Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Digitalizáció: Szép új világ? Gábos Zsuzsa Szonda Ipsos.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Digitalizáció: Szép új világ? Gábos Zsuzsa Szonda Ipsos."— Előadás másolata:

1 Digitalizáció: Szép új világ? Gábos Zsuzsa Szonda Ipsos

2 Ellátottság

3 Digitális televíziózás a világ országaiban (háztartások %) Forrás: World Television Markets, IDATE, Szonda Ipsos

4 Hol tart a digitális fejlődés itthon és külföldön? Forrás: IPSOS (ellátottság %)

5 Technology trends - UK Source: IPSOS MORI Tech Tracker & BaseEngage Oct 06

6 Az eszközellátottság alakulása Magyarországon (15+, %) Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária : Nemzeti Médiaanalízis (85%) (70%) (62%) (58%)

7 Niche Technologies Source: IPSOS MORI BaseEngage Offline Omnibus Aug-Sep 2006/ Szonda-GfK: IAR

8 What is happening... 37% have All three 66% have Digital TV 85% have Mobile phone 62% can access the web KONVERGENCIA Source: IPSOS MORI BaseEngage Offline Omnibus Aug-Sep 2006 / Szonda-GfK: NMA / Szonda Ipsos UK digitális tv van: 8% mobil van: 67% Mindkettő van:34% internet van: 38% HU Mi is történik...

9 Interaktív TV

10 Interaktív TV szolgáltatások ismertsége és használata - UK Forrás: IPSOS MORI - VisionEngage Online Panel Sep-Oct 2006

11 Vásárlás a tv-n keresztül: attitűd - UK biztonságosabb vásárolni tv-n, mint interneten bankkártya használatnál jobban bízik tv-ben, mint internetben Source: IPSOS MORI : VisionEngage Online Panel Sep-Oct 2006

12 Mit vennének az iTV-n keresztül?: •Repülőjegy/utazás - 45% •CDs / Books / Videos / DVDs - 43% •Ajándék - 39% •Nem elektromos háztartási felszerelés - 37% •Játékok - 37% •Elektronikus termékek – 37% •Élelmiszer – 35% •Gyorséttermi rendelés – 35% •Divat/sport ruházat – 32% •Pénzügyi termékek – 27% Lehetséges iTV szolgáltatások - UK Source: IPSOS MORI : VisionEngage Online Panel Sep-Oct 2006

13 Base: All with Sky digital or digital cable Source: DART January 2005 % Red Button has strongest links with programmes A programmal való kapcsolat preferált módja - UK

14 A hirdetésre való reagálás preferált módja - UK Base: All with Sky digital or digital cable Source: DART January 2005 % Interakció: a website meglátogatása még mindig magas arányú!

15 UK: The Daily Telegraph, The Times, The Guardian FRA: Le Monde, Le Figaro, Le Parisien GER: Süddeutsche Zeitung, Frankfurter AZ, Handelsblatt ITA: La Repubblica, Corriere della Sera, La Stampa ESP: El Pais, El Mundo, El Periodico A legolvasottabb három közéleti-politikai napilap olvasottságának alakulása (index a 2000-es értékhez képest) Forrás: IPSOS

16 UK: TES, The Economists, New Scientist FRA: Le Nouvel Observateur, L'Express, Le Figaro Magazine GER: Spiegel, Stern, Focus ITA: Panorama, L’Espresso A legolvasottabb közéleti hetilapok olvasottságának alakulása (index a 2000-es értékhez képest)

17 Kiből lesz itt tartalomfogyasztó?

18 Digitális világ: új játékszabályok - Lineáris és nem lineáris médiatípusok •Lineáris: –TV, rádió a digitalizációval létrejön a nem lineáris fogyasztás lehetősége »jó vételi minőség, on-demand, interaktivitás lehetősége •Nem lineáris: –Sajtó: ‘on-demand’, (on-line verzióval: interaktivitás, szinergiahatás, egymásra épülő különböző ‘platformok’) –Internet: ‘on-demand’, interaktivitás –A közönség új típusú szegmentálódása: aktív és passzív –Aktív tartalomfogyasztásra a nem lineáris médiatípusok alkalmasak –Médiafogyasztás helyett tartalomfogyasztás

19 Aktív tartalomfogyasztók-passzív médiafogyasztók: •Az aktív tartalomfogyasztót más módon lehet elérni reklámüzenetekkel – új üzleti modell szükséges •A „tartalom” felértékelődése – „tartalomgyárak” •Ha nincs aktív tartalomfogyasztó közönség, hiába van lehetőség a digitális technika lehetőségeinek kiaknázására •Megfordítva: ahol az aktív tartalomfogyasztó van, ott van az új (piaci) potenciál a digitális világban – mindenki az aktív tartalomfogyasztóra pályázik – KIK EZEK? Digitális világ: új játékszabályok

20 Kikből lesznek itt majd aktív tartalomfogyasztók? Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis

21 Innovatívak 1,3M fő Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis Kikből lesznek itt majd aktív tartalomfogyasztók?

22 Az innovatívak célcsoportjának jellemzői Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis

23 Az innovatívak célcsoportjának jellemzői Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis

24 Vásárlás havonta üzletláncokban (index) Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Product Media Index ÁTLAG

25 Interneten történő vásárlás az innovációs csoportokban Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis

26 Az innovatívak médiafogyasztása (index) Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis ÁTLAG

27 Az innovatívak médiafogyasztása (index) Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis ÁTLAG Nem lineáris médiumok!

28 Tematikus tévénézés az innovációk iránti fogékonyság szegmenseiben (index) Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis ÁTLAG Tartalomkeresés!

29 Az átlagosan olvasott lapok száma az innovációk iránti fogékonyság szegmenseiben Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária Nemzeti Médiaanalízis Tartalomkeresés!

30 Mire használja az internetet, aki legalább 10 lapot olvas? (%) Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Internet Audience Research Tartalomkeresés!

31 RTL műsorok – a tudatos választás alapján nézők aránya (%) Forrás: Szonda Ipsos - GfK Hungária: Nemzeti Médiaanalízis – Szonda Ipsos: Tv napló fúzió

32 RTL műsorok – a magas bevonódással nézők aránya (%)

33 A tv-nézés időtartama földi és digitális platformon (19-22 órás idősáv %) Forrás: Szonda Ipsos: A televíziózás minősége – december

34 A tv-nézés minősége földi/digitális platformokon Forrás: Szonda Ipsos: A televíziózás minősége – december

35 Digitalizáció: Szép új világ! Gábos Zsuzsa Szonda Ipsos


Letölteni ppt "Digitalizáció: Szép új világ? Gábos Zsuzsa Szonda Ipsos."

Hasonló előadás


Google Hirdetések