Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez 2013. április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez 2013. április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai."— Előadás másolata:

1 Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály

2 2 Vendégek száma a kereskedelmi szálláshelyeken Forrás: KSH

3 3 Vendégéjszakák száma a kereskedelmi szálláshelyeken Forrás: KSH

4 4 A kereskedelmi szálláshelyek bruttó árbevétele (millió Ft) Forrás: KSH

5 5 Ssz.OrszágVendégéjszaka (2012) 1.Németország (+3,2%) 2.Ausztria (-1,3%) 3.Olaszország (+17,1%) 4.Oroszország (+30%) 5.Egyesült Királyság (+10,5%) 6.Csehország (+4,2%) 7.Lengyelország (+12,4%) 8.USA (+0,3%) 9.Románia (+0,8%) 10.Hollandia (+24%) A TOP 10 küldőországunk Forrás: KSH

6 6 A turizmus szerepe a nemzeti stratégiai célok elérésében • Társadalmi fenntarthatóság: egészséges életmód, egyéni és közösségi jól-lét, életminőség javítása • Gazdasági versenyképesség: növekedés, értékteremtés, foglalkoztatás, exportbevétel, fizetési mérleg javítása, a KKV szektor fejlődése • Területpolitikai fenntarthatóság, a vidék megerősítése: természeti, kulturális erőforrások fenntartható hasznosítása, amely hasznot hoz a helyi lakosságnak, mérsékelt környezet terhelés, helyi gazdaság- és vidékfejlesztés • Nemzeti és nemzetközi együttműködés: Kárpát-medence, hagyományos és új nemzetközi piacok, keleti nyitás

7 7 Versenyképességünket befolyásoló ágazati kihívások • A gazdasági környezet (világgazdasági és pénzügyi válság, hitelképesség és fenntartható finanszírozási rendszer hiánya, adó-és adminisztrációs terhek, ágazati szereplők együttműködése, stb.) • Kínálati oldal (az egy turistára jutó költés alacsony, kevés egyedi, sajátos vonzerővel bíró termék, területi koncentráció) • Keresleti oldal (szezonalitás) • Turizmus intézményrendszere (TDM hálózat nem épült ki teljes mértékben, törvényi szintű szabályozási keret hiánya)

8 8 Válaszok az attrakciófejlesztéssel kapcsolatos javaslatokra

9 9 Válaszok a szálláshely fejlesztésekkel kapcsolatos javaslatokra Egyoldalú fejlesztések miatt piaci feszültségek Szállástípusok körének bővítése (2012. évi pályázat) Mennyiségi fejlesztés helyett minőségi szemlélet Területi különbségek Meglévő szálláshelyek korszerűsítése Szakmailag megalapozott beruházások előkészítése Területi kohézió erősítése Szálláshely nem attrakció Megyei fejlesztési igények azonosítása

10 10 Versenyképességünk javításának fontosabb lehetőségei, kitörési pontok • A legjobb adottságok kihasználása • Innovatív, nemzetközi keresletet is vonzó attrakciók • Integrált, stratégia szemléletű területi fejlesztési programok kidolgozása, megvalósítása • Nemzetközi trendek figyelése (piaci rések) • Kereslethez igazodó turisztikai fogadóképesség kialakítása • Megfelelő nagyságrendű belföldi kereslet • Hatékony nemzeti turisztikai marketing és értékesítés-ösztönzés • A turizmus intézményrendszerének átalakítás a TDM együttműködésre építve • Együttműködés új stratégiai területekkel (szabadidő-, sport-, alkonygazdaság)

11 11 Az NTK céljai • Innovatív, kreatív és minőségi termék és kínálatfejlesztés • A versenyképességet javító környezet kialakítása, munkahelymegőrzés és -teremtés • A turizmus intézményrendszerének a TDM együttműködésen alapuló megerősítése • Nemzetközi és keleti nyitás, külpiaci marketing és értékesítés- ösztönzés • Horizontális célok: minőségi szolgáltatások iránti elkötelezettség, nemzeti értékek, mint egyediség kiemelése, erősítése, fenntarthatóság, környezettudatosság, biztonság, társadalmi és szakmai felelősségvállalás

12 12 Tematikus termékfejlesztés fő irányai •Egészségturizmus •Örökség és kulturális turizmus •MICE Kiemelt termékek •Vallási turizmus •Fesztiválok, rendezvények, •Gasztronómia Meghatározott vonzerővel rendelkező termékek •Ökoturizmus •Kerékpáros turizmus •Vízi turizmus •Lovas turizmus •Falusi és agroturizmus A tartózkodási idő meghosszabbításár a alkalmas termékek

13 13 A területi fókuszú termékek Nemzetközi desztináció: Budapest Közép-európai családi desztináció •Balaton Gyógyhelyek és gyógy térségek •13 település •Orvosi és turisztikai szolgáltatók együttműködése Tematikus desztinációk •Öko •Vízi és kerékpáros, •Zarándok és vallási •Örökség •Bor és gasztro •Ifjúsági, szociális, •Lovas

14 14 Turisztikai szolgáltatás és vendéglátás fejlesztésének fő irányai • Mennyiségi fejlesztés helyett a szolgáltatások minőségi színvonalának emelése • A desztinációk program és szolgáltatáskínálata járuljon hozzá a látogatók tartózkodási idejének meghosszabbításához • A célcsoportok igényeinek megfelelő kínálat • A szolgáltatások minőségi színvonala elsődleges valamennyi kategóriában • A szolgáltatások összehangolása a TDM-ekben • Az új munkahelyek lehetőség szerint helyi munkaerő foglalkoztatásával

15 15 Köszönöm a figyelmet! Dr. Nemes Andrea főosztályvezető Turisztikai és Vendéglátóipari Főosztály ngm.gov.hu


Letölteni ppt "Szakpolitikai reflexiók a turizmusfejlesztés területi kohéziós szempontú értékeléséhez 2013. április 25. Dr. Nemes Andrea főosztályvezető NGM Turisztikai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések