Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A matematikatanítás aktuális kérdései február

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A matematikatanítás aktuális kérdései február"— Előadás másolata:

1 A matematikatanítás aktuális kérdései 2016. február
Katz Sándor A matematikatanítás aktuális kérdései 2016. február

2 Elérhetőségek e-mail: drkatzsandor@gmail.com
Honlapok: Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium matematika honlap:

3 Egy ajánlott lehetőség
Erdős Pál Tehetséggondozó Iskola Veszprém Diákoknak, Tanároknak (Két hétvége - 30 óra.)

4 Néhány ajánlott könyv www.zalamat.hu

5

6 Pár napon belül megjelenik

7 Korábbi javaslatok sorsa
Nemzeti Tehetségprogram Részben: Pl. Bonis Bona díj KÖMAL támogatás Jelentős részben – meghívásos pályázat Tehetséggondozást segítő tanfolyamok Minden korosztályt tanítóknak van akkreditált tanfolyam Több mint 500 résztvevő volt

8 Korábbi javaslatok sorsa
Kerettanterv: Legyen legalább 3 szint matematikából! Lényegében megvalósult Legyen több óra a kerettantervben matematikából! Alsó tagozaton sikerült megtartani a 4-et A többi évfolyamon semmi emelés nem sikerült.

9 Korábbi javaslatok sorsa
Tankönyvügy: Egyáltalán nem. Folyamatban: ?? Mindenki számára nagyobb választási lehetőség. Emelt szinten tanulók számára. Kiemelkedő teljesítményt nyújtó tanárok minősítése. Részben: Külön eljárással kb. 110 mester- és kutatótanár Folyamatban levő javaslat: A szakmai díjak jelentsenek automatikus előrelépést. Mestertanári cím újragondolása.

10 Jelenlegi fórumok MTA Matematika Közoktatási Munkabizottság - Kérdőív
- Javaslatok Pedagógus Kar BJMT Oktatási Bizottsága

11 Javaslatok Egy tény: Jelenleg kb mérnök és informatikus hiányzik a gazdaságból. Megoldás: Emelt szintű és óraszámú osztályok. Tanulói jog a képességek szerinti oktatás. Legalább 7. osztályban el kell kezdeni. Sürgős teendők. Mi kell hozzá? Érdekeltség! Szakmai anyagok, Bázisiskolák. (22. utáni órák)

12 Nem tananyagcsökkentés kell!
A tananyagcsökkentések eddigi tapasztalatai Helyette: - Képességek szerinti csoportok - Több érdekesség: Játékok, matematikatörténet - Pedagógusminősítés szakmai alapokon.

13 További javaslatok Tehetséggondozás támogatása
-Szaktáborok, versenyek, regionális szakkörök. - Folyamatos szakmai egyeztetés rendszerének kidolgozása. Pályázati rendszer felülvizsgálata.

14 Két friss hír A kerekasztal hat munkacsoportot definiált. A bennünket leginkább érdeklő munkacsoport: Tartalomfejlesztési munkacsoport                                         Fő témái: •             tananyagfejlesztés, NAT, kerettantervek •             kimeneti szabályozás •             digitális kompetencia •             módszertan •             tehetséggondozás •             tankönyv •             mindennapos testnevelés    MTA: Csépe Valéria OKT: Veres Pál   

15 Kérdőív A kérdőívek kiküldése két csatornán történik: - BJMT Okt. Biz.
- POK

16 Várjuk, várják véleményüket, további javaslatokat
- Kérdőívben - Pedagógus Kar - Vándorgyűlés (Baja )

17 Aki valamit űz, S ha felkínálják, nem ragadja meg, Örökre elhalasztja azt Shakespeare Semmit se szeressek félig csinálni Bolyai János


Letölteni ppt "A matematikatanítás aktuális kérdései február"

Hasonló előadás


Google Hirdetések