Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Önismereti és kommunikációs tréning a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Mediációs képzés Trénerek: Lovas Zsuzsa.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Önismereti és kommunikációs tréning a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Mediációs képzés Trénerek: Lovas Zsuzsa."— Előadás másolata:

1 Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Önismereti és kommunikációs tréning a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Mediációs képzés Trénerek: Lovas Zsuzsa és Novák Kata április

2 2 Küldetésünk A saját és másik ember ismerete révén a kommunikáció és konfliktuskezelés technikáinak gyakorlati alkalmazása, és módszerek átadása. Küldetésünket „lege artis – a szakma szabályai szerint” valósítjuk meg.

3 Mi az én? Én-nek nevezzük testünkről, képességeinkről, élményeinkről őrzött tudásunkat. Ez teszi lehetővé, hogy elkülönítsük magunkat a külvilágtól.

4 Én - énkép A magunkról kialakított képet, énképnek nevezzük. Az énkép tartalmazza tudásunkat, véleményünket önmagunkról. Lehet + vagy -

5 Önismeret Az önismeret az énkép és mások rólam kialakított képének összessége. ÉnMások

6 Identitás = azonosságtudat  Én identitás – én-azonosság  Nemi identitás

7 7 Mi a kommunikáció? A kommunikáció lényege, az ismeretközlés, információátadás, feltétele az adó és fogadó kölcsönös viszonya, tárgya a hír.

8 8 A kommunikáció alapelvei  Szükségesség elve Nem lehet nem kommunikálni.  Visszafordíthatatlanság elve Amit egyszer kimondtunk, megtettünk, nem vonhatjuk vissza.  Bonyolultság elve Minden kommunikáció összetett.  Összefüggés elve A kommunikáció nem elszigetelten zajlik

9 A kommunikáció két szintje  Tartalmi szint A tények tárgyilagos, objektív ismertetése, az információk átadása.  Kapcsolati szint A kommunikációban résztvevők egymáshoz fűződő viszonyának megnyilvánulása, ami a tartalmi szintet felülírhatja. Pl. nem az ügyfélre figyelve adok korrekt információkat

10 10 Kérdezéstechnika ZÁRT KÉRDÉS Elhozta a megfelelő papírokat?  Előny: egyértelmű információ  Hátrány: további, szükséges információt nem biztosít, a másik fél bezár  Mikor alkalmazzuk? Ha valóban csak a kérdésben szereplő információra van szükségünk

11 11 Kérdezéstechnika NYITOTT KÉRDÉS Mi a véleménye a legújabb szabályokról?  Előny: A másik felet megnyitja, sok információt, személyes véleményt kaphatunk  Hátrány: A másik fél elkalandozhat, fölösleges információk is előjönnek  Mikor alkalmazzuk? Ha a másik fél véleményére vagyunk kíváncsiak Ha jelezni akarjuk, hogy fontos a véleménye

12 12 Kérdezéstechnika ELDÖNTENDŐ KÉRDÉS Az A vagy a B típusú dokumentumot nézzük meg előbb?  Előny: Döntésre készteti a másik felet  Hátrány: A másik fél beszorítva érzi magát  Mikor alkalmazzuk? Ha valóban megérett a helyzet a döntésre, és ezt szeretnénk is végigvinni

13 13 Kérdezéstechnika SUGALMAZÓ KÉRDÉS Ugye, Ön is úgy gondolja, hogy ez a legfontosabb kérdés?  Előny: közös véleményt fejez ki  Hátrány: a másik fél kényszert érez  Mikor alkalmazzuk? Ha a vélemény azonosságot akarjuk hangsúlyozni

14 14 Kommunikáció fajtái Verbális kommunikáció  információt, tartalmat hordozza  szándékos  tudatos Metakommunikáció  érzelemről, viszonyulásról tájékoztat  spontán  nem tudatos

15 Kommunikáció s csatornák 15 Személyes kommunikáció Telefonos kommunikáció 18% 82% szavak (tartalom) vokális csatorna (hangnem, hangszín, hangminőség)

16 16 Mit tehet az ADÓ, hogy a kommunikáció eredményes legyen?  Tömören, érthetően fogalmaz  A másik fél ismeretének megfelelő kifejezéseket használ  Ismétel  Visszakérdez  Több kommunikációs csatornát használ

17 17 Mit tehet a FOGADÓ, hogy a kommunikáció eredményes legyen?  Figyel  a tartalomra  a nem verbális jelzésekre  Jegyzetel  Összegez  Visszakérdez  Visszajelzést ad

18 Az első kapcsolatfelvétel  Az első benyomás  Előfeltevések  Külső megjelenés  Viselkedés  A szerepek 18

19 19 Köszönjük figyelmeteket, várjuk kérdéseiteket! Elérhetőségünk: Elérhetőségünk:  1125 Budapest, Diós árok 32/b  (1)

20 Figyelmes meghallgatás 1.Értsd meg az ügyfél mondanivalójának valódi tartalmát! 2.Pontosító kérdésekkel segítsd megértésed! 3.Adj visszajelzést! 4.Használd a testbeszédet! 5.Teljes figyelmedet szenteld az ügyfélnek, kapcsold ki a zavaró tényezőket! 6.A tartalomra reagálj, ne a személyre!


Letölteni ppt "Picasso: Festival Mondial HUNGART © LEGE ARTIS Önismereti és kommunikációs tréning a Pázmány Péter Katolikus Egyetem Mediációs képzés Trénerek: Lovas Zsuzsa."

Hasonló előadás


Google Hirdetések