Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Horvát Dániel. Turizmusmarketing  Nem önálló tudomány.  Meghatározásai: a fogyasztók igényeire épülnek.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Horvát Dániel. Turizmusmarketing  Nem önálló tudomány.  Meghatározásai: a fogyasztók igényeire épülnek."— Előadás másolata:

1 Horvát Dániel

2 Turizmusmarketing  Nem önálló tudomány.  Meghatározásai: a fogyasztók igényeire épülnek.

3 A turizmus marketing jellemzői:  a turisztikai termék szolgáltatásokból áll  választás magas szabadságfoka  utazási döntés magas kockázattal jár  rendkívül érzékeny kereslet (pl. külső környezeti tényezőkre: háborúk, cunami)  szezonalitás (sí, tengerparti nyaralás)  emberi erőforrások szerepe kiemelten fontos  komplexitás – termékek

4 A turizmus marketing szintjei:  Desztinációs marketing:  nemzetközi: ETC (30 európai ország turisztikai szervezetei)  regionális: V 4 országok  nemzeti: Horvát Turizmus Rt.  vállalati

5 A turizmusmarketing fő területei:  Stratégiai marketing: hosszabb távra szóló és tartós marketing célokat és eszközöket jelöl ki (termék-piac; piacszegmentáló; piaci terület; együttműködési stratégiák)  Operatív marketing: A különböző marketingeszközök együttes és hatékony alkalmazása - különböző megoldási változatok (kínálat-; ár-; elosztás-; kommunikációs politika)

6 Marketing szerepe a turizmusban:  hirdetés, reklám  útikönyv, utazási iroda  mindent megteszek, hogy jól érezze magát a vendég

7 A turizmus makrokörnyezetének változásai:  világpolitikai változások (-) (pl. szept. 11. iraki háború)   világgazdasági recesszió  strukturális reformok  világgazdasági válság  adóemelés  költségvetési megszorítások  munkaerőpiaci bizonytalanságok  háztartások gazdasági helyzetének romlása (pl. Horvátországban a reálkereset csökken illetve stagnál  időjárás szélsőségesebbé válása (árvíz, aszály)  természeti katasztrófák (földrengés, vulkánkitörés)  környezeti katasztrófák (olajszennyezés)

8 Keresleti trendek a világ turizmusában:  a piac egyre erősebben szegmentálódik (több csoportra felosztható)  utazási kiadások – óvatosabb költés, ár – érték arány fontossága egyre nő  2. és 3. szabadság elterjedése – kikapcsolódás, pihenés  belföldi illetve közeli desztinációk felértékelődése  utazási piac divatorientálódása  környezet és egészségtudatos gondolkodás további terjedése

9 Kínálati trendek a világ turizmusában:  desztinációk egyre sokszínűbbé válnak  légi közlekedés szerepe nő  szezonalitás problémája nem oldódik meg, az állami és magánszektor nagyobb mértékű együttműködése nélkül.  senior korosztály – utazószám és utazási kiadások növekedése, kínálat diverzifikációja.  üdülési ajánlatok bővítése – egészségklubbok elterjedése  informatika és az Internet tovább fejlődik

10 STP Marketing:  Szegmentáció: a fogyasztók csoportositása kritéiriumok szerint.  Célzás: kiválasztani melyik csoportnak adjuk el a terméket.  Elhelyezés: kiválasztani a marketing mixben a legmegfelelőbb célszakaszokat. Piac szegmentá lása A célok kiválasztása A termékek elhelyezése

11 Vége


Letölteni ppt "Horvát Dániel. Turizmusmarketing  Nem önálló tudomány.  Meghatározásai: a fogyasztók igényeire épülnek."

Hasonló előadás


Google Hirdetések