Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL"— Előadás másolata:

1 A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL
A kommunikációs sorompók és a hatalmi harc vereségmentes megoldása

2 Matematikai modellezés
Mikor számítanak fejletnek az egyes tudományok? Absztrahálás Folyamatok, amelyeket nem lehet a valóságban magyarázni Pedagógiai alkalmazás

3 A Gordon könyvekről Hétköznapi nyelven, példákon át
A tanári hatékonyság, a konfliktusok megoldása Szülői eredményesség tanulása (P.E.T.), a Tanári hatékonyság fejlesztése (T.E.T.) és a Vezetői eredményességi tréning (V.E.T.) Elhagyni régi, rossz szokásainkat

4 Konfliktus Két ellentétes akarat, szándék, vagy igény ütközése.
Micimackó: megszoktuk, hogy fájnak Te ezt akarod elérni, én azt, akadályozhatjuk egymást célunk elérésében.

5 AZ ISKOLAI KONFLIKTUSOK
A gyerekek nem tudnak, vagy nem akarnak megváltozni A tanárral való kapcsolat üres

6 A tanár-diák hatalmi harc
győzelem vagy vereség = a konfliktusok megoldása Az igazgatók tanácsai: az első néhány héten fogjuk keményen, szigorúan az osztályt, ha megtanulták ki is a főnök, kicsit engedhetünk a szigorból

7 I. modell: Tanár győz, diák veszít
_ _ _ _ _ _ Szilvia A tanár számára elfogadható megoldás Neheztelés iránya Tanár

8 II. modell: Diák győz, tanár veszít
_ _ _ _ _ _ Tanár A diák számára elfogadható megoldás Neheztelés iránya Szilvia

9 Aktív hallgatás Gondolataikat, érzéseiket tiszteletben tartják, megértik és elfogadják Elősegíti a beszélgetés folytatását. Tényleges problémák feltárása Beindítja a problémamegoldó folyamatot, de meghagyja a diákoknak a megoldás felelősségét Kockázat: gépies, hamis – trükk

10 Te-közlés és Én-közlés
A diák folyton félbeszakítja Szemtelen vagy! A diák folyton félbeszakítja Bosszankodom!

11 A te-közlés hibáztatja a diákot, elhárítja a felelőséget, a kódolás nem világos.
Az én-közlés azt mondja el amit a tanár átél, a te-közlés pedig a diákról szóló negatív megítélést tartalmazza. Flusztráció „Azt gondolja, hogy rossz vagyok” KÓDOLÁ S DEKÓDOLÁ A te-közlés kódja „Pimasz vagy” TANÁR DIÁK

12 A vereségmentes megoldás modellje
példa: a késés A vereségmentes megoldás modellje

13 III. modell: A vereségmentes megoldás
Tanár Diák Mindkettőjük számára elfogadható megoldás Kétirányú kommunikáció A tisztelet áramlása

14 A vereségmentes módszer előnyei
Nincs neheztelés Erősödik a döntés végrehajtásával kapcsolatos motiváció Több szem többet lát A III. módszert nem kell eladni Nincs szükség hatalomra vagy tekintélyre A gyerekek szeretik tanáraikat, és tanárok szeretik gyerekeiket Segít kideríteni a valódi problémákat A diákok felelősségteljesebbek, érettebbek lesznek

15 ,, Kezeld a konfliktust – harc helyett – problémának, mert annak megoldásai vannak. A harcot pedig csak megnyerni vagy elveszíteni lehet. " Thomas Gordon

16 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET


Letölteni ppt "A TANÁRI HATÉKONYSÁG FEJLESZTÉSE MATEMATIKAI MODELLEK SEGÍTSÉGÉVEL"

Hasonló előadás


Google Hirdetések