísérletek nagy része látható a megfelelő óravázlatban Rövid, akár többször megismételhető klippek Néhány esetben lassítva is megismétlődik a látvány (R jel) Ajánlott a kísérletek értelmezésénél a tankönyvet is használni A tankönyvi ábrát megnézni A megfigyeléseket lejegyzetelni Elsősorban olyan közeli beállításokat mutatnak a klippek, amelyeket tanári bemutató kísérleteken a tanulók nem tudnak megfigyelni