Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Személyes eladás (personal selling) A kommunikációs mix elemei.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Személyes eladás (personal selling) A kommunikációs mix elemei."— Előadás másolata:

1 Személyes eladás (personal selling) A kommunikációs mix elemei

2 Marketingkommunikációs mix reklám (advertising) vásárlásösztönzési eszközök (sales promotion) direkt marketing (DM) személyes értékesítés (personal selling) közönségkapcsolat (PR)

3 Személyes eladás azon eladási formák összessége, ahol a személyes kommunikációt használják érvelésre (pl.: telefonos eladás is) azon eladási formák összessége, ahol a személyes kommunikációt használják érvelésre (pl.: telefonos eladás is) célja: az értékesítés a vevő személyes informálásán, meggyőzésén, ösztönzésén keresztül célja: az értékesítés a vevő személyes informálásán, meggyőzésén, ösztönzésén keresztül előnye előnye a célszemélyre szabható, reakció is közvetlenül értékelhető a célszemélyre szabható, reakció is közvetlenül értékelhető hátránya hátránya költséges eszköz költséges eszköz használata célszerű, ha használata célszerű, ha nagy mennyiségű vagy értékű az értékesítés nagy mennyiségű vagy értékű az értékesítés komplex jellegű termék alapos bemutatása komplex jellegű termék alapos bemutatása a szolgáltatást a potenciális vevő igényeihez kell alkítani a szolgáltatást a potenciális vevő igényeihez kell alkítani

4 Vevőszolgálat vásárlással kapcsolatos, vevőknek nyújtott szolgáltatások formái vásárlással kapcsolatos, vevőknek nyújtott szolgáltatások formái vásárlás előtti - tájékoztatás vásárlás előtti - tájékoztatás vásárlás közbeni - eladás vásárlás közbeni - eladás vásárlás utáni - vevői elégedettség vásárlás utáni - vevői elégedettség törzsvásárlói - vevők lojalitása törzsvásárlói - vevők lojalitása integrált vevőkapcsolat-menedzsment - IKT használatával interaktív kapcsolat a vevők megtartása érdekében integrált vevőkapcsolat-menedzsment - IKT használatával interaktív kapcsolat a vevők megtartása érdekében

5 Vevőszolgálat a vásárláskor fő célja: a vevő meggyőzése, vásárlásra ösztönzése fő célja: a vevő meggyőzése, vásárlásra ösztönzése eszközei eszközei termékhasználat termékhasználat működés bemutatása működés bemutatása kipróbálás kipróbálás tanácsadás tanácsadás pénzügyi előnyök nyújtása pénzügyi előnyök nyújtása áruhitel ügyintézése áruhitel ügyintézése vásárlás kényelmi feltételeinek biztosítása: parkolás, gyermekmegmegőrzés, italautomaták, büfé, étterem stb. vásárlás kényelmi feltételeinek biztosítása: parkolás, gyermekmegmegőrzés, italautomaták, büfé, étterem stb. Aerobic-figura kipróbálása

6 Gyakorló feladat

7 Csoportmunka Gondolják át, majd próbáljanak meg személyesen eladni: Gondolják át, majd próbáljanak meg személyesen eladni: városi gyermekprogramon sítábort városi gyermekprogramon sítábort EFOT-on vízitúrát EFOT-on vízitúrát pályabérleményt sportszervezetnek pályabérleményt sportszervezetnek

8 Vevő - Gyermeknap Nyitott Nyitott Költségektől függő Költségektől függő Síelni nem tudó Síelni nem tudó

9 Vevő - EFOT Inkább bulizunk Inkább bulizunk Várost (disco) szerető Várost (disco) szerető zárkózott zárkózott

10 Vevő - Pályabérlet lekezelő lekezelő Korrekt Korrekt Könyvelő alkat Könyvelő alkat saját elhatározásától nehezen tér el, de a tények alapján változhat a véleménye saját elhatározásától nehezen tér el, de a tények alapján változhat a véleménye

11 Felhasznált irodalom Forgó Sándor (2001): Kommunikációelmélet. Üzleti kommunikáció. Médiainformatikai kiadványok. EKF Líceum Kiadó, Eger. Forgó Sándor (2001): Kommunikációelmélet. Üzleti kommunikáció. Médiainformatikai kiadványok. EKF Líceum Kiadó, Eger. Lackó L. Balázs - Zsom László (2004): Sales&Marketing Szakszótár. Angol - magyar - angol. KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Lackó L. Balázs - Zsom László (2004): Sales&Marketing Szakszótár. Angol - magyar - angol. KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Sándor Imre (2006): A marketingkommunikáció kézikönyve. Aula, Budapest. Sándor Imre (2006): A marketingkommunikáció kézikönyve. Aula, Budapest. Veres Zoltán (2003): Szolgáltatásmarketing. KJK- KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Veres Zoltán (2003): Szolgáltatásmarketing. KJK- KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Vágási Mária (2007): Marketing - stratégia és menedzsment. Alinea, Budapest. Vágási Mária (2007): Marketing - stratégia és menedzsment. Alinea, Budapest.


Letölteni ppt "Személyes eladás (personal selling) A kommunikációs mix elemei."

Hasonló előadás


Google Hirdetések