Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A reklám Készítette: Csaja Katalin ISZM 2/14. Reklám fogalma: ● Ötletek, termékek és szolgáltatások személytelen, fizetett különböző médiában megjelenített.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A reklám Készítette: Csaja Katalin ISZM 2/14. Reklám fogalma: ● Ötletek, termékek és szolgáltatások személytelen, fizetett különböző médiában megjelenített."— Előadás másolata:

1 A reklám Készítette: Csaja Katalin ISZM 2/14

2 Reklám fogalma: ● Ötletek, termékek és szolgáltatások személytelen, fizetett különböző médiában megjelenített bemutatása, melynek célja a termék megismertetése, a szolgáltatás „láthatóvá tétele” az értékesítés előmozdítása érdekében.

3 Reklámozás: Olyan kommunikációs tevékenység, melynek során: ● valamilyen információt ● különféle kifejezésmóddal ● közvetítő szöveg segítségével Eljuttatunk a vásárlókhoz / fogyasztókhoz.

4 Reklám célja: 1. Tájékoztatás: új termék bemutatása a piacon → termék új felhasználási módjának megismertetése → árváltozás kommunikálása → termék működésének magyarázata → téves feltevések korrigálása, image változtatás

5 2. Meggyőzés: → márkapreferencia kialakítása → áttérés a vállalkozás márkájára → azonnali vásárlásra ösztönzés

6 3. Emlékeztetés: → a fogyasztó emlékeztetése arra, hogy a közeljövőben szüksége lehet a termékre / szolgáltatásra → igénybevétel / vásárlás helyére, módjára → fogyasztó érdeklődésének fenntartása szezonon kívül is → folyamatos márka-erősítés

7 Reklám tárgya lehet: ► termék / szolgáltatás tulajdonságai ► kiegészítő szolgáltatások ► ár ( „csak most, csak Önnek” ) ► beszerzési hely ► időbeosztás ► eladási kondíciók, fizetési feltételek ► védjegy, vállalati embléma stb.

8 Hogyan üzenjünk? Milyen legyen az üzenet? … ☻ hihetőség, bizalom ☻ pozitív megfogalmazás ☻ egyszerűen ☻ következetesség ☻ célcsoport figyelembevétele

9 Reklám hatékonyság: ♦ költségvetés abszolút és relatív nagysága ♦ az üzenet hatásossága ♦ a piaci körülmények ● sikerült-e az üzletet hatékonyan tolmácsolni? ● az üzenetet a célközönség megértette-e?

10 ● elértük-e a célunkat? (növekvő piac → magasabb rendű termék / szolgáltatás → jól körülhatárolt és könnyen elérhető célpiac → széleskörű elosztási hálózat) (növekvő piac → magasabb rendű termék / szolgáltatás → jól körülhatárolt és könnyen elérhető célpiac → széleskörű elosztási hálózat)

11 Reklámtervezés: Helyzetelemzés↓ Marketing stratégia ↓ Reklám céljai, reklám költségvetése ↓↓↓↓↓↓↓↓ Reklámszöveg terv. ↔Média kiválasztása ↑Reklámkutatás

12 Hatásos reklámszöveg: ■ rövid, logikus, lényegre törő, világos ■ érdekes, felkelti az érdeklődést és a vágyat ■ utal a célközönség saját érdekére ■ tények mellett egyediségeket, előnyöket hangsúlyoz ■ célközönség nyelvén beszél, bevonja ■ a vásárlót aktív válaszadásra buzdítja

13 Reklámeszközök csop.: › az üzenet eljuttatásának módja szerint: › az üzenet eljuttatásának módja szerint: közvetlen: prospektus, előszó, ajándék közvetlen: prospektus, előszó, ajándék közvetett: plakát, sajtóreklám, TV-reklám közvetett: plakát, sajtóreklám, TV-reklám › az üzenet értékelhetősége alapján: › az üzenet értékelhetősége alapján: vizuális (mutatványok, plakát, film…) vizuális (mutatványok, plakát, film…) auditás (rádió-reklám, magnószalag) auditás (rádió-reklám, magnószalag) audiovizuális (reklámfilm) audiovizuális (reklámfilm) egyéb (kóstoltatás, illatminta) egyéb (kóstoltatás, illatminta)

14 › Irányíthatóság (terület, célcsoport) szerint: › Irányíthatóság (terület, célcsoport) szerint: irányítható (egyes nyomtatványok, sajtótermékek) irányítható (egyes nyomtatványok, sajtótermékek) részben irányítható (helyi rádió, TV reklám) részben irányítható (helyi rádió, TV reklám) nehezen vagy nem irányított (TV, plakát, reklám) nehezen vagy nem irányított (TV, plakát, reklám)

15 › Reklámhatás és köztere alapján: › Reklámhatás és köztere alapján: közterületi reklámok (plakát, kirakat) közterületi reklámok (plakát, kirakat) belső reklámeszközök (cégér, kirakat) belső reklámeszközök (cégér, kirakat) külső reklámeszközök (plakát, szórólap) külső reklámeszközök (plakát, szórólap)

