Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média."— Előadás másolata:

1 2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média

2 2007 szeptember 13.2 Helyi közélet a helyi média a helyi közélet és nyilvánosság fóruma a helyi médiumok száma a pártok és társadalmi szervezetek számával, a lakosság társadalmi és politikai differenciáltságának szintjével: a helyi közélet „élénkségével” mutat összefüggést* a (lakó)helyi ügyekről, eseményekről való hatékony tájékoztatás funkciójának az országos médiumok, regionális adások, mutációk és mellékletek alkalmazása mellett is, csak korlátozottan képesek eleget tenni – ha egyáltalán *forrás: Gosselin, Tania: Mi határozza meg a helyi médiumok számát? Médiakutató 2003 tavasz

3 2007 szeptember 13.3 Közönségkutatás, közönségmérés közönségmérés  hányan?  kik? további kutatási információk  vélemények  elégedettség  médiumokhoz kapcsolódó használati szokások és attitűdök  közvetített tartalmak megítélése a helyi médiapiac megismerése mennyiségi és minőségi szempontból a hatékony kommunikáció alapja

4 2007 szeptember 13.4 Helyi nyomtatott sajtó összesen mintegy 7,5 millió példányban megjelenő cca 1500 helyi, többnyire ön- kormányzati lap: min- den nagyobb telepü- lésen legalább egy forrás: MÚOSZ Helyi Lapok Szakosztálya

5 2007 szeptember 13.5 Napilapok olvasottságának alakulása forrás: Szonda Ipsos-GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis változás a 2002-es értékhez képest (%) bázis: 15+ magyarországi lakosság átlag megjelenésenkénti olvasottság (rpi) változása

6 2007 szeptember 13.6 Napilapok olvasása a megyékben forrás: Szonda Ipsos-GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis 2007 1-2. negyedév átlag megjelenésenkénti olvasottság (rpi)

7 2007 szeptember 13.7 Nyomtatott sajtó Budapesten forrás: Szonda Ipsos-GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis 2007 1-2. negyedév átlag megjelenésenkénti olvasottság (rpi)

8 2007 szeptember 13.8 Internet forrás: TÖOSZ/TÁRKI, 2006 1 416 önkormányzat rendelkezik weblappal (45%)  csaknem minden város  2004 és 2006 között több mint ötödével nőtt a községek honlap-ellátottsága

9 2007 szeptember 13.9 Rádióadók száma forrás: Nemzeti Hírközlési Hatóság 2007

10 2007 szeptember 13.10 Rádióhallgatottság alakulása átlag teljes napi elérés szerint bázis: 15+ magyarországi lakosság forrás: Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés

11 2007 szeptember 13.11 Leghallgatottabb rádiók megyeszékhelyenként 2007 május országos kereskedelmi adó helyi adó forrás: Szonda Ipsos-GfK Hungária helyi rádió mérés átlag teljes napi elérés szerint bázis: 15-49 éves megyeszékhelyi lakosok

12 2007 szeptember 13.12 Leghallgatottabb rádiók megyeszékhelyenként 2001 szeptember helyi adó országos kereskedelmi adó átlag teljes napi elérés szerint bázis: 15-49 éves megyeszékhelyi lakosok forrás: Szonda Ipsos-GfK Hungária helyi rádió mérés

13 2007 szeptember 13.13 Helyi rádiók Budapesten forrás: Szonda Ipsos-GfK Hungária országos rádióhallgatottsági mérés, 2007 február-július share bázis: 15+ budapesti népesség

14 2007 szeptember 13.14 Televízió forrás: ORTT, 2007 49 földfelszíni sugárzású helyi és körzeti műsorszóró tv-adó több mint 500 vezetékes műsorszolgáltató

15 2007 szeptember 13.15 Helyi televízió nézettsége Projektált napi nézőarány: 15% forrás: Szonda Ipsos helyi televíziós kutatás, 2006 bázis: kábeltelevíziós előfizetéssel rendelkező 15-59 éves helyi lakosok

16 2007 szeptember 13.16 Média és médiakutatás: információ és adat helyi média a helyi érdekeltségű információkról való tájékoztatás és tájékozódás alapvető eszköze: egy rendkívül erős szegmens helyi médiakutatás a szerkesztőségi és hirdetési munka, valamint a lokális kommunikációs tevékenység támogatása

17 2007 szeptember 13.17 Média és médiakutatás: információ és adat helyi média a helyi érdekeltségű információkról való tájékoztatás és tájékozódás alapvető eszköze: egy rendkívül erős szegmens helyi médiakutatás a szerkesztőségi és hirdetési munka, valamint a lokális kommunikációs tevékenység támogatása Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "2007 szeptember 13. helyi nyilvánosság, helyi közélet helyi média."

Hasonló előadás


Google Hirdetések