Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

6. A reklámeszközök. A reklámeszközök és azok csoportosítása Reklámeszköz: • a rögzített közlés (reklámanyag) és a reklámhordozó (közvetítő közeg) együttese.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "6. A reklámeszközök. A reklámeszközök és azok csoportosítása Reklámeszköz: • a rögzített közlés (reklámanyag) és a reklámhordozó (közvetítő közeg) együttese."— Előadás másolata:

1 6. A reklámeszközök

2 A reklámeszközök és azok csoportosítása Reklámeszköz: • a rögzített közlés (reklámanyag) és a reklámhordozó (közvetítő közeg) együttese. • A közlés formája lehet kép, hang, szöveg, illetve ezek kombinációja. Az érzékszervekre való hatás alapján a reklámeszközök csoportosítása: • vizuális (látható) • auditív (hallható) • audiovizuális (látható – hallható) • egyéb érzékszervekre ható (szaglás, tapintás, ízlelés)

3 1. Vizuális reklámeszközök a) Nyomtatott reklámeszközök  Sajtóhirdetések • legrégebbi, népszerű • nagy publicitású (országos napilap) • jól irányíthatók (szaklapok) • bevethetőségük gyors (napilap) • írott szó kötelez! • visszakereshető, gyűjthető • alapeszköz Fajtái: apróhirdetés, kishirdetés (hasáb), soros, keretes, szalaghirdetés, fejléckockák, 1-2 oldalas, borítón  Plakátok, óriásplakátok Köztéri nyomtatott, vizuális reklámeszköz. – hatásos, figyelemfelkeltő – városképi szempontból jelentős – drága – emlékeztetésre jól alkalmazható  Reklámnyomtatványok (szórólap, prospektus, katalógus)  Egyéb reklámnyomtatványok (könyvjelző, poháralátét, füzet, mappa, árcédula, gyufacímke, meghívó, matrica, póló, táska, stb.)

4 b) Köztéri reklámeszközök • Kirakat, portál, vitrin • Reklámtáblák, zászlók, molinók

5 c) Zárt területi eszközök, egyéb vizuális reklámeszközök Olyan helyeken elhelyezett reklámeszközök: • amely területeken belépődíjat kell fizetni (színház, mozi, strand), vagy • a terület látogatása alkalomhoz kötött (sportpálya, repülőtér, közlekedési eszköz), vagy • a látogatói kör jól jellemezhető (közhivatalok, orvosi rendelők). Zárt területi eszközök : • kisplakát (metró mozgólépcsője mentén, bevásárlókocsikon, pénztárak felett) • vitrin (fodrászüzletekben kozmetikai cikkek, orvosi várók, repülőtér) • diaporáma, multivíziós fal, videófal (posta) • Info-screen: vetített híreket, vicces rajzokat mutat a metróra várakozás közben • „tapilap”: érintésre információt ad szabadidős programokról • interaktív számítógépes megoldások (kiállításokon)

6 2. Auditív reklámeszközök • A hallásra hatnak, ezért az élőbeszéd szerepe nagyon fontos. • Jellemzői: – nagy publicitásúak – időben, területileg jól irányíthatók – megosztott figyelemmel hallgatjuk – célcsoport szerint is jól irányítható (pl. helyi rádió ismeri a hallgatóit) – jobban hiszünk a szóbeli közlésnek, mint a leírt dolgoknak – nem látjuk a reklám tárgyát – nem alkalmas nevek, címek, telefonszámok közlésére

7 Auditív reklámeszközök fajtái a) Rádióreklám – blokkműsor: előre meghatározott adásidőben, ált. 3-5 perc, reklámonként s. – egyedi műsor: csak egy megrendelő hirdetéseit tartalmazza. Előre közölt időpontban, ált. 3-5 perc – spot: s, váratlanul kerül sugárzásra, kapcsolódik az elhangzott műsorhoz (énekes beszélgetése után lemezbemutatás) – szponzorált műsor: a szponzor adott műsort támogat, cserébe elhangzik a hirdetése b ) Hangosbemondó – Jelentős részük rögzített formában található, hirdetéseket, közérdekű információkat kellemes zeneszámokat is sugározva. – A hangszórót az üzleten kívülre is kivezethetik. – Járműre is felszerelhetők. (Helyi rendezvények hirdetésére.) – Speciális fajtája a Family Frost, amely jellegzetes szignállal rendelkezik, meghatározott kínálattal, meghatározott időben, a kijelölt helyen közlekedik. c) Egyéb auditív reklámeszközök – kék és zöld számok: helyi tarifával ill. ingyenesen hívható számok. Cél: a kontaktust felvéve megrendelőik legyenek a számot fenntartó cégnek. – free-phone: egy ingyenesen hívott számon keresztül beszélhetünk, de cserébe a beszélgetés közben reklámokat kell hallgatnunk

8 3. Audiovizuális reklámeszközök Egyszerre többféle hatást is gyakorolnak a fogyasztóra: kép, szituáció, feliratok, hangulat, mozgás, szín, zene. Csoportjai: célkitűzéseik alapján: – reklámfilm: max. 60 s időtartam alatt mutatja be egy cég, márka, termék, szolgáltatás üzenetét. (tv, mozi) – referenciafilm: adott termék, termékcsoport, vagy termelési eljárás, berendezés részletes bemutatása. 2-3 perctől akár fél óráig is tarthat. (szakmai rendezvényeken, kiállításokon) – Goodwill-film, Public Relation-film: a cég adott célcsoportja körében ápolja ill. fokozza a bizalmat, rokonszenvet. Ált. 2-5 perces. technikai kivitelezésük szerint: – natúrfilm: a szereplők valódiak – animációs film: a szereplők mesterségesek (rajz, gyurma, számítógépes animáció) – vegyes film

9 Audiovizuális reklámeszközök típusai a)Televíziós reklám Jellemzői: • komplex hatás (több érzékszervre is hat) • kényelmes, a néző otthonába viszi az üzenetet • nagy a publicitása, nézettsége • célcsoport szerint irányítható, terüleg irányítható • költségei magasak • többszöri ismétlésre van szükség • bevethetősége gyors A televíziós reklám típusai: • blokkműsor • egyedi hirdetés • spot • betűreklám (a televízióban alkalmazott újságszerű hirdetés – mára visszaszorult) • szponzorált műsor

10 b) Mozi, mint reklámhordozó • a mozik látogatottsága csökkent, a multiplex-hálózat viszont bővült • jól irányítható • sok a zavaró tényező (későn jövők) • költségei nem magasak c) Egyéb multimédiás megoldások • multimédiás CD • internet

11 4. Egyéb reklámeszközök a) íz és illatminták, tapintható áruminták b) vásár: piaci jellegű rendezvény, amely egy vagy több gazdasági ágazat átfogó árukínálatát nyújtja c) kiállítás: magas színvonalú termelési, beruházási és fogyasztási cikkek bemutatói d) reklámtárgyak, reklámajándékok: – szóróajándék (toll, kulcstartó) – reklámajándék (irodaszerek, naptárak, műszaki vagy divatcikkek) – reprezentációs ajándék (egyedi, pl. irodai szék)


Letölteni ppt "6. A reklámeszközök. A reklámeszközök és azok csoportosítása Reklámeszköz: • a rögzített közlés (reklámanyag) és a reklámhordozó (közvetítő közeg) együttese."

Hasonló előadás


Google Hirdetések