Bábel tornya Kolozsváriné Váray Ibolya Anna.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
„Döntés a kezedben van: egészség- és környezettudatos szemléletformálás a Magyar Táncművészeti Főiskola Nádasi Ferenc Gimnáziumában” április 22.
Advertisements

SNI-s ALKALMAZÓI VERSENY. SAJÁTOS NEVELÉSI IGÉNYŰ TANULÓK FŐVÁROSI INFORMATIKA TANULMÁNYI VERSENYE Magyar Gyula Kertészeti Szakközépiskola és Szakiskola.
A képzett szakemberekért SZMBK KERETRENDSZER 2.1. előadás.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
A Mi Házunk Határtalan Szív Alapítvány (Esztergom)
A tanításra és tanulásra fordított idő nemzetközi és kutatási adatok tükrében Imre Anna Oktatáskutató és fejlesztő Intézet Berekfürdő, Február 4.
SPORTISKOLÁK ORSZÁGOS TANÁCSKOZÁSA A SPORTSPECIFIKUS TANTÁRGYAK TÜKRÉBEN CSANÁDI ÁRPÁD ÁLTALÁNOS ISKOLA, SPORTISKOLA ÉS KÖZÉPISKOLA RABI FERENCNÉ intézményvezető.
ALKOHOLIZMUS ELLENI MEGYEI EGYESÜLETEK ÉS KLUBOK ORSZÁGOS SZÖVETSÉGE, MAGYAR KÉKKERESZT EGYESÜLET, KATOLIKUS ALKOHOLISTAMENTŐ SZOLGÁLAT HÁLÓZAT ÉPÍTÉSE.
Nyitó szakértői találkozó. "C" komponens-informatika Készítette: Farkas László január.28.
Az IKER önértékelő IKER társadalmasítás workshop Budapest, április 12.
Varga Aranka Inkluzív oktatási rendszer. Iskola funkciói – társadalmi elvárások Funkciók: Tudásszerzés és kompetenciafejlesztés folyamatának terepe Formális.
AZ ELEKTRONIKUS KÉPZÉS MINŐSÉGBIZTOSÍTÁSA INFORMATIKA A FELSŐOKTATÁSBAN DEBRECEN DR. ZÁRDA SAROLTA GÁBOR DÉNES FŐISKOLA.
„ Tágas városom kis lakásra cserélem” Hajléktalanok önálló lakhatásának elősegítése, munkaerő-piaci integrációjának megalapozása TÁMOP /
Than Károly Ökoiskola Jó gyakorlatok. BEFOGADÓ ISKOLA VAGYUNK LEHETŐSÉGET ADUNK ELFOGADUNK EGYÉNI TANULÁSI UTAKAT KERESÜNK.
Kalocsa Iskolánk városa. Székesegyház Dózsa György Gazdasági, Műszaki Szakközépiskola és Szakiskola, Kollégium OM azonosító:
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
A szakiskolák aktuális problémái
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
Dobrik-Lupták Sára szeptember 19.
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 19
Adottságok tényszerű megfogalmazása 4.6. előadás
Munkaközösségek támogatása, bemutatófoglalkozások szervezése
APÁCZAI CSERE JÁNOS ELMÉLETI LÍCEUM
Budapest XVI. Kerületi Móra Ferenc Általános Iskola
A magyar LLG Tanács ülése
Mayer József Budapest február 27.
TÁMOP E-13/1/KONV „A 21. század követelményeinek megfelelő, felsőoktatási sportot érintő differenciált, komplex felsőoktatási szolgáltatások.
A matematikatanítás aktuális kérdései február
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
ESETTANULMÁNY Készítette: Fenyvesi Petra
Kispálné Horváth Mária
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
OLVASÓ KÖZÖSSÉG OLVASÓTÁBOR, IFJÚSÁGI OLVASÓKÖRÖK DUNAÚJVÁROSBAN
A pedagógus-életpályamodell, a minősítés rendszere
Vörös-Gubicza Zsanett képzési referens MKIK
KRE-AKTÍV motivációs projekt
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
Tájékoztató a évi OSAP teljesüléséről
A gyermeki személyiségfejlődés nyomon követése a gyakorlatban
2016/17 1. és 2. félév szakkurzusai
Lovagi Játékok projekt
Projektmunka Földrajzolok
Kandó Kálmán Szakközépiskola és Szakiskola
MEGKEZDTÜK A FELKÉSZÜLÉST A TANULÓI LAPTOP PROGRAMRA
HHR.
Az Animációkészítés lehetőségei az óvodában, iskolában
Nyílt nap Iskola neve Dátum.
Nap és/vagy szél energia
Felhasználóképzés a kórházban
ONAP ↓ HELYI ÓVODAI PROGRAM ÜTEMTERV TERVEZET
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
DARUS.
Környezeti Kontrolling
Kolozsváriné Váray Ibolya Anna
Új pályainformációs eszközök - filmek
Programjaink fizikából a es tanévben
A pszichológiai segítségnyújtás lehetőségei
I. HELYZETFELMÉRÉSI SZINT FOLYAMATA 3. FEJLESZTÉSI FÁZIS 10. előadás
9-10.-es bemeneti mérések és a fejlesztő munkánk
Ki mit tud?- művészeti nap december 15. szombat
Az AE Szövetség szervezet fejlesztése
Bemeneti kompetenciamérés 2007/2008 tanév
Iskolai szociális segítő
SZAKKÉPZÉSI ÖNÉRTÉKELÉSI MODELL I. HELYZETFELMÉRŐ SZINT FOLYAMATA 7
Hogyan készítsünk előadást?
Az identitástudat kialakulásának tényezői kisebbségi közegben
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN
AC/DC Találd meg a helyed! Előadó: Fodor Ágnes, a VGYKE elnöke
Előadás másolata:

Bábel tornya Kolozsváriné Váray Ibolya Anna

Bábel tornya

Bábel tornya A modulról röviden Bábel tornyának építésére, a közös munkára és a zűrzavarával is foglalkozunk. Az ősi Bábeli mitológiai történet megismerése és megbeszélése után egyéni kép-dobozokat, 3 dimenziós „doboz-képeket” készítenek a résztvevők és azokból tornyot építenek. Bábel üzenete, feldolgozható témák: - torony fogalma – szakrális jelentősége - egyéni és közösségi tér kérdései - épített környezeti nevelés – térbeli komponálás - tudatos környezetalakítás - globalitás problémájának 3 dimenziós feldolgozása/véleményezése

Kolozsváriné Váray Ibolya Anna Bábel tornya Kolozsváriné Váray Ibolya Anna Előkészítő rész: Beszélgetés a témáról, a mítosz ismertetése, üzenetének megbeszélése műalkotásokkal, épületekkel és fotókkal illusztrálva a témát.

Kolozsváriné Váray Ibolya Anna Bábel tornya Kolozsváriné Váray Ibolya Anna Előkészítő rész: Motivációnak a nyelvek összezavarására egy-két halandzsa nyelven íródott irodalmi művet lehet használni. Louis Caroll: Gruffacsór ( magyar ford. Tóthfalusi István ) Nézsonra járt, nyalkás brigyók turboltak, purrtak a zepén, nyamlongott mind a pirityók, bröftyent a mamsi plény. "Kerüld a Gruffacsórt, fiam, a foga tép, a karma metsz! Ne járj, hol grémmadár csuhan s a bőszhedt Gyilkanyessz!"

Kolozsváriné Váray Ibolya Anna Bábel tornya Kolozsváriné Váray Ibolya Anna Megvalósítási szakasz: A korcsoporttól függően a dobozok és az alapanyagok és eszközök használata változó lehet. A nagyobbakkal a dobozkészítéssel is kezdhetjük, a kicsikkel készebb és többféle anyaggal dolgozhatunk. A nagyobbakkal komolyabb témát és verset elemezhetünk, a kisebbekkel játékosan eszperente, halandzsa verset írhatunk.

Bábel tornya Megvalósítási szakasz: nagyokkal szakköri keretben... kicsikkel napközis táborban...

Fűzfakunyhó az iskolakertben Kolozsváriné Váray Ibolya Anna Megvalósítási szakasz: Életkor: 7-12 éves korosztály és 13-18 éves korosztály Létszám: 6-12 fő, de több nevelővel a létszám növelhető Kapcsolódás a NAT nevelési céljaihoz: Fenntarthatóság, környezettudatosság, társas kultúra fejlesztése Felhasználási keret: Szakköri foglalkozásokon, témanapon, témahéten, napközis táborban, erdei iskolában, tanórákon.

Kolozsváriné Váray Ibolya Anna Bábel tornya Kolozsváriné Váray Ibolya Anna Modullezárás: Elemző szempontok az alkotásokhoz: Térbeli kompozíció Elrendezés Tengelyek Anyaghasználat Színhasználat Az irodalmi párhuzam a novella, vers, cím-vers, ami közös elemzésre ad alkalmat.

Kolozsváriné Váray Ibolya Anna Bábel tornya Kolozsváriné Váray Ibolya Anna A kipróbálás tapasztalatai A modulkipróbálás során a diákok a doboz egyéni téralakítását saját személyiségükről való vallomás lehetett. A feladat komplexitása, főleg a művészeti területeken a holisztikus pedagógiai módszerek alkalmazásában jó. A modul projekthét vagy tábor keretében is meg valósítható.