Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM"— Előadás másolata:

1 SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM 2003 - 2006
„A” komponens SZAKKÉPZŐ ISKOLÁK IGAZGATÓINAK FÓRUMA 2004. április 20.

2 A program legfőbb célkitűzései:
Megváltoztatni a tanulók készségeit, attitűdjeit, ismereteit Felkészíteni a pedagógusokat mindazon motivációs módszerek és eszközök használatára, melyekkel ezeket a célokat el lehet érni.

3 A program feladatai Tananyagfejlesztés Tanárképzés, továbbképzés
Eszközfejlesztés

4 Tananyagfejlesztés 2003-2004 a szakiskolák 9-10. évfolyamán
Közismereti munkacsoport: nyolc műveltségterület Szakmai alapozó csoport: 12 szakmacsoport

5 A TANANYGFEJLESZTÉS EREDMÉNYEI:
tevékenységközpontú moduláris építkezésű differenciálásra alkalmas

6 A továbbképzések eredményei:
a tantervek megismerése a tananyag feldolgozása új ötletek, módszerek megismerése tanóra-szervezési lehetőségek képesség fejlesztés: tanítástechnikák a motiváltság megteremtése

7 Tanítsunk, de hogyan? alapkészségek hiánya magatartási problémák deviancia részképesség-zavarok tanulási nehézségek önértékelési problémák

8 Továbbképzések: 2004-2006 Tanítástechnikai Szakmódszertani
Speciális fejlesztési igényű tanulók kiszűrésére, megsegítésére Alapkészségek fejlesztésére

9 … és az iskolában? Ötletek: Tanév szervezésére Módszerek alkalmazására
Adaptálható helyi tantervekre, nevelési tervekre Miből? Óraszámok Jogszabályi háttér Normatívák, kiegészítő normatívák

10 www.szakma.hu „A” komponens Letölthető dokumentumok
HOL? „A” komponens Letölthető dokumentumok

11 www.szakma.hu PÁLYÁZATI FELHÍVÁS!! www.nszi.hu
TANTERVI MODULOK, PROJEKTEK, MÓDSZEREK A SZAKISKOLAI KÉPZÉSBEN A SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM TANTERVEI ALAPJÁN ADAPTÁLHATÓ HELYI TANTERVEK KÉSZÍTÉSÉRE TOVÁBBI INFORMÁCIÓK:

12 A PROROGRAM VÁRHATÓ EREDMÉNYE:
A hátrányos helyzetű fiatalok felzárkózása, elkallódásának, lemorzsolódásának csökkenése A tanulók sikertelenség- és kudarcélményének csökkenése A tanárok konfliktusainak, kimerültségének, stresszhatásainak csökkenése A szakiskola presztízsének növelése

13 AZ EGYÜTTMŰKÖDÉS LEHETŐSÉGEI
Iskolavezetés és fenntartó Iskolavezetés és tantestület Tantestületen belül – munkaközösségek Az osztályban tanító tanárok között A tanárok és tanulók között Együttműködés a Szakiskolai Fejlesztési Programmal

14 Jó munkát, jó együttműködést kívánok!
Schottner Péterné komponensvezető


Letölteni ppt "SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM"

Hasonló előadás


Google Hirdetések