Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április A print és az online konvergenciája…(!?!) Nagy István - Médiakutatási csoportvezető, GfK 2009. április.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április A print és az online konvergenciája…(!?!) Nagy István - Médiakutatási csoportvezető, GfK 2009. április."— Előadás másolata:

1 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április A print és az online konvergenciája…(!?!) Nagy István - Médiakutatási csoportvezető, GfK április

2 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Néhány bevezető gondolat 1 2 Számok 3 Összegzés Agenda

3 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Néhány bevezető gondolat… 1

4 4 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április IDŐ NÉHÁNY ÉVEMOST Az új technológiai lehetőségek idegennek, veszélyesnek tűntek Aztán amikor már nem voltak nagyon idegenek, nem nagyon lehetett tudni, hogyan is lehetne használni.. I think it’s the beginning of a beautiful friendship… JÓ NÉHÁNY ÉVE Jó két évtizede még nem létezett a digitális világ… …aztán átléptünk az örök szeptember korszakába Kis szubjektív történeti áttekintés …avagy a sajtó és a digitális világ viszonya

5 5 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április 1991 okt. bejegyzik az első magyar domain címet SZTAKI.HU 1991 júli. 15 Létrejön a hálózati kapcsolat a CERN, és az RMKI között 1992 Másodikként a volt szocialista országok közül Magyarország teljes értékű internet kapcsolattal rendelkezik 1996 Kereskedelmi célú internet hazai szervereken keresztül működik 1995 Az Első magyar portál az INTERNETTO megkezdi működését 1998 Megkezdi működését az ORIGO 1999 Az internet hozzáféréssel rendelkezők száma átlépi az 1 milliót 2003 Az otthoni internetezők aránya meghaladja a munkahelyi netezőkét Csak emlékeztetőül: itthon mi történt? 2009 Az internetezők aránya 50%

6 6 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április 5,5-szörösére nőtt Az internet-penetráció változása A 15 éves és idősebb, Internet-hozzáféréssel rendelkezők száma Adatok: ezer főben Forrás: GfK Hungária - Szonda Ipsos: Magyar Online Monitor, Nemzeti Médiaanalízis

7 7 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április A 14 év feletti lakosság felének nincs se PC-je, se internet- hozzáférése, és nem is tervezi a vásárlást! ember rendelkezik otthoni internet hozzáféréssel A lakosság közel 7%-ának nincs PC-je otthon, máshol netezik  fiatalok. Közel főnek van ugyan PC-je, de nincs internet hozzáférése (sőt, nem is tervez). 5% rendelkezik saját PC- vel, illetve (valószínűleg munkahelyi internet hozzáféréssel, így otthonra nem tervez internetet. További fő rendelkezik saját PC-vel, és tervezi otthoni internet beszerzését. Forrás: GfK Hungária-Szonda Ipsos: Nemzeti Médiaanalízis 2008 A digitális világ társadalmi vetülete

8 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Számok… 2

9 9 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Forrás: GfK Hungária-Szonda Ipsos: Nemzeti Médiaanalízis, 2008 Internet-használat leggyakoribb céljai Bázis: internetezők (legalább havonta) Információs szolgáltató társadalom

10 10 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Vélemények az internetről 1-5 skála átlaga: 1 – egyáltalán nem ért vele egyet, 5 – teljesen egyetért Információs szolgáltató társadalom Forrás: GfK Hungária Internet Insight Report 2008

11 11 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Forrás: Roper Report Worldwide Hagyományos médiumot Azok aránya, akik valamelyik hagyományos médium weboldalát látogatják (%) © Copyright GfK2007. Proprietary and Confidential Az újságok legértékesebb kincse a kialakult olvasói szokás (R. Murdoch) Nagyobb részük azonos arányban használja a hagyományos médiumot és a weboldalát. A magyarok szívesen látogatják a hagyományos médiumok weboldalait.

12 12 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április 22% 41 % 37% 607 ezer fő havonta mindkét megjelenési felületen tájékozódik Gazdasági, politikai lapok olvasói 1107 ezer fő csak az online tartalmat keresi fel havonta 1019 ezer fő csak a nyomtatott kiadást olvassa havonta

13 13 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Gazdasági, politikai lapok olvasói

14 14 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Gazdasági, politikai lapok olvasói

15 15 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április 20% 15 % 75% 842 ezer fő havonta mindkét megjelenési felületen tájékozódik Női lapok olvasói 662 ezer fő csak az online tartalmat keresi fel havonta 2805 ezer fő csak a nyomtatott kiadást olvassa havonta

16 16 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Női lapok olvasói

17 17 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Női lapok olvasói

18 18 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április 992 ezer fő csak a nyomtatott kiadást olvassa havonta 205 ezer fő csak az online tartalmat keresi fel havonta 8% 16 % 76% 102 ezer fő havonta mindkét megjelenési felületen tájékozódik Programajánlók olvasói

19 19 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Programajánlók olvasói

20 20 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Programajánlók olvasói

21 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április Összegzésképpen… 3

22 22 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április A lapkiadók sikeres alkalmazkodása a változó médiakörnyezethez Az offline és… •Csökkenő példányszámok •Magas előállítási költségek •Letisztultabb hírek •Kiforrottabb elemzések •Az események hátterének feltárása •Az olvasási környezet rugalmassága …az online •Csökken az olvasásra szánt idő •Naprakészség helyett azonnali reagálás lehetősége •Olvasókkal való párbeszéd, a civil újságírás integrálása •Audio-vizuális eszközök bevonása •Az archív anyagok könnyű elérése Az olvasók printben elnyert bizalmára és kialakult olvasási szokásaikra építhetünk összefonódása

23 23 GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április • Nem print, vagy online, hanem print és online, és …. azaz tartalom ->integrált •Involváltabb közönség -> nagyobb elvárások igények •Az ördög a részletekben van, azaz gyorsabban lehet, és kell a (média) fogyasztók igényeire reagálni Jövőkép…


Letölteni ppt "GfK MediaÚjraosztódik-e a médiapiac?2009. Április A print és az online konvergenciája…(!?!) Nagy István - Médiakutatási csoportvezető, GfK 2009. április."

Hasonló előadás


Google Hirdetések