16 › Felhasználhatóság alapján: › Felhasználhatóság alapján: alap eszközök: melyek önmagában alkalmasak (sajtótermékek, plakát, rádió, DM) alap eszközök: melyek önmagában alkalmasak (sajtótermékek, plakát, rádió, DM) kiegészítő termékek: alapeszközzel együtt alkalmasak (reklámajándékok, multimédiás eszközök) kiegészítő termékek: alapeszközzel együtt alkalmasak (reklámajándékok, multimédiás eszközök)

17 › reklámgondolat terjesztésében betöltött feladat szerint: › reklámgondolat terjesztésében betöltött feladat szerint: teljes (plakát, sajtóhirdetés, TV-reklám) teljes (plakát, sajtóhirdetés, TV-reklám) részleges (cégjelzéses, levélpapír) részleges (cégjelzéses, levélpapír)

18 A sajtóreklám Előnye visszakereshető visszakereshető tömeges elérés tömeges elérés gazdaságos gazdaságos széleskörű ismertség széleskörű ismertség sokoldalú kreatív sokoldalú kreatív lehetőség lehetőségHátránya gyorsan elévül gyorsan elévül zsúfolt zsúfolt hosszú lekötési idő hosszú lekötési idő költséges költséges lapon belül bizonytalan az elhelyezése lapon belül bizonytalan az elhelyezése

19 A hatásos sajtó reklám: ♦ ragadja meg az olvasó figyelmét, érjük el, hogy olvassa ♦ a reklámüzenet legyen jól értelmezhető, jól olvasható

20 Reklámhirdetések Előnye visszacsatolás lehetősége rugalmas visszacsatolás lehetősége rugalmas visszakereshető, irányítható visszakereshető, irányítható kevés a kreatív korlát kevés a kreatív korlát relatív alacsony költség relatív alacsony költség közvetlenség közvetlenség Hátránya zsúfoltság zsúfoltság hosszú iktatási idő hosszú iktatási idő

21 Reklámlevél írásának alapelvei: ♦ ragadja meg az olvasó figyelmét, érjük el, hogy elolvassa ♦ legyen személyre szabott ♦ legyen gördülékeny, jól érthető, jól olvasható, ne legyen hosszú ♦ bíztassuk az olvasót a cselekvésre, legyen könnyen megválaszolható

22 TV reklám Előnye audio-vizualitás audio-vizualitás információ befogadás kényelmes információ befogadás kényelmes nem igényel nézői aktivitást nem igényel nézői aktivitást látványosság látványosság tömeges és szelektív tömeges és szelektív érzékszervi hatás érzékszervi hatás magas presztizs magas presztizs Hátránya hullámzó nézettség hullámzó nézettség nagy a közlési sebesség nagy a közlési sebesség korlátozott irányíthatóság korlátozott irányíthatóság zsúfolt zsúfolt nagy költség nagy költség

23 A hatásos TV reklám: ♦ üzenetük ne legyen tűnékeny ♦ audiovizuális hatás ♦ használjuk ki a programkörnyezetet ♦ reklámdömping

24 Rádió reklám Előnye beszéd kifejező ereje beszéd kifejező ereje személyesebb, közvetlenebb személyesebb, közvetlenebb beszéd + zene + egyéb effektek beszéd + zene + egyéb effektek nagy a sugárzási sáv, nagy elérési terület nagy a sugárzási sáv, nagy elérési terület nem igényel hallgatói közreműködést nem igényel hallgatói közreműködést tág teret ad a képzelőerőnek tág teret ad a képzelőerőnek

25 Hátránya csak hallás után felfogható csak hallás után felfogható „szó elszáll” gyorsfelejtés „szó elszáll” gyorsfelejtés vizualitás hiánya vizualitás hiánya gyors közlési sebesség gyors közlési sebesség

26 Plakát reklám Előnye kép kifejező ereje kép kifejező ereje széles publicitás széles publicitás erős figyelemfelkeltő hatás erős figyelemfelkeltő hatás kisebb konkurencia kisebb konkurencia tartós hatás tartós hatás méretnöveléssel a hatás sokszorozható méretnöveléssel a hatás sokszorozható

27 Hátránya csak tömör üzenet csak tömör üzenet korlátozott információ átadási lehetőség korlátozott információ átadási lehetőség időigényes előállítás időigényes előállítás rongálható rongálható kis méretben hatástalan kis méretben hatástalan korlátozott irányíthatóság korlátozott irányíthatóság kreativitási lehetőség kreativitási lehetőség

28 Köszönöm a figyelmet! Sziasztok


Letölteni ppt "A reklám Készítette: Csaja Katalin ISZM 2/14. Reklám fogalma: ● Ötletek, termékek és szolgáltatások személytelen, fizetett különböző médiában megjelenített."

Hasonló előadás


Google Hirdetések