Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Turisztikai szuksegletek

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Turisztikai szuksegletek"— Előadás másolata:

1 Turisztikai szuksegletek
es motivacio Clement Lucie

2 A marketing egyik legfontosabb kérdése… Minek utaznak az emberek?!
Érzi a szükségletet, és motivált arra, hogy ezt a szükségletet kielegitse. Fontos, hogy legyen pénze, ideje, és meglegyen az utolsó döntése, kilátása…

3 Turizmus alrendszerei
KERESLET (turista) *Motiváció *Szabad rendelkezésű jövedelem *Szabadidő Kínálat  (turisztikai termék) *szállás *étkezés *közlekedés *egyéb infrastruktúra *szórakozási lehetőségek *kultúra *vendégszeretet *biztonság *árak *turisztikai szervezetek *stb utazás közvetítő szektor marketing

4 MASLOW-PIRAMIS

5 Maslow-piramisa 2. Fiziológiai szükségletek: Biztonsági szükségletek: Valahová tartozás szükséglete: Elismerés szükséglete: Kognitív szükségletek: Pihenés, gyógyulás, szállás, táplálás, időtöltés,… menekülés a valóságtól, felszabadulás a félelemtől, … Erősíteni a családi kapcsolatokat, barátok, szeretetteljes kapcsolatok.. (kimenetelek, sport, tanc, tréfa,..) a szabadságra, figyelem, fontosság, méltóság, tisztelet…. vágy a nagyobb tudáshoz (Ismerkedés-kultúra, erkölcsök, kapcs.a helyiekhez,..)

6 A motiváció Pszihológia fontos kérdése. Vizsgálja milyen erők állnak a viselkedés hátterében. Miért tudunk bizonyos cselekvésekre hatalmas energiákat mozgósítani, míg másokra viszont nem? A motiváció meghatározza a szervezet aktivitásának mértékét, a viselkedés szervezettségét és hatékonyságát.

7 Alapvető utazasi okok:
Vakáció, pihenés Látogatás Munka Kezelés Vallás stb

8 A mai adatok szerint: Vakáció, pihenés Városnézés Konferencia Kiállítások üzleti okok Látogatás Tanulmány Vallás Kezelés Sport Shopping

9

10 Koszonom figyelmuket!

11

12


Letölteni ppt "Turisztikai szuksegletek"

Hasonló előadás


Google Hirdetések