Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A MAGYAR TURIZMUS ZRT. 2010. ÉVI MARKETINGTERVE ÉS A FESZTIVÁLOK ÉVE Dr. Róna Iván vezérigazgató, Magyar Turizmus Zrt. Gödöllő 2010. április 14.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A MAGYAR TURIZMUS ZRT. 2010. ÉVI MARKETINGTERVE ÉS A FESZTIVÁLOK ÉVE Dr. Róna Iván vezérigazgató, Magyar Turizmus Zrt. Gödöllő 2010. április 14."— Előadás másolata:

1 A MAGYAR TURIZMUS ZRT ÉVI MARKETINGTERVE ÉS A FESZTIVÁLOK ÉVE Dr. Róna Iván vezérigazgató, Magyar Turizmus Zrt. Gödöllő április 14.

2 Kitekintés a világra 2009, Világ Nemzetközi turistaérkezések száma: 880 millió (-4,3%, -40 millió) Európa -5,6% -5,1% -1,9% +5,1% Nemzetközi turizmusból származó bevételek: ≈ -6% K-K-Európa -8,2%

3 Átrendeződés az utazási szokásokban  A hivatásturizmust és a szabadidős turizmust egyaránt kedvezőtlenül érintette a válság.  Az ÜZLETI UTAZÁSOKAT költségmegszorítások jellemzik.  Rövidebb időtartam, kevesebb szolgáltatás.  Utazást kiváltó telekommunikációs eszközök (pl. videokonferenciák).  A SZABADIDŐS TURIZMUSBAN elsősorban a második-harmadik utazások (városlátogatások) maradnak el.  Népszerűbbek a közeli desztinációk és a belföldi utazások.  Csökken a tartózkodási idő.  Csökkennek az egy utazásra fordított költségek.  A jó ár-érték arányt kínáló desztinációk versenyelőnybe kerülnek.  Az utasok kevesebb szolgáltatást vásárolnak, de ragaszkodnak a korábbi magas színvonalhoz.

4 A korábbi várakozásoknál kedvezőbb év a hazai turizmusban 2009, Magyarország  A külföldi látogatók száma 2,7%-kal nőtt.  Csökkenő vendégforgalom a kereskedelmi szálláshelyeken: –Összes vendég: -8,3%, vendégéjszaka -8,4% –Belföldi vendég: -7,2%, vendégéjszaka -7,1% –Külföldi vendég: -9,7%, vendégéjszaka -9,8% –Belföldi szállásdíj-bevétel: -4,0% –Külföldi szállásdíj-bevétel: -12,0%  Stagnáló devizabevételek Forrás: KSH előzetes adatok, MNB

5 2010-re óvatos, de javuló várakozások A romló munkanélküliségi ráta ellenére lassú javulás Világ: +3-4 %, Európa: lassabb növekedés Változó utazási szokások

6 Beutazó turizmusunk várható trendjei, 2010  Küldőpiacaink jelentős részéből a vendégéjszakák lassú növekedése várható.  Az utazási döntések mind az üzleti, mind a szabadidős turizmusban későbbre tolódnak.  Valamennyi piacunkon nagy jelentősége van –a megfelelő ár-érték aránynak, –a szolgáltatások magas színvonalának, –a vendégszeretetnek, –és a kreativitásnak!  Fontos a légi járatok maximális kihasználása. Egyes piacokon (például Ausztria, Németország stb.) nő a vasút, illetve az autóbusz jelentősége.

7 Belföldi turizmusunk trendjei, 2010  A belföldi utazók is kevesebbet költenek  Ugyanakkor még fontosabb számukra a jó ár-érték arány  Kevesebb szolgáltatást vesznek igénybe  Alacsonyabb kategóriájú szálláshelyet választanak  Csökken a tartózkodási idejük  Kevesebb utazást tesznek  Közelebbi úti célt választanak  Foglalásaikat későbbre halasztják  Nő az internet, azon belül is a web2.0 szerepe.

8 Marketingtervünk kulcsszavai Imázsépítés Magyarország márka Versenysemlegesség Együttműködés Turisztikai információ Vendégbarát attitűd

9 Milyen forgalomra számíthatunk? 2010 Beutazó turizmusBelföldi turizmus Vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken Szinten tartás Vendégéjszakák száma a magánszálláshelyeken +0-5%+0-3% Kereskedelmi szálláshelyi bevételek +0-2%+2-4% Devizabevételek +5-8%-

10 A fókuszban 2010-ben Belföldi kommunikáció:  Fesztiválok Éve 2010, eseményturizmus  Pécs2010 Európa Kulturális Fővárosa  Természetes vizeink  Egészségturizmus Külföldi kommunikáció:  Budapest és környéke  Balaton  Hivatásturizmus  Egészségturizmus  Pécs2010 Európa Kulturális Fővárosa  Fesztiválok Éve 2010

11 Szolgáltatói szemléletünk és partnerségi kapcsolataink  A szolgáltatók bevonása a tervezésbe.  Előzetes marketingterv szeptemberre.  Versenysemlegesség és 1+1-es akciók.  Az eredmények közös értékelése.  Erőforrásokat koncentráló és a rendelkezésre álló marketingeszközöket integráló, partereinkkel együttműködésben megvalósuló kampányok előnyben részesítése. •Partnerségi körünk folyamatos bővítése.

12 Mit tesz a Magyar Turizmus Zrt. a válság negatív hatásának enyhítésére? Beutazó turizmus  Fókuszálás a szomszédos és közeli küldőpiacokra – Forgalomélénkítő akciók a közeli országokban – Budapest Winter Invitation  Hangsúly a nagyközönségi kampányokon (pl. vásárokhoz/tematikus évhez kapcsolódó plakátkampányok)  A jó ár-érték arány mellett az egyediség hangsúlyozása  A European Travel Commission-nel, V4 országokkal történő szoros együttműködés  LMA folytatása, szoros együttműködés a légitársaságokkal  A források koncentrálása érdekében partnereinkkel közös akciók

13 Mit tesz a Magyar Turizmus Zrt. a válság negatív hatásának enyhítésére? Belföldi turizmus  Az üdülési csekk felhasználásának ösztönzése  Kampányok a turisztikai szakmával és a régiókkal együttműködve  A rendelkezésre álló információk megosztása a turisztikai szakmával  A évi marketingtervben foglaltak folyamatos felülvizsgálata  Témaévek: - Fesztiválok Éve 2010, Egészségturizmus Éve 2011

14 Mit várunk a hazai turisztikai szektortól? A válság negatív hatásainak enyhítése proaktív módon:  Innováció a termékfejlesztésben és a marketingben  Erőteljesebb együttműködés, partnerség, regionalitás  Szemléletváltás a szolgáltatók és a lakosság részéről: vendégbarát attitűd  A szolgáltatási minőség folyamatos javítása  A Magyarország-márka további építése, együttműködésben a Magyar Turizmus Zrt.-vel

15

16 Vizek Éve 2008 Zöld Út 2007 Nagy Ízutazás 2006 Kulturális Turizmus Éve 2009 Fesztiválok Éve 2010 Egyészség- turizmus Éve 2011 Témaévek

17 A fesztiválok mellett szól…  Széleskörű fesztiválkínálat: több, mint 3000 fesztivál, rendezvény  Pozitív fogyasztói attitűdök, divatos •Környék megismerésének lehetősége, további turisztikai fogyasztás  Visszatérés más időszakban  Széleskörű célcsoportok megszólításának lehetősége  Új elemek bevonása a turisztikai kínálatba

18 Fesztiválok Éve 2010 Célok:  A magyar lakosság érdeklődésének felkeltése hazánk turisztikai kínálata iránt.  A hazai, Budapesten és vidéken egyaránt sokszínű fesztiválkínálat népszerűsítése.  A kereskedelmi és magánszálláshelyi vendégéjszakák számának növelése. Célcsoportok:  Belföldi utazók  Fesztivállátogatók

19 Fókuszban a kedvezményes szállásajánlatok  Szálláskedvezmények  Országos  Bármely időszak  Rugalmas tartalom  Az ajánlatokhoz kapcsolódó nyereményjáték

20 Marketingeszközeink  Közterületi megjelenés  Honlap az itthon.hu aloldalaként  Mobiltelefonon elérhető fesztiválnaptár  Kiadványok –Figyelemfelkeltő fesztiválnaptárak –Ajánlati katalógus –Programfüzetek stb.  És még: televíziós programajánló, hirdetések, PR cikkek, utazás kiállítások, reklámajándékok  Szakmai rendezvények…

21 Egyészség- turizmus Éve 011 Fesztiválok Éve 2010 Pécs 2010 Belföld:  Kulturális turisztikai ajánlatok  Garantált programok, turisztikai útvonalak Külföld:  2-5 napos tematikus csomag  Turisztikai útvonalak  Pécs2010 kulturális programjai Magyar Turizmus Zrt. TEDEM Pécs Pécs2010 / Hungarofest

22 Fesztiválok Éve 2010 Széleskörű együttműködésben Kulturális és Sportturisztikai Csoport Regionális Marketing Igazgatóságok Tourinform-hálózat ÖM TSZÁT / ÖM - MT Zrt. OKM és háttérintézményei Más nagyközönségi csatornák Külképviseleteink Turisztikai szolgáltatók Fesztiválszervezők és szakmai szövetségeik Média

23 Csatlakozás a promócióhoz Nemzetközi Országos, regionális Helyi MT Zrt. központ és képviseletek MT Zrt. központ és RMI-k Tourinform irodák, TDM szervezetek

24 Egészségturizmus Éve 2011 Miért az egészségturizmus?  Az egészségturizmus komplex termék.  Az egészségmegőrzésről kevésbé mondanak le az emberek, az egészséges életmód divat.  Hosszabb átlagos tartózkodási idő, magasabb költés, magasabb színvonalú szolgáltatások, kisebb szezonalitás.  A termék fontos küldőpiacainkon is jól kommunikálható.  Nemzetközi viszonylatban is jó adottságok országszerte, kedvező ár- érték arány.  A Vizek Éve 2008 kampányév pozitív tapasztalatai.  A turisztikai szakma javaslatára.

25 Felkészülés 2011-re …idei marketingtervünk alapján  Időszakos, egészségturisztikai csomagajánlatokat tartalmazó kiadványok  Belföldi és nemzetközi tanulmányutak – újságíróknak, orvosoknak  Együttműködés a Spa & Wellness – Egészség, Turizmus és Életmód Kiállítás szervezőivel  Wellness.itthon.hu weboldal tartalmi fejlesztése  Nemzetközi szaksajtóban elhelyezett hirdetések  Szakmai fórumok, kerekasztal beszélgetések, szakmai hírlevél

26 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A MAGYAR TURIZMUS ZRT. 2010. ÉVI MARKETINGTERVE ÉS A FESZTIVÁLOK ÉVE Dr. Róna Iván vezérigazgató, Magyar Turizmus Zrt. Gödöllő 2010. április 14."

Hasonló előadás


Google Hirdetések