Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

REKLÁM ESZKÖZÖK Tantárgyfelelős dr. Kisváradi György BGF KVIFK Kisváradi és Társa BT.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "REKLÁM ESZKÖZÖK Tantárgyfelelős dr. Kisváradi György BGF KVIFK Kisváradi és Társa BT."— Előadás másolata:

1

2 REKLÁM ESZKÖZÖK Tantárgyfelelős dr. Kisváradi György BGF KVIFK Kisváradi és Társa BT

3 REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FOGALMA: ÜZENET ELJUTTATÁSA: ADÓ VEVŐ REKLÁMESZKÖZ ELEMEI:  RÖGZíTETT KÖZLÉS  REKLÁMHORDOZÓ

4 REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMRÖGZíTETTREKLÁM ESZKÖZ KÖZLÉSHORDOZÓ Plakátplakáttábla TVvideoszalagTV készülék Mozifilmszalagvetítővászon Rádiómagnószalagrádiókészülék hanglemez,stb

5 REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZNEK ALKALMASNAK KELL LENNIE: - MEGFELELŐ CÉLCSOPORTHOZ -MEGFELELŐ TARTALMAT ELJUTTATNI -MEGFELELŐ IDŐINTERVALLUMBAN -HATÉKONYAN (A LEHETŐ LEGKISEBB RÁFORDíTÁS MELLETT A LEGJOBB HATÁS {EREDMÉNY} ELÉRÉSE)

6 REKLÁMESZKÖZÖK ÉRZÉKSZERVI HATÁSMECHANIZMUSOK: -AUDITíV:-VIZUÁLIS-AUDIÓVIZUÁLIS-EGYÉB

7 REKLÁMESZKÖZÖK -AUDITíV: +BESZÉD (HANG) +ZENE+ZAJ+ZÖREJ

8 REKLÁMESZKÖZÖK ÉRZÉKSZERVI HATÁSMECHANIZMUSOK: -VIZUÁLIS:+KÉP +FORMA, ALAK +SZíN+MOZGÁS+SZÖVEG

9 REKLÁMESZKÖZÖK ÉRZÉKSZERVI HATÁSMECHANIZMUSOK: -AUDIOVIZUÁLIS:+KÉP +FORMA, ALAK +SZíN+MOZGÁS+SZÖVEG+HANG+ZENE+ZAJ+ZÖREJ

10 REKLÁMESZKÖZÖK ÉRZÉKSZERVI HATÁSMECHANIZMUSOK: -EGYÉB : +TAPINTÁS+SZAGLÁS+íZÉRZÉS

11 REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZ VÁLASZTÁS SZEMPONTJAI: -CÉLCSOPORT SPECIFIKUS -TARTALOM SPECIFIKUS -CSATORNA SPECIFIKUS -KÓDSPECIFIKUS

12 REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA I: ÉRZÉKSZERVI HATÁS ALAPJÁN:  VERBÁLIS(hang, zene, zaj, zörej)  VIZUÁLIS(szín, kép, forma, alak, mozgás)  AUDIÓVIZUÁLIS (első kettő együtt)  EGYÉB (íz, illat, tapintás)

13 REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA II: ÉRDEKKÖR SZERINT:  IRÁNYíTHATÓ: szaklapok, hobbylapok, DM, katalógus, stb.  NEM IRÁNYíTHATÓ: TV, rádió, napilapok, plakát, stb.

14 REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA III: ÉRDEKTERÜLET SZERINT:  IRÁNYíTHATÓ: plakát, mozi, DM, közterületi eszközök, stb.  NEM IRÁNYíTHATÓ: országos- TV, -rádió, -napilapok, stb.

15 REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA IV: BEVETHETŐSÉG SZERINT:  GYORSAN BEVETHETŐ: napilapok, szórólap, DM, rádió, stb.  LASSAN BEVETHETŐ: plakát, neon, katalógus, havilapok, stb.

16 REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA V: LEÁLLíTHATÓSÁG SZERINT:  GYORSAN LEÁLLíTHATÓ: TV, rádió, napilap, DM, stb.  LASSAN LEÁLLíTHATÓ: neon, plakát, hetilapok, havilapok, stb.

17 REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA VI: KAMPÁNYBAN BETÖLTÖTT SZEREPE SZERINT:  ALAPESZKÖZÖK: SAJTÓ, TV, rádió, óriásplakát, stb.  KIEGÉSZíTŐ ESZKÖZÖK: szórólap, neon, gyufacímke, kirakat, stb.

18 REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA VII: PUBLICITÁS SZERINT:  NAGY PUBLICITÁSÚ: TV, rádió, országos napilapok, óriásplakát, stb.  ALACSONY PUBLICITÁSÚ: DM, szaklapok, prospektus, katalógus, stb.

19 REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA VIII: KÖLTSÉGEK SZERINT:  ABSZOLÚT KÖLTSÉGEK: egy esz- köz bevetésének költsége  RELATíV KÖLTSÉGEK: egy kon- taktus elérésének költsége egy eszközzel

20 REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA IX: ABSZOLÚT KÖLTSÉGEK SZERINT:  OLCSÓ: DM, szórólap, szaklapok, stb.  DRÁGA: TV, rádió, napilapok, katalógus, óriásplakát, stb.

21 REKLÁMESZKÖZÖK REKLÁMESZKÖZÖK FELOSZTÁSA X: RELATíV KÖLTSÉGEK SZERINT:  OLCSÓ: TV, rádió, napilap, teletext, stb.  DRÁGA: DM, katalógus, falinaptár, agenda, stb.

22 REKLÁMESZKÖZÖK KÖZTERÜLETI (SZABADTÉRI) ESZKÖZÖK: Közterület fogalma: közforgalomnak átadott területek Eszközei: hirdetőoszlop, óriásplakát, plakát, reklámpad, szeméttartó, villamos oldal, autóbusz oldal, trolibusz oldal, fényreklámok, stb.

23 REKLÁMESZKÖZÖK KÖZTERÜLETI ESZKÖZÖK JELLEMZŐI:  általában vizuális  területileg irányítható  réteg szerint nem irányítható  bevethetősége változó  leállíthatósága változó  rövid ideig tart a hatása  általában kiegészítő eszközök  költségei tekintetében is változó

24 REKLÁMESZKÖZÖK ZÁRTTERÜLETI ESZKÖZÖK: Zártterület fogalma: minden olyan terület, ahová belépni, vagy a - a tulajdonos engedélyével és/vagy - belépőjeggyel lehetséges Területei: strand, pályaudvar, sportlétesítmények, színház, mozi, járművek belseje, stb. Eszközei: plakát, oszlop, hangos bemondás, stb.

25 REKLÁMESZKÖZÖK KÖZTERÜLETI ESZKÖZÖK JELLEMZŐI:  általában vizuális  területileg irányítható  réteg szerint irányítható  bevethetősége változó  leállíthatósága változó  hosszú ideig tart a hatása  általában kiegészítő eszközök  költségei tekintetében is változó

26 REKLÁMESZKÖZÖK ELADÁSHELYI REKLÁMESZKÖZÖK: Eladáshelyi reklám (POS, POP) fogalma: az üzlet belseje, illetve az üzlet előtti terület, és annak közvetlen környezete Fajtái: - belső eszközök - külső eszközök

27 REKLÁMESZKÖZÖK AZ ELADÁSHELYI REKLÁM BELSŐ ESZKÖZEI: AZ ELADÁSHELYI REKLÁM BELSŐ ESZKÖZEI: - termékek (csomagolás) - áruelhelyezés - kóstolók, bemutatók, - térképek, - árujelző feliratok - wobbler (kutyanyelv) - áruajánlás, stb.

28 REKLÁMESZKÖZÖK AZ ELADÁSHELYI REKLÁM KÜLSŐ ESZKÖZEI: - kirakat - portál - megállító táblák, - reklám zászlók,

29 REKLÁMESZKÖZÖK NYOMDAI ELJÁRÁSOK:  MAGAS NYOMÁS  MAGAS NYOMÁS  MÉLY NYOMÁS  MÉLY NYOMÁS  OFFSET NYOMÁS  OFFSET NYOMÁS

30 NYOMDAI FOGALMAK I. BETŰ: különböző alaprajzok neve BETŰALAK: - kurrens: kisbetű - VERZÁL: NAGYBETŰ - kurzív: dőlt betű BETŰMÉRET: 1 tipográfiai pont = 0,376 mm CICERO: 12 pontos betű

31 NYOMDAI FOGALMAK II. KORREKTÚRA: kefelevonaton végrehajtott javítás IMPRIMATURA: utolsó korrektura /végleges ellen- őrzés IMPRIMÁLÁS: utolsó ellenőrzés (jogi vonatkozá- sok is.) IMPRESSZUM: a kiadvány műszaki és irodalmi adatai

32 NYOMDAI FOGALMAK III. MUTÁCIÓ: a kiadványok egy részében kép, vagy szöveg cseréje REMITTENDA: a lap egy számából el nem adott példányok SZERZŐI ÍV: „n” = 22 oldal, (30 x 60)

33 NYOMDAI FOGALMAK IV. PANTONE SKÁLA: színkártya (minden színnek megfelel egy szám) KROMALIN (PROOF): színhelyesség ellenőrzés SZíNBONTÁS: színes képek nyomdai előkészítése (cyan=kék, magenta=bíbor, yellow=sárga, black=fekete

34 REKLÁMESZKÖZÖK NYOMTATOTT REKLÁMESZKÖZÖK:  SZÓRÓLAP  SZÓRÓLAP  PROSPEKTUS  PROSPEKTUS  KATALÓGUS  KATALÓGUS  SAJTÓ  SAJTÓ  PLAKÁT, ÓRIÁSPLAKÁT  PLAKÁT, ÓRIÁSPLAKÁT  EGYÉB  EGYÉB

35 REKLÁMESZKÖZÖK (SAJTÓ) SAJTÓ FAJTÁI:  ÍROTT  ELEKTRONIKUS

36 REKLÁMESZKÖZÖK (SAJTÓ) SAJTÓTERMÉKEK FAJTÁI:  NAPILAP  HETILAP  HAVILAP, FOLYÓIRAT  SZAKLAPOK  ALKALMI KIADVÁNYOK

37 SAJTÓREKLÁM FAJTÁI:  apróhirdetés  kishirdetések  soros közlemény  keretes hirdetés  szalaghirdetés  fejléc kocka  junior page  oldalhirdetés REKLÁMESZKÖZÖK (SAJTÓ)

38 REKLÁMESZKÖZÖK SAJTÓ HIRDETÉSI TARIFÁK:  OLDAL  HASÁB/MM  SOR DIJ  SZÓ

39 IRÁNYÍTHATÓSÁG:  TERÜLET SZERINT  RÉTEG SZERINT  PUBLICITÁS  BEVETHETŐSÉG  LEÁLLÍTHATÓSÁG  KÖLTSÉGEK ABSZOLÚTRELATÍV REKLÁMESZKÖZÖK (SAJTÓ)

40 REKLÁMESZKÖZOK (RÁDIÓ) AUDITÍV ESZKÖZ HATÁSELEMEI:  BESZÉD  ZENE  ZAJ, ZÖREJ HÁTTÉR RÁDIÓZÁS

41 REKLÁMESZKÖZÖK (RÁDIÓ) RÁDIÓREKLÁM FAJTÁI:  BLOKKMŰSOR  EGYEDI MŰSOR  SPOT ADÁS  SZPONZORÁLT MŰSOR

42 Reklámeszközök (Rádió) Irányíthatóság:  terület szerint  rétegek szerint  publicitás  bevethetőség  leállíthatóság  költségek: relatívabszolut

43 REKLÁMESZKÖZÖK (TV) HATÁSELEMEI: (AUDIOVIZUÁLIS)  VIZUÁLIS: KÉP, GRAFIKA, SZIN, FORMA, MOZGÁS  AUDITIV: BESZÉD, ZENE, ZAJ, ZÖREJ

44 REKLÁMESZKÖZÖK (TV) TV CSATORNÁK FELOSZTÁSA:  KÖZSZOLGÁLATI TV  KERESKEDELMI TV Háttér televíziózás Zapping

45 REKLÁMESZKÖZÖK (TV) Irányíthatóság:  terület  réteg  publicitás  bevethetőség  leállíthatóság  költségek relatív abszolút abszolút

46 REKLÁMESZKÖZÖK (TV) FAJTÁI:  BLOKK  EGYEDI HIRDETÉS  SPOT  SZPONZORÁLT MŰSOR  BETŰREKLÁM

47 REKLÁMESZKÖZ (TV, FILM) FILM FORGATÓKÖNYV FAJTÁI: SZAKANYAG KÉSZITÉS  forgatókönyv-vázlat  forgatókönyv-vázlat  irodalmi forgatókönyv  irodalmi forgatókönyv  story board (rajzos forgatókönyv)  story board (rajzos forgatókönyv)  technikai forgatókönyv  technikai forgatókönyv

48 REKLÁMESZKÖZÖK (Filmfajták) MERKETING-FELADAT ALAPJÁN:  REKLÁMFILM  REFERENCIA FILM  GOOD-WILL(PR) FILM

49 REKLÁMESZKÖZÖK (Filmfajták) TECHNIKAI KIVITELEZÉS ALAPJÁN:  natúr  animációs  vegyes

50 REKLÁMESZKÖZÖK (FILMFAJTÁK) FILMES MŰFAJOK SZERINT:  dramatizált játékfilm  dokumentumfilm  népszerű tudományos film  oktatófilm  riport


Letölteni ppt "REKLÁM ESZKÖZÖK Tantárgyfelelős dr. Kisváradi György BGF KVIFK Kisváradi és Társa BT."

Hasonló előadás


Google Hirdetések