Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG KONSTRUKTÍV VISSZACSATOLÁS ÉS KAPCSOLATÉPÍTÉS.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG KONSTRUKTÍV VISSZACSATOLÁS ÉS KAPCSOLATÉPÍTÉS."— Előadás másolata:

1 A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG KONSTRUKTÍV VISSZACSATOLÁS ÉS KAPCSOLATÉPÍTÉS

2 Kommunikáció a szervezetben A kommunikáció a szervezet „éltető ereje” A vezetői munka 90%-a kommunikáción keresztül történik Lehetetlen nem kommunikálni

3 Kommunikáció a szervezetben Formális Informális Horizontális Vertikális

4 Kommunikáció a szervezetben Vezetői feladat: kommunikációs rendszer létrehozása  Beosztottak irányítása  célok meghatározása  Elvárások, értékek kommunikálása  A jutalom, büntetés közvetítője  Munkakörnyezet értelmezése  Kultúra közvetítése  Döntés  Kontroll

5 Kommunikáció a szervezetben Kommunikáció „communis” = közös Közösség létesítése Információ, gondolat, érzés, álláspont megosztása

6 Kommunikáció megközelítései a szervezetben Információelméleti: információtovábbítás Személyiségpszichológiai: a viselkedés befolyásolása  észlelés, tanulás, motiváció, nyelv Csoportlélektani: Csoportnormák, - vélemény megváltoztatása Szervezetelméleti: a szervezet, mint információt áramoltató hálózat

7 Kommunikáció a szervezetben Leavitt (1966) kísérletei Egyirányú. Ha csak az egyik embertől halad a másik felé: gyorsabb, Kétirányú: oda-vissza áramlik: pontosabb, a megoldás helyességének jobb megítélése, több vita, részvétel, felelősség

8 Az értelmezés problémái Minden ember saját magának alkot a környezet jelenségeiről logikus képet  Szociális reprezentációk Közlésünk a másik fél számára szükségszerűen „hiányos” Mert: feltételezzük a kontextus ismeretét

9 A kommunikáció modellje KONTEXTUS, ZAJ VISSZACSATOLÁS ADÓ VEVŐ ÜZENET

10 FŐBB ZAJFORRÁSOK ÉSZLELÉS JELENTÉSADÁS ÉRZELMEK KÉPEK KÖRNYEZET SZÁNDÉKOS TORZÍTÁS

11 Herbst: „félreértések nélküli kommunikáció” A különböző emberek különböző dolgokat értenek egy és ugyanazon fogalmon „ A saját szempontjából mindenkinek igaza van”

12 ASSZERTÍV KOMMUNIKÁCIÓ „MÓDSZEREI” ÉN-ÜZENET: VISELKEDÉS+ÉRZÉSEK+KÖVETKEZMÉNYEK AKTÍV FIGYELÉS: A VISSZACSATOLÁS FOKOZÁSA MODELLVÁLTÁS:GONDOLKODÁSBELI RUGALMASSÁG, A MÁSIK SZEMPONTJAINAK ELISMERÉSE

13 A kommunikáció egyik fontos célja A tényleges és a vélt valóság (a valóságról alkotott különböző felfogások) között feszülő ellentmondások tisztázása információk cseréjén keresztül

14 Szociális reprezentációk Többé-kevésbé kialakult gondolati sémák, ismeretrendszerek, előítéletek Új információ beilleszkedése A meglévő rendszer módosulása, átstrukturálódása

15 Szociális reprezentációk Pszichikai struktúráink védelme különböző mechanizmusokon keresztül EMBER, ASZTAL, KÉS, TERÍTŐ

16 Szociális reprezentációk SEBÉSZ, VÉR, ÉRZÉSTELENÍTŐ

17 A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG TÉNYEZŐI KONGRUENCIA ALACSONY ZAJSZINT KAPCSOLATÉPÍTÉS GAZDASÁGOSSÁG CÉLKITŰZÉS

18 KONSTRUKTÍVITÁS A KONTROLLBAN VISSZACSATOLÁS = KRITIKA  KONKRÉT  A JELENRE VONATKOZIK  TÉNYEKEN ALAPUL  PROBLÉMAMEGOLDÓ  HIBÁZTATÓ  MÚLTRA VONATKOZÓ  CÉL: HARAG KIMUTATÁSA

19 A KOMMUNIKÁCIÓ ALAPTÉNYEZŐI  KÖZÖS VALÓSÁG  KÖZÖS NYELVŰSÉG  KÖZÖS ELŐISMERETEK  KÖZÖS ELŐZMÉMYEK  SZITUÁCIÓ

20 A KOMMUNIKÁCIÓ ALAPTÉTELEI NEM LEHET NEM KOMMUNIKÁLNI A K. TÖBBCSATORNÁS, TÖBBSZINTŰ KÖRKÖRÖSEN ZAJLIK (SZEREPCSERE) DIGITÁLIS ÉS ANALÓGIÁS KÓDOK KOMM.FOLYAMAT  EGYENRANGÚ EGYENLŐTLEN 

21 VEZETÉSI STÍLUSOK KOMMUNIKÁLÁSA KONTROLL (+) AFFILIÁCIÓ (+) PATERNALISTA RÉSZVÉTEL DELGÁLÓ AUTOKRATIKUS

22 A KOMMUNIKÁCIÓ TÍPUSAI kommunikációközvetlenközvetett kétirányúKét barát beszélget telefonálás egyirányúelőadásTömegkom- munikáció

23 A beszéd és az írás Beszéd Gyors, közvetlen Egyszeri Hallás útján jut a befogadóhoz Közvetlen visszajelzés Kevesebb infó, több ismétlés Nyílt, laza szerkesztésmód Párhuzamosan - NVK Írás Lassú, közvetett Maradandó, sokszorosíthat Segédeszközök Vizuális úton jut a befogadóhoz Nincs azonnali visszajelzés Sok információ Zárt, kötött szerkesztési mód Metakommunikáció - íráskép, írásjelek

24 A verbális és nem v. kommunikáció aránya Szavak: 7% NVK: 65% NVK:55%Verbális k.: 35% Hang: 38% a

25 NVK CSATORNÁI Tekintet Mimika Vokális k. Gesztus testtartás Térköz Szimbolikus csatorna

26 A tekintet Vizuális elképzelés Hallási elképzelés Hallási emlékezés Vizuális emlékezés

27

28


Letölteni ppt "A VEZETŐI KOMMUNIKÁCIÓS HATÉKONYSÁG KONSTRUKTÍV VISSZACSATOLÁS ÉS KAPCSOLATÉPÍTÉS."

Hasonló előadás


Google Hirdetések