Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Reklám!!! ???. Az üzenet kódolt, az adott csatornán való továbbításra alkalmassá tett megfogalmazása. Reklámeszközök Azok a kommunikációs csatornák, amelyek.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Reklám!!! ???. Az üzenet kódolt, az adott csatornán való továbbításra alkalmassá tett megfogalmazása. Reklámeszközök Azok a kommunikációs csatornák, amelyek."— Előadás másolata:

1 Reklám!!! ???

2 Az üzenet kódolt, az adott csatornán való továbbításra alkalmassá tett megfogalmazása. Reklámeszközök Azok a kommunikációs csatornák, amelyek üzenettől függetlenül léteznek és igénybe vehetők egyéb információk közlésére is. Reklámhordozók, médiumok A reklám Nem személyes, fizetett, befolyásoló célzatú kommunikáció, azonosítható közzétevővel, termékekről, szolgáltatásokról és eszmékről, amelyeket különböző médiumokban tesznek közzé.

3  Vizuális (sajtó, szabadtéri hirdetések)  Auditív (rádió)  Audiovizuális (TV, internet, mozi) Médiumok típusai:

4 Vizuális médiumok – A sajtó Jellemzője: publicitás periodicitás aktualitás

5 Vizuális médiumok – A sajtó Tartalom szerint lehet: •általános •politikai •gazdasági •társadalmi •kulturális •bulvár •hirdetési •sport •stb.

6 Vizuális médiumok – A sajtó Terjesztési kör szerint lehet: •helyi •regionális •országos •nemzetközi

7 Vizuális médiumok – A sajtó Terjesztés módja szerint lehet: •utcai •előfizetéses •vegyes terjesztésű •ingyenes

8 Vizuális médiumok – A sajtó Megjelenés gyakorisága szerint lehet: •napi •heti •havi •időszaki

9 Sajtóreklámok Szín felhasználás szerinti csoportosítás:  Egy színű (fekete-fehér  a fehér adott)  Két színű (fekete + 1 szín)  Három színű (fekete + 2 szín)  Négy színű (színes  négy-szín color)

10 Sajtóreklámok •2/1-es – két oldalas •1/1-es – egy oldalas •1/2-es •1/4-es •1/8-as •Junior page – álló 1/2, 1/4 vagy 1/8 •Tükör méret – margókon nincs hirdetés •Kifutó méret – margókon is van hirdetés •Hasáb 1/100-as (1 hasáb, 100mm magas) •Szalag hirdetés lap alján, tetején •Apróhirdetés a betűk száma lényeges Méret szerinti csoportosítás:

11 Sajtóreklámok Felár lehet: •Szöveg oldal melletti reklám •Kötésoldalon elhelyezett •Külső, belső borítókon elhelyezett reklám •Páratlan oldalon (jobb oldalon) lévő hirdetés •Szerkesztői oldalon lévő hirdetés •Behúzás •„Ritka” reklámozási módok (kihajtható fül, pántolás, formalakk, pausz papír, beragasztás)

12 Sajtóreklámok Árcsökkentő tényezők: •Egyszerre több, azonos kiadó által kiadott újságban reklámoz •Több hétig, hónapig reklámoz ugyanabban az újságban •Minden újságban szokott lenni akció

13  Sanoma Budapest Zrt. foglalkozik az újság médiaajánlatával  A honlapon a „Médiaajánlat” linkre kattinthatunk  Több újság tarifájáról is kaphatunk információt itt

14 A médiaajánlat tartalma: •A lap profilja •Hirdetési méretek •Műszaki paraméterek •Anyag leadása •Célcsoport •Piaci információk •Hirdetési tarifák

15 A lap profilja : heti lap, milyen híreket közöl és kikről Hirdetési méretek:

16 Műszaki paraméterek:  Terjedelem: belív: minimum 48+ borító 4 oldal  Megjelenés: hetente, csütörtökön  Lapár: 175 Ft  Papírminőség: 60 gr SC (belív), 90 gr LWC (borító)  Nyomási eljárás: rotációs ofszet  Rácssűrűség: 54 (135 lpi)  Szögállás: C=75, M=45, Y=90, K=15

17 Anyagleadás: a honlap címe, ahol további tájékoztatást kapunk. Célcsoport: éves, városi, dolgozó, családos nők, akik jól felszerelt háztartásban élnek és nyitottak az újdonságokra. Jellemző rájuk a fokozott érdeklődés a bulvár témák iránt. Piaci információk: Aktívan vásárolt példányszám: Olvasottság: ezer fő Előfizetők átlagos száma / megjelenés: Forrás: MATESZ Gyorsjelentés, III. n.é. A terjesztési adatok pontosságát a Matesz garantálja. Forrás: Szonda - Gfk.; Nemzeti Médiaanalízis, II.-III. né.

18 Hirdetési tarifák: Elhelyezési felár: 15% A hirdetési árak január 1-től érvényesek! Áraink az áfát nem tartalmazzák. * A 2/1 oldalakon panorámahirdetés vagy 1 hirdetési és egy hozzá kapcsolódó advertorial-oldal helyezhető el. ** A BII+ 1/1 oldalakon csak panorámahirdetés helyezhető el.

19 2009. Február 12. XII. Évfolyam, 7. szám


Letölteni ppt "Reklám!!! ???. Az üzenet kódolt, az adott csatornán való továbbításra alkalmassá tett megfogalmazása. Reklámeszközök Azok a kommunikációs csatornák, amelyek."

Hasonló előadás


Google Hirdetések