Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Társadalmi környezet Kulturális környezet Politikai környezet Természeti környezet Gazdasági környezet Technológiai környezet KERESLET (turista)  Motiváció.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Társadalmi környezet Kulturális környezet Politikai környezet Természeti környezet Gazdasági környezet Technológiai környezet KERESLET (turista)  Motiváció."— Előadás másolata:

1

2 Társadalmi környezet Kulturális környezet Politikai környezet Természeti környezet Gazdasági környezet Technológiai környezet KERESLET (turista)  Motiváció  Szabad rendelkezésű jövedelem  Szabadidő KÍNÁLAT (turisztikai termék)  Vonzerő (attrakció)  Szállás  Étkezés  Közlekedés  Egyéb infrastruktúra  Szórakozási lehetőségek  Kultúra  Vendégszeretet  Biztonság  Higiéné  Turisztikai szervezetek  Árak  Stb. Közvetítő szektor Forrás: Lengyel, 1992 (módosított) A turizmus rendszere utazás marketing

3  A turizmus, mint nyitott és dinamikus rendszer a környezetével aktív kölcsönhatásban áll.  A turizmus környezete: → Társadalmi → Kulturális → Politikai → Természeti → Gazdasági → Technológiai

4 A turizmus rendszere két alrendszerből tevődik össze. 1. Kereslet 2. Kínálat A 2 alrendszert 3 szektor köt össze: 1. Utazás 2. Marketing 3. Közvetítő szektor

5 KERESLET (turista)  Motiváció  Szabadidő  Szabad rendelkezésű jövedelem

6  A kereslet olyan igény, amely mögött fizetőképes vásárlóerő és hajlandóság jelentkezik.  Az utazási motivációk összhangba hozhatóak a Maslow-féle szükséglet- hierarchia elmélettel.

7

8

9 Maslow-féle szükségletUtazási motívum Referenciák a turisztikai szakirodalomból FiziológiaiKikapcsolódás Menekülés Kikapcsolódás Feszültség levezetése Napfény keresése Fizikai kikapcsolódás Biztonság Egészség Regeneráció Megelőzés Valahová tartozásSzeretet Családi együttlét Rokonság ápolása Társaság A társadalmi kapcsolatok ápolása Gyökerek keresése MegbecsülésStátus elérése Etnikum Saját teljesítmények megbecsülése Fontosságunk elismertetése másokkal Tekintély Társadalmi elismertség Önfitogtatás Szakmai/üzleti Személyes fejlődés Státus és tekintély Önmegvalósítás Legyünk tisztában igazi természetünk-kel Önfelfedezés és -értékelés Belső vágyak kielégítése Tudni és megérteniIsmeretszerzés Kulturális/nevelési Csodavárás / érdeklődés új témák iránt Szellemi kikapcsolódás EsztétikaiA szépség értékelése Környezet Tájkép

10  A turistának az utazás megvalósításához szabadidőre, előre tervezhető, fizetett szabadságra van szüksége. /II.vh.!/  Az urbanizációnak köszönhetően a szabadidő világa fokozatosan összekapcsolódott a munka világával. A munkaidő leteltével nyer értelmet a szabadidő.  A fizetett szabadