Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A helyi sajtó távlatai. 2 A médiapiac mozgásban van  „Sajtó” alatt a klasszikus médiumok mindegyikét értjük (tv, rádió, nyomtatott sajtó, közterület,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A helyi sajtó távlatai. 2 A médiapiac mozgásban van  „Sajtó” alatt a klasszikus médiumok mindegyikét értjük (tv, rádió, nyomtatott sajtó, közterület,"— Előadás másolata:

1 A helyi sajtó távlatai

2 2 A médiapiac mozgásban van  „Sajtó” alatt a klasszikus médiumok mindegyikét értjük (tv, rádió, nyomtatott sajtó, közterület, internet, mozi) - ezek fogyasztása lassan, de az évek során folyamatosan átalakul  A helyi médiumok erősödnek – ez tény  Az Ipsos kutatásainak évtizedes adatsoraiból látszik (lásd később: közönségmérésben mért lapok, rádiók, honlapok)  Egy tavaly indult innovatív szolgáltatás, a WHITEREPORT mediabrowser révén a teljes hazai médiakínálat áttekinthető és percek alatt kereshető (önkormányzati, egyházi, alapítványi stb. médiumok is, nem csak a profi médiavállalatok portfóliói)  További erős fragmentálódás a médiapiacon (elsősorban TV, internet és nyomtatott sajtó fronton) • Tematikus tévécsatornák közönségarányának növekedése • Nyomtatott sajtó: egyre több, speciális célcsoportnak speciális tartalmat kínáló médium jelenik meg a különböző médiaszegmensekben a mainstream médiumok mellett

3 A médiakínálat hihetetlenül gazdag: 10 ezer médium! 3 3% 15% 82% negyedévében közel médium működött a WHITEREPORT mediabrowser független forrásai szerint.

4 Miből áll a jéghegy felszíne alatti médiakínálat? 4  Hiperlokális  A médium 42%-a helyi, körzeti, megyei vagy kisközösségi: 505 helyi tévé, 114 helyi rádió, 2236 helyi sajtótermék… Forrás: negyedévwww.whitereport.hu

5 Miből áll a jéghegy felszíne alatti médiakínálat? 5 Forrás: Megjegyzés: A teljes tematikalistának a fenti csak egy része.  Hírdömping: a leggyakoribb tematika a hír-közéleti! Közel 2000 médium tartozik ide

6 Önkormányzati üzemeltetésben a médiumok 9%-a: 66 tv, 2 rádió, 778 sajtótermék, 55 mozi, 27 weboldal 6 Forrás: negyedévwww.whitereport.hu

7 Veszprém: 368 citylight, 199 óriásplakát, 58 sajtótermék, 16 weboldal, stb. 7 Forrás: negyedévwww.whitereport.hu

8 8 Ami „látszik”: helyi médiumok erősségei - Nyomtatott sajtó - Forrás: NOK, 2012 Q2, 15+ Rendszeres olvasó, reach %

9 9 Ami „látszik”: helyi médiumok erősségei - Rádió - Forrás: Ipsos-GfK rádiós közönségmérés, (15-49 évesek), 2012 január Átlagnapi reach % alapján, 2012 január Top of Locals Neo FM Class FM

10 10 Ami „látszik”: helyi médiumok erősségei - Online hírportálok - Forrás: giA, Online közönségmérés, 2012,-07, 15+, Ipsos-Gemius Havi reach %

11 11 Ami „látszik” a veszprémi helyi „sajtóból” Forrás: NOK, 2012 Q2, 15+ Forrás: Ipsos-GfK rádiós közönségmérés, (15-49 évesek), 2012 január Átlagnapi reach % Rendszeres olvasók aránya, %

12 12 A médiakínálat nagy, és most már áttekinthető - de amit tudunk róla, az kevés. Ez jelenti a távlatokat is…  Jó hír  A WHITEREPORT mediabrowser révén tudjuk, milyen gazdag a médiakínálat: sajtótermék tévé – 242 rádió site – plakát – 160 mozi adatai  A mediabrowser révén a médiakínálat kereshetővé vált percek alatt település, tematika, médiatulajdonos, céges pénzügyi adatok és sok más szempont szerint – akár egy-egy médiumra, szegmensre, akár a teljes piacra  Az Ipsos és más kutatócégek, ill. auditszervezet mérései alapján követhető a médiumok „vonzereje”, és annak folyamatos változásai célcsoportonként  Rossz hír  Több mint 8000 médium esetében csak korlátozott mértékben tudjuk, hogyan fogyasztják ezeket a médiumokat a különféle célcsoportokba tartozók

13 13 „Ipsos Niche local”  Megyeszékhelyeken vagy egy adott városban működő helyi médiapiaci szereplők számára (helyi rádiók, helyi televíziók, helyi nyomtatott sajtótermékek, opcionálisan vidéki érdekeltséggel (is) rendelkező sales house-ok) információk nyújtása a helyi médiumok közönségéről, fogyasztási szokásairól.  Cél: A helyi médiapiacok teljes körű, hiánypótló felmérése, ezzel egy eddig feltáratlan piaci szegmensnek – a lokális multimédia portfólióknak a marketingkommunikációs üzleti élet vérkeringésébe való integrálása.  Az „Ipsos Niche Local” projekt releváns és jól használható információkat közöl a helyi médiumok közönségére vonatkozóan, ezzel támogatva a termékfejlesztést és a kereskedelmi tevékenységet is. Miről ad képet?  Informálódási szokások a helyi vs. országos médiumok esetében  A saját médium (sajtó, tv és rádió) közönségének összetétele, a potenciális bázis feltérképezése  A versenytársak erősségei, gyengeségei  A saját médium értékelése: elégedettség, relevancia, népszerűség, egyediség dimenziókban

14 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A helyi sajtó távlatai. 2 A médiapiac mozgásban van  „Sajtó” alatt a klasszikus médiumok mindegyikét értjük (tv, rádió, nyomtatott sajtó, közterület,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések