Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1. 2 Olyan tájékoztató tevékenység, melyet gazdasági célból egy vállalat a potenciális fogyasztók befolyásolására meghatározott eszközökkel és hatékonyságra.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1. 2 Olyan tájékoztató tevékenység, melyet gazdasági célból egy vállalat a potenciális fogyasztók befolyásolására meghatározott eszközökkel és hatékonyságra."— Előadás másolata:

1 1

2 2 Olyan tájékoztató tevékenység, melyet gazdasági célból egy vállalat a potenciális fogyasztók befolyásolására meghatározott eszközökkel és hatékonyságra törekedve tervszerűen végez. Célcsoport: üzleti B2B, Fogyasztói B2C Tárgy:politikai, gazdasági, társadalmi Földrajz:helyi, regionális, országos, globális

3 3 Reklámhordozó:médium (kommunikációs csatorna) Reklámeszköz:kódolt üzenet (pl. reklámfilm) Médiumok fajtái Sajtó Szabadtéri reklámok Auditív médium Audiovizuális médiumok Internet Médiumok jellemzői A médium presztízse, rugalmassága A befogadói szituáció Technikai adottságok Befogadók összetétele, célozhatóság Hirdetési költsége, élettartama Jogi szabályozás

4 4 Sajtótermék: nyomtatott kommunikációs eszköz PeriodicitásSzabályos időközönkénti ismétlődés PublicitásNagy nyilvánosság AktualitásIdőszerű információk „hírpiac” Fő tulajdonságok PéldányszámAuditálás (Remittenda: el nem adott példányok) ImpresszumKötelező, a legfontosabb kiadói adatok Csoportosítás Megjelenés gyakorisága Tartalom Terjesztési kör Terjesztés módja Tarifa mód

5 5 Presztízsérték magas Meghatározott célcsoport Befogadói szituáció kedvezőtlen Friss, de gyorsan elévül Nincs másodlagos olvasótábor Gyengébb nyomdai minőség Leggyorsabb megjelenítés Rugalmas tarifák Presztízsértéke változó Szegmentáció legjobb Élettartam hosszabb Nyugodt környezetben olvassák Visszalapozható Kis olvasókör Nagy másodlagos olvasótábor Minimális meddőszórás Nyomdai minőség jó vagy extra Tarifa kedvező, de rugalmatlan

6 6 Szerepe: figyelemfelkeltés Megítélése kedvező, Presztízsértéke alacsony Befogadói szituáció kedvezőtlen Közönség heterogén Technikai adottságok korlátozottak Jelenlét folyamatos, élettartam hosszú Előállítása hosszú, kihelyezése engedélyköteles

7 7 Időszakos Óriásreklám, city-light, plakáthenger, kandeláber, falragasz, egyéb Új formák: térbeli kiegészítők, forgóprizma, mobil variációk Országúti jelzők, portálok, tűzfal, vászon, molinó, zászló Kívülről – belülről megvilágított Neonreklám, fényújság, óriásképernyő, lézeres reklám Padok, korlátok, szeméttárolók Repülőgéppel vontatott, ballonok

8 8 Közszolgálati adók: Forrás: kormányzati + saját bevétel. Rétegműsorok + közszolgálati információk Kereskedelmi adók: Forrás: kizárólag a reklámbevétel. Cél: nagy hallgatóság Legszélesebb szórású tömegkommunikációs eszköz Befogadói szituáció: „háttér rádiózás” (háztartás, vezetés) Médium presztízse: „emberközeli” Interaktív lehetőség Célpiac jól meghatározható Reklám: alacsony emlékezeti érték Hirdetési költség alacsony

9 9 Rádióreklám  Sugárzás: spotműsor, blokkműsor  Felépítés: narratív, dialógus, reklámdal Műsorvezető által felolvasott reklám Reklámriport Nyereményjáték Szponzorált műsor

10 10 Legmagasabb presztízsű médium Befogadói szituáció a legkedvezőbb, de… A nézőkben védekezési mechanizmus épült ki Technikai adottságai kedvezőek Célközönség a legszélesebb, jól szegmentálható Tendencia: csökkenő nézőszám, felaprózottság Hirdetés: a legköltségesebb Tarifa: idősávos rendszer a nézettség alapján Rugalmatlan, telített Presztízsérték alacsony, befogadói szituáció: kényszerhelyzet Közönség: majdnem kizárólag fiatalok Technikai adottságok: leghatásosabb Költség és hatékonyság: alacsony

11 11 Fajtái Reklámfilmek Árubemutató, termékismertető Referenciafilmek PR filmek Reklámfilmek témái Problémamegoldás Demonstráció Összehasonlítás Narratív reklám Hitelesítés: szakember, híres ember Állandó motívumra építő Életkép, történet Animáció Hatáskeltés Érzelem, életérzés Nosztalgia, tradíció Humor Erotika Irritáló Késleltetett hatás Sokkolás


Letölteni ppt "1. 2 Olyan tájékoztató tevékenység, melyet gazdasági célból egy vállalat a potenciális fogyasztók befolyásolására meghatározott eszközökkel és hatékonyságra."

Hasonló előadás


Google Hirdetések