Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A marketingkommunikáció Készítette: Demjén Attila.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A marketingkommunikáció Készítette: Demjén Attila."— Előadás másolata:

1 A marketingkommunikáció Készítette: Demjén Attila

2 Mit is jelent a kommunikáció? A kommunikáció tájékoztatást, információk cseréjét, közlését jelenti valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer segítségével. A kommunikáció tájékoztatást, információk cseréjét, közlését jelenti valamilyen erre szolgáló eszköz, jelrendszer segítségével. valaki, valakinek, valamit, valamiről, valahol, valamikor, valamiért, valamilyen célból, valamilyen módon, valamilyen eszközzel, várhatóan valamilyen eredménnyel, valamilyen hatással elmond, megmutat

3 A kommunikációs politika A vállalat és a fogyasztók közötti információáramlás elveit és módszereit a vállalat oldaláról összefoglaló rendszer.

4 A kommunikációs folyamat szereplői: Kibocsájtó Üzenet Csatornák Befogadó Válasz

5 Hibák a kommunikációban: Szelektív figyelem (nem minden üzenetet érzékelünk) Szelektív torzítás (a befogadó torzítja az üzenetet, …ahogyan hallani szeretné) Szelektív emlékezet (csak az üzenetek egy része raktározódik el)

6 A kommunikáció fajtái: Kommunikáció módja szerint közvetlen / közvetett A folyamat iránya szerint egyirányú / kétirányú

7 A közlési csatorna alapján: Verbális: beszéd útján történő vagy írásbeli Nonverbális: testbeszéd vagy vizuális jegyek (vizuális jegyek pl.: hangerő)

8 A kibocsájtó szerint: - személyes - intézményesített

9 A résztvevők szám alapján: személyes / csoportos / tömeg

10 Az elkülönültség foka alapján  Primer (a felek nem használnak fel technikai eszközöket a komm. során)  Szekunder (csak a kibocsájtó használ technikai eszközt)  Tercier (mindkettő fél használ technikai eszközt)

11 Tartósság szerinti Nem tartós (beszéd) Tartós ( CD,DVD)

12 A kommunikációs modell

13 A marketingkommunikáció A marketingkommunikáció Olyan piacbefolyásoló eszközök, ahol a befolyásolás a kommunikációra épül Alapfeladatai:- figyelemfelkeltés - népszerűsítés, megismertetés - vásárlásra ösztönzés, érdeklődés megtartása megtartása

14 A marketing kommunikáció jellemzői Adó -> intézmény vagy vállalatAdó -> intézmény vagy vállalat Vevő -> személyekVevő -> személyek A befogadási szituáció alakulása, állapota alapvetően befolyásolja a marketing kom. SzínvonalátA befogadási szituáció alakulása, állapota alapvetően befolyásolja a marketing kom. Színvonalát Kommunikáció fő eszköze: reklámeszköz (olyan csatornák amelyeken keresztül a vállalat üzenetet juttat el a lehetséges vevőkhöz)Kommunikáció fő eszköze: reklámeszköz (olyan csatornák amelyeken keresztül a vállalat üzenetet juttat el a lehetséges vevőkhöz) Kétirányú is lehet (piackutatás)Kétirányú is lehet (piackutatás) Kommunikációs-mix -> Reklám, SP, PS, PRKommunikációs-mix -> Reklám, SP, PS, PR

15 The End


Letölteni ppt "A marketingkommunikáció Készítette: Demjén Attila."

Hasonló előadás


Google Hirdetések