Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia 2009. április 9. Mihálszki Zsuzsa.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia 2009. április 9. Mihálszki Zsuzsa."— Előadás másolata:

1 Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia április 9. Mihálszki Zsuzsa

2 Metodológia A TNS media intelligence a televízióban, rádióban, nyomtatott sajtóban, köztéren, moziban, indoor felületeken és az interneten megjelenő reklámok figyelésével és reklámköltés méréssel foglalkozik. A televízió, a rádió és a sajtó hirdetéseket saját maga monitorozza, az outdoor, indoor, mozi és internet hirdetéseket a forgalmazó cégek havi bevallásai alapján rögzíti, hirdető, márka és piaci szegmens szerint. A reklámok árazása azok mérete, színe, elhelyezkedése és egyéb fizikai paramétere szerint, a médiumoktól kapott listaárak alapján történik. A TNS media intelligence listaáras reklámköltés adatai nem veszik figyelembe:  a nézettségi adatokat  a mennyiségi és a médiumoknál kialkudott egyéni kedvezményeket  a bartereket (azokat is listaáron árazza)

3 2008: újra növekedésnek indult a reklámpiac Listaáras reklámköltések százalékos változása 2008, egy majdnem jó év

4 Látványos visszaesés november-decemberben Listaáras reklámköltések változása havonta vs Jan Feb.Márc.Ápr.Máj.Júni.Júli.Aug.Szept.Okt.Nov. Dec. 2008, egy majdnem jó év I.-III. negyedév+ 10% IV. negyedév+5,2% átlagos növekedés

5 Vegyes kép Legnagyobb piaci szektorok listaáras reklámköltése – 2008 vs , egy majdnem jó év 19% 11% 8% -5% -6% 12% 19% -6% Teljes év IV. negyedév 2% -22% -4%

6 A top 10 hirdető fele csökkentette reklámbüdzséjét Legnagyobb piaci szektorok listaáras reklámköltése – 2008 vs % 8% -30% 35% 13% -13% 64% -1% 0% 2008, egy majdnem jó év 17% Teljes évIV. negyedév

7 Médiatípusonként eltérő növekedés, hektikus IV. negyedév Listaáras reklámbevételek változása médiatípusonként – 2008 vs , egy majdnem jó év

8 2008, nemzetközi kitekintés Hazánk az európai középmezőnyben Listaáras reklámköltés változása néhány európai országban – 2008 vs. 2007

9 Főbb trendek a televízióban Erősödő kábeltévék Televíziók listaáras költésmegoszlása 2008 Országos földi sugárzású tévék +2%, kábeltévék +25% Top 5 piaci szektor a tévében: 1. Élelmiszer: 17% ↑ 2. Pénzintézet, biztosítótársaság: 13% ↑↑ 3. Szépségápolás: 13% ↑ 4. Gyógyászat, gyógyhat. kész.: 11% ↑↑ 5. Távközlés: 10% ↑ Top 5 hirdető a tévében: Unilever, Procter & Gamble, Henkel, Bayer Hungaria, Magyar Danone Tv2 vs. RTL Klub: „vagy-vagy” hirdetők 2005: Tv2 - RTL Klub: : Tv2 - RTL Klub: % -2% +42% +17% +12% -6% +10% -3% 367 Mrd Ft vs. 2007

10 Főbb trendek a sajtóban Nő az alternatív megjelenési formák jelentősége Laptematikák listaáras költésmegoszlása 2008 Napilapok bevétele +6%, folyóiratoké +4% Top 5 piaci szektor a sajtóban: 1. Közlekedési eszközök: 11% ↓ 2. Szolgáltatás: 10% ↓ 3. Kultúra-szabadidő-szórakozás: 9% ↑↑ 4. Könyvkiadás, tömegtájék.: 8% ↑↑ 5. Pénzintézet, biztosítótársaság: 7% ↑ Top 5 hirdető a sajtóban: Aldi, Pannon GSM, Penny Market, T-Mobile, Szerencsejáték Rt. Speciális megjelenések: Rovatszponzor. + szerkesztőségi reklám Összes print reklámfelület 12%-a • Gasztronómiai lapok 33% • Vasárnapi lapok 27% • Női lapok 22% 119 Mrd Ft +11% +7% +1% +14% -5% +16% 0% -3% vs. 2007

11 Főbb trendek az interneten A legdinamikusabban növekvő médiatípus Internetes reklámbevételek listaáras alakulása Top 5 piaci szektor az interneten: 1. Pénzintézet, biztosítótársaság: 21% 2. Távközlés: 14% 3. Közlekedési eszközök: 13% 4. Szolgáltatás: 10% 5. Könyvkiadás, tömegtájékoztatás: 8% Erősödő FMCG: 2005 → 2008: közel ötszörösére nőtt, Tavaly a teljes internetes költés 8%-a Akiknek a médiamixében jelentős: • Ingatlan (22%) • Informatika, irodatechnika (16%) • Oktatás, képzés (7%) Top 5 hirdető az interneten T-Mobile, Budapest Bank, Toyota Motor Hungary, Pannon GSM, CIB Bank * a reklámfigyelésbe az előző évhez képest újonnan felvett médiumok adatainak kiszűrésével +60% +32% +36%

12 2009, kivár a piac vagy csökken? Január-februárban közel 8%-os csökkenés Listaáras reklámköltések alakulása jan. – febr. -5,7% -9,3% * a reklámfigyelésbe az előző évhez képest újonnan felvett médiumok adatainak kiszűrésével

13 2009, kivár a piac vagy csökken? 37-ből 22 piaci szektor csökkentette költését Legnagyobb piaci szektorok listaáras reklámköltése – 2009 vs január-február

14 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET!


Letölteni ppt "Magyar Reklámpiac 2008 Reklám-média konferencia 2009. április 9. Mihálszki Zsuzsa."

Hasonló előadás


Google Hirdetések