Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8"— Előadás másolata:

1 SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8. előadás 1

2 2. Önértékelési fázis 2

3 SZÖM I. FOLYAMAT 2.1. LÉPÉS Intézmény bemutatása
3

4 2.1. Az intézmény bemutatása
Helyzetfelmérés – Intézmény bemutatása 5-6 oldalas leírás kulcs szerep az intézmény kulcsfontosságú jellemzőinek bemutatása, képzési struktúra intézményi környezet célrendszer partnerkapcsolatok mérési-értékelési rendszer folyó intézményi fejlesztések 4

5 2.1. Az intézmény bemutatása
Keletkező dokumentum: „Helyzetfelmérés – Intézmény bemutatása” A dokumentum felhasználása az önértékelés során: Az Értékelő könyv készítésekor Az erősségek és fejlesztendő területek összesített listájának elkészítésekor. 5

6 SZÖM I. FOLYAMAT 2.2. LÉPÉS Eredmények összesítése
6

7 2.2. Eredmények összesítése
A modell értelmezése Adatgyűjtés Adatok bemutatása 7

8 2.2.1. A modell értelmezése A modell struktúrája: Kritérium
Alkritérium Vizsgálati terület Indikátor 2 kötelezettség: Minden számozott területre kötelező a válaszadás 40 kulcsindikátor kötelező vizsgálata Adattípusok a kritériumokon belül és között: Vélemények és számszerű adatok 8

9 2.2.2. Adatgyűjtés Csak az Eredmények vizsgálata
Az Eredmények teljes körű vizsgálata Az erősségek és a fejlesztendő területek feltárását támogató információk, adatok, tények azonosítása és összegyűjtése. 9

10 2.2.2. Adatgyűjtés AZ ADATGYŰJTÉS ALAPVETŐ KÉRDÉSEI
Milyen forrásokból gyűjthetők be az adatok? Hogyan osztjuk fel az adatgyűjtés területeit? Kiket vonjunk be a munkatársak közül az adatok gyűjtésébe? 10

11 2.2.2. Az adatgyűjtés forrásai
Intézmény belső mérési rendszerének adatai, Szervezeti nyilvántartások, Jelentések, beszámolók. Dokumentum elemzés ? Kérdőívek Partneri elégedettség felmérők Közvetlen partnerek, Közvetett partnerek. Interjúk Folyamatok, működés felelősei Intézményi vezetők, Munkaközösségi vezetők, Partneri kapcsolattartók. Más intézmények adatai, eredményei (benchmarking adatbázis).

12 2.2.2. Adatgyűjtő lap - Eredmények
Kritérium: Alkritérium: Alkritérium felelőse: MIT ért el az intézmény a(z) terén ? Eredmény/ Mutató megnevezése Jellemző paraméter Forrás Mérés kezdete és gyakorisága Felelős Határidő 1 2 12

13 Adatok bemutatása A mutatók rendszerezése az Eredmények alkritériumai szerint („Eredmény oldali adatok”): számszerű, tényadatok bemutatása az eredmények időbeli alakulása célok elérése (célok megfelelősége) összehasonlítás más intézményekkel kapcsolat a működéssel szemléletes bemutatás (grafikonok, táblázatok, rövid szöveges magyarázatok ) 13

14 Eredmények - Tényszerűség
MAGUNKHOZ képest? MIÓTA? (trend) MENNYI? (adat) MÁSOKHOZ képest? MIÉRT? (ok) IGAZOLÓ DOKUMENTUMOK MELY adatok? 14

15 Munkatársak éves hiányzása százalékban az összes óraszámhoz viszonyítva
Cél

16 Eredmények - Tendencia
2 éves adat  Tendencia (ez csak változás) Kiugró eredmények Csökkenő tendencia 1 2 3 4 5 6 7 8 9 8 7 6 5 4 3 2 1 1 2 3 4 Magyarázat 1 2 3 4 5 6 7 8 2001 2002 2003 2004 16

17 Eredmények - Célok 1. Hiányoznak vagy 2. Rossz célképzés 17

18 Eredmények - Összehasonlítás Hiányoznak az összehasonlító adatok.
Közös felmérések, fejlesztések más intézményekkel Fenntartói mérések, ellenőrzések adatai HONNAN? Országos felmérések, listák adatai Benchmar-king adatbázis 18

19 Eredmények - Kiterjedtség
Adatok mennyisége Túl kevés Túl sok Éppen elég Szegmentáció hiánya 19

20 SZÖM I. FOLYAMAT 2.3. LÉPÉS Értékelő könyv készítése
20

21 2.3. Értékelő könyv készítése
Megállapítások kritériumonként: Erősségek meghatározása (5-8) Fejlesztendő területek meghatározása (5-8) Az összegyűjtött tények, adatok feldolgozása, elemzése: Helyzetfelmérés információinak felhasználása Eredmény oldali adatok felhasználása 21

22 2.3. Értékelő könyv készítése
ERŐSSÉGEK, FEJLESZTENDŐ TERÜLETEK Eredmény oldali adatok vizsgálata Kritériumokon belüli koherencia vizsgálata (6a-6b; 7a-7b; 9a-9b) Helyzetfelmérés vizsgálata: Célok és az eredmények/ indikátorok összevetése Mérési rendszer vizsgálata 22

23 Mi lehet erősség az Eredmények oldalon?
javuló tendencia eléri az intézmény céljait jobbak más hasonló intézmény, vagy intézmények eredményeinél jobbak a megyei, és/vagy az országos átlagnál jobbak az intézmény más típusú képző részeinek eredményeinél 23

24 Mi lehet fejlesztendő az Eredmények oldalon?
Nincs mérés (nincs feldolgozva) Negatív tendencia Alacsony (vagy túl magas) érték Saját céltól való eltérés (hibás célképzés) Összehasonlító adatok hiánya 24

25 2.3. Értékelő könyv készítése
ÉRTÉKELŐ KÖNYV KITÖLTÉSE Erősségek és fejlesztendő területek meghatározása kritériumonként Az Eredmények 4 kritériumára készül Tényekkel való alátámasztás Legfeljebb 8 oldal terjedelmű A nagyobb jelentőségű erősség és fejlesztendő terület kerüljön rögzítésre (átlagosan 5-8) 25

26 Értékelő könyv Kritérium száma, és címe: Erősségek: Azonosítás:
Erősségek indoklása: 1. 2. 3. Fejlesztendő területek: Fejlesztendő területek indoklása: Megjegyzések (elemzést segítő ötletek, megállapítások): 26

27 Kérdések 27

28 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET! 28


Letölteni ppt "SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 8"

Hasonló előadás


Google Hirdetések