Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN"— Előadás másolata:

1 A 3.3.2 HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN

2 Általános cél: a kompetencia alapú oktatás bevezetése A gyakorló iskola szerepe: közoktatási célokat lát el képzi a jövő pedagógus nemzedékét a tanítókat, tanárokat

3 A projekt programja Módszertani konferencia Szakcikkek tanulmányozása
A tananyagok elkészítése A képzők képzése keretében a gyakorló iskolai tanárok felkészítése A hallgatók felkészítése Hospitálás Eredmények

4 A módszertani konferencia
1. Szociális és életvitel 2. Informatika 3. Idegen nyelv 4. Kompetencia alapú nevelés, oktatás 5. Kooperatív technikák 6. Projektmódszer

5 A tananyagok elkészítése
Papíralapú tananyag Digitalizált tananyag

6 A képzők képzése I. Előadók és témák
II. Bemutató foglalkozások a Bolyai Gimnázium tanárainak vezetésével III. Felkészülés a hallgatók fogadására IV. Digitális tábla használata - felkészítés

7 Tapasztalatok Idegen nyelvek oktatása
Természettudományok tanítása (Kutató Diákok Mozgalom) Az alsó tagozatban A technika és a művészetek tanításában

8 A hallgatók felkészítése
Elméleti képzés – előadások A kooperatív technikák és a projekt módszer bemutatása főiskolai hallgatókkal modellálva A szempontsor ismertetése

9 Szempontsor Az osztály berendezése a tanulásszervezés szempontjából
Változatosság a tanórán (tartalmi, szervezeti, módszertani) Egyéni, verseny kooperatív tanulás aránya Választási lehetőség az órán (tananyag, eszköz, stb.) Aktív tanulási percek aránya egy tanuló esetében A csoportszervezés módjai A csoporton belüli szociális szerepek tanításának, tanulásának módjai, lehetősége Az ellenőrzés formái A visszacsatolás formája A tudás megszerzésének forrásai A taneszközök formái Differenciálás elvei (tananyaggal, tanulóval, módszerrel, eszközzel)

10 Hospitálás Felelősei: - a Pedagógia Tanszék tanárai - a módszertanosok
- a gyakorlati képzésért felelős igazgatóhelyettes Létszámok: tanulók létszáma: 771 hallgatók létszáma: 75 látogatott órák száma: 64

11 Követelmények 1. Portfolio (a hallgatók részéről)
2. Táblázat kitöltése (bemutató órát tartó tanár részéről) (tanár, tantárgy, kooperatív technika, projekt módszer, differenciált módszer vagy egyéb alkalmazása) 3. Ellenőrzés, értékelés - a bemutató órát végző tanár - a felkészítést végző főiskolai kolléga

12 Tapasztalatok A jövő Szorosabb együttműködés a Pedagógia
Tanszékkel és a módszertanosokkal. A jövő tanító szakosok régi rendszerű 4 éves tanárképzés átmenetet képez a leendő mester szak gyakorlati képzéséhez folytonosság, továbbfejlesztés

13 Virághné Szalai Zsuzsanna
Köszönöm a figyelmet! Virághné Szalai Zsuzsanna


Letölteni ppt "A HEFOP PÁLYÁZAT EREDMÉNYEI A GYAKORLATI KÉPZÉSBEN"

Hasonló előadás


Google Hirdetések