Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Utazás, szabadidő és turizmus csoport 2003 - Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Utazás, szabadidő és turizmus csoport 2003 - Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése."— Előadás másolata:

1

2 Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése április

3 Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus nemzetközi trendjei •Európaiak összes utazásából (270 millió) 3 millió volt egészséggel kapcsolatos, ennek •30 %-a gyógyutazás •70%-a wellness utazás •Konferenciaturizmus és egészségturizmus közeledése indok: hasonló szegmens •Szélesebb körű termékkínálat, kombinációk pl.: Spa és golf; Spa és sí European World Travel Monitor, 2001

4 Utazás, szabadidő és turizmus csoport Egészségturizmus Ausztriában •Összes utazás közel 4% egészségturisztikai •57%-a belföldi •43%-a külföldi •Külföldi egészségturisztikai utazások desztinációi: •31%-a Magyarország •27%-a Olaszország Osztrák Statisztikai Hivatal, 1999

5 Utazás, szabadidő és turizmus csoport Egészségturizmus Németországban •17 millió vendég, 104 vendégéjszaka a gyógyüdülőhelyeken •92%-a belföldi turista •Összes egészségturisztikai utazás •58%-a belföldre •42%-a külföldre irányul •Célországok: •12% Spanyolország •6% Magyarország •Magyarországra történő utazások •19%-a egészségturisztikai célú Német Gyógyfürdőszövetség, 1999

6 Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus gazdasági hatásai Magyarországon •A vendégek által elköltött minden újabb száz forint 167 forintnyi pótlólagos termelést indukál •A turizmusban elköltött minden újabb száz forint után a nemzetgazdasági munkajövedelmek 75 forinttal növekednek •Az egészségturizmusban létrejövő minden száz új munkahely a nemzet- gazdaságban további 214 új munkahelyet teremt

7 Utazás, szabadidő és turizmus csoport Beruházások központi támogatással 2002-ig megítélt nyertes pályázatok: •Összesen 67 új beruházás •Összes beruházási költség: 89 milliárd Ft •Átadások: •2002-ben 37, •2003-ban 24, •2004-ban 6 új beruházás

8 Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Általános marketing célok: -Specifikus információigények kielégítése -A vendégek, a szakemberek és a szolgáltatók termékismereteinek bővítése -Együttműködés a piac szereplőivel -A kialakult általános arculat megváltoztatása – betegségről egészségre (egészség megtartása, betegség megelőzése) -Legyen Magyarország az európai egészségturizmus központja

9 Utazás, szabadidő és turizmus csoport Az egészségturizmus éve Hirdetési kampány kezdete: május-június Integrált kommunikáció: •Sajtó •Óriásplakát - közterületi reklám •Rádió •Televízió •Internet

10 Utazás, szabadidő és turizmus csoport Kiadványok Megjelent kiadványok: •Gyógyfürdők, wellness szállodák •2003-as gyógy-, és wellness üdülési ajánlatok - gyógyfürdők, szállodák ajánlatai - eltérő tartalom bel-,és külföldre - magyar, német, angol nyelven - újdonság: wellness kritérium-rendszer Előkészítés alatt: •Gyógyfürdők, wellness szállodák frissített, bővített kiadás

11 Utazás, szabadidő és turizmus csoport Konferenciák, rendezvények ősz: -Nemzetközi Hidrológiai Konferencia (ISMH) - SPA Beauty Forum - Egészségturisztikai Képzési Börze -SPA Kiállítás és Konferencia tavasz: - Berlin ITB - ESPA konferencia - Budapest Fürdőváros fotó-kiállítás Németo ősz: - Nemzetközi Hidrológiai Konferencia (ISMH) - Sport-Aktív Kiállítás és Konferencia, Szept.27-28: - SPA Kiállítás és Konferencia, november

12 Utazás, szabadidő és turizmus csoport PR és speciális eszközök • Study Tour-ok - 5 központi - 28 külképviseletek által szervezett - 18 RMI / RTPI szervezésben • Film - 50 részes film + reklámspot • Hírlevél havonta 300 címre en • Házi- és szakorvosoknak CD-Rom Alapellátó és OEP-együttműködéssel • Direct Mail akció Top 200 hazai cég HR igazgatójának kiadvány • Honlap

13 Utazás, szabadidő és turizmus csoport Szakmai együttműködések •Magyar Fürdőszövetség •Magyar Wellness Társaság •ESPA •Royal Spas of Europe •ISPA


Letölteni ppt "Utazás, szabadidő és turizmus csoport 2003 - Az egészségturizmus éve Oláh László igazgató Stratégiai Termékek Igazgatósága Magyar Fürdőszövetség Közgyűlése."

Hasonló előadás


Google Hirdetések