Kalickás forgórészű aszinkronmotor csillag-delta indítása

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
Számvitel S ZÁMVITEL. Számvitel Ormos Mihály, Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, Hol tartunk... Hiányzik egy jól strukturált rendszer.
Advertisements

Az óvodai matematikai nevelés elvei, céljai, feladatai Tk. 29.old. Kissné Zsámboki Réka NYME-BPK.
Emberformáló folyamatok Dr. Molnár Béla Ph.D. főiskolai docens.
A kártyanyomtatás fortélyai Csákvári Krisztián Kártya és címke gyártás
Konfliktuskezelő, egyéni megküzdő-képesség fejlesztése 1. Kommunikáció, a meggyőző kommunikáció.
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben Készítette: Szilágyi Sándor szakképzési igazgató-helyettes január DSZC Brassai Sámuel.
KIÜRÍTÉS. ÁLTALÁNOS ELŐÍRÁSOK A kiürítésre számításba vett útvonalon körforgó, toló, billenő és emelkedő zsalus rendszerű, valamint csak fotocella elven.
TÖRTÉNELEM ÉRETTSÉGI A VIZSGA LEÍRÁSA VÁLTOZÁSOK január 1-től.
A kétszintű történelem érettségi 2016/17 Simonkay Márton.
Az akkreditáció szerepe a megváltozott munkaképességű munkavállaló személyének társadalmi reintegrációjában Készítette: Dézsi Gabriella Melinda Budapest,
TÁMOP program a Dél-alföldi Régióban Dél-alföldi Regionális Munkaügyi Központ.
A VÉDŐNŐK SZEREPE AZ EMLŐRÁK KORAI FELISMERÉSÉBEN Puskás Gabriella AZ EMLŐRÁK GYÓGYÍTÁSÁÉRT ALAPÍTVÁNY BUDAPEST.
KÉPZŐ- ÉS IPARMŰVÉSZET ISMERETEK ÁGAZATI SZAKMAI ÉRETTSÉGI VIZSGA (középszintű) május-június.
Gazdasági informatika - bevezető
Nemzeti Audiovizuális Archívum
Sallai Ilona - ÉFOÉSZ Szeged,
Beiskolázás a 2016/2017. tanévre az érettségi utáni képzésekben
EGÉSZSÉGES TÁPLÁLKOZÁS
FELVÉTELI TÁJÉKOZTATÓ
vizuális megismerés – vizuális „nyelv” vizuális kultúra
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
TÁMOP / „A hátrányos helyzetűek foglalkoztathatóságának javítása (Decentralizált programok a konvergencia régiókban)”
Tájékoztató a munkahelyteremtő pályázati programról
Összevont munkaközösség vezetői és igazgatótanácsi értekezlet
Logo Országos Számítástechnikai Tanulmányi Verseny
Pályaválasztási tanácsadás
Programstruktúrák.
A víziközmű-szolgáltatásról szóló évi CCIX
Mayer József Budapest február 27.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
Kockázat és megbízhatóság
Magyar Tudományos Művek Tára
Kockázat és megbízhatóság
Kompetenciák az osztott tanárképzésben
Kommunikáció a könyvvizsgálatban
Baross László Mezőgazdasági Szakközépiskola és Szakiskola Mátészalka
Az Országos Egészségfejlesztési Intézet fejlesztési projektjei az iskolai egészségfejlesztés területén DR. TÖRÖK KRISZTINA.
SZAKISKOLAI FEJLESZTÉSI PROGRAM
KOSSUTH LAJOS KÖZOKTATÁSI INTÉZMÉNY OROSHÁZA
A Nemzeti Szakképzési és Felnőttképzési Intézet Konferenciája
Projektmunka Földrajzolok
___________________ Trademenedzsment táblázat útmutató ___________________ Készítette:
Közigazgatási alapvizsga a Probono rendszerben
Grosz imre f. doc. Kombinációs hálózatok /43 kép
TÁMOP A pályaorientáció rendszerének tartalmi és módszertani fejlesztése – Életpálya-tanácsadás Csanádi Nikolett Hényel Anett.
STRUKTURÁLT SERVEZETEK: funkció, teljesítmény és megbízhatóság
Sajben - Kenyeres Márta munkaközösség-vezető
A villamos installáció problémái a tűzvédelem szempontjából
Környezeti Kontrolling
Új pályainformációs eszközök - filmek
Northwind Traders Kik vagyunk?
Felszín alatti vizek kémiai állapotfelmérése
Stratégiai emberierőforrás-fejlesztés
Tájékoztatás a évi Országos Statisztikai Adatfelvételi Program (OSAP) teljesüléséről az Országos Statisztikai Tanács és a Nemzeti Statisztikai Koordinációs.
Összeállította: J. Balázs Katalin
Vasbeton falvasalás megadása és ellenőrzése EC2 szerint
A szállítási probléma.
Konzuli és Állampolgársági Főosztály, Schengeni Vízum Osztály
Foglalkoztatási és Szociális Hivatal
VÁLLALKOZZ! Pénzügyi és Vállalkozói Témahét 2019 Órai segédanyag
Családi vállalkozások
Felvételi a középfokú iskolákban a 2016/2017. tanévben
Tájékoztató az EPER pályázati folyamatáról
A geometriai transzformációk
LIA Alapítványi Ált. Isk. és Szki. Piliscsabai Tagintézménye
Generali Alapkezelő beszámolója Gyöngyház Nyugdíjpénztár részére
OpenBoard Kezelő Tananyag közzététele a KRÉTA rendszerben.
Táblázatkezelés 4. Képletek használata.
A tehetséggondozás kihívásai
Csúszógyűrűs aszinkronmotor három fokozatú ellenállásos indítása
Előadás másolata:

Kalickás forgórészű aszinkronmotor csillag-delta indítása PLC-s vezérlések Kalickás forgórészű aszinkronmotor csillag-delta indítása

Aszinkronmotorok indításáról általában Az indítási áramlökés 3-9-szerese a névleges áramnak Az áramlökés nagy teljesítményű motorok esetén veszélyeztetheti a hálózat és a többi fogyasztó épségét A kalickás motorok méretezve vannak saját indító áramukra Y-d indítás következménye: Ii’=Ii/3; Mi’=Mi/3 A tanulóknak részben 12. évfolyamról, részben a párhuzamos elméleti tantárgy – villamos gépek üzemeltetése – vannak ismereteik az aszinkrongépek indításával kapcsolatban, ezért az elméleti ismeretek feldolgozása ismétlés jelleggel folyhat kérdés-felelet formájában. A táblai vázlat a szakmai elméleti anyag rövid összegzését tartalmazza. Tapasztalat: egy-két tanuló kivételével nem emlékeznek az elméleti órán elhangzottakra.

A főáramkör elvi kapcsolási rajza A tananyag elsajátítását segítik a 11-12. évfolyam szakmai gyakorlati előkészítő képzésében a tartalommal kapcsolatban már elhangzott ismeretek, illetve a párhuzamosan haladó szakmai elméleti tantárgy – villamos gépek üzemeltetése – tananyaga. Tapasztalat: kevés az az elméleti tudás, amivel a tanulók a konkrét indítással kapcsolatban rendelkeznek..

A vezérlés logikai állapotai   Hökioldó Ki-gomb Be-gomb 1K 2K 3K T Alap-helyzet Zárt=1 Nyitott=0 Ki=0 Indul 1 Be=1 Indul 2 x Normál üzem Leáll A táblázat kizárólag a vezérlés logikájának szóbeli ismertetését segíti elő, a vezérlés ez alapján történő megtervezése nem feladata a tanulóknak, de elősegíti a vezérlés működésének megértését.

A huzalozott vezérlés, hozzárendelés a PLC-s működtetéshez A tananyag elsajátítását segítik a 11-12. évfolyam szakmai gyakorlati előkészítő képzésében a tartalommal kapcsolatban már elhangzott ismeretek. Tapasztalat: a tanulók zömének nehézséget okoz még egy egyszerű öntartó áramkör huzalozásának a felidézése, a kapcsolás logikájának megértése is.

A PLC huzalozási vázlata A hozzárendelési vázlat alapján a tanulók általában könnyen elsajátítják a PLC-huzalozás technikáját.

A működtetést leíró logikai függvények a huzalozott vezérlés alapján I0.0 A I0.1 = M0.0 M0.0 A Q0.0 = M0.1 M0.0 A (I0.2 O Q0.0) = Q0.0 M0.1 A NM1.0 A NQ0.2 = Q0.1 M0.1 A (M1.0 O Q0.2) A NQ0.1 = Q0.2 A huzalozott vezérléseknél tanultak ellenére sok tanuló esetében gondot okoz a logikai változók közötti logikai kapcsolatok felismerése. Alkalmazkodva a csoport tanulóinak képességeihez az első két logikai függvény megalkotását én mutatom be a táblai vázlat segítségével, a továbbiakat önálló munka keretében kell létrehozniuk. Általában a tanulók több, mint 50% képes a magyarázat alapján önállóan helyesen felírni a logikai függvényeket. A marker használata több esetben problémát okoz, önállóan többnyire nem használják. Ilyen egyszerű programoknál ennek komolyabb jelentősége nincs, de az elv elsajátítását forszírozni kell.

Az utasításlistás program a logikai függvények alapján 000 L I0.0 014 LM1.0 001 AI0.1 015 OQ0.2 002 =M0.0 016 AM0.1 003 LM0.0 017 ANQ0.1 004 AQ0.0 018 =Q0.2 005 =M0.1 019 TR0 006 LI0.2 *S:Q0.1 007 OQ0.0 *STP: 008 AM0.0 *IW:KW30 009 =Q0.0 *EQ:M1.0 010 LM0.1 020 011 ANM1.0 012 ANQ0.2 013 =Q0.1 Többnyire nehézségeket okoz az egy logikai függvény – egy utasítássorozat (szekvencia) kapcsolat elfogadása, a szekvencia szerkesztés szintaktikai szabályainak elsajátítása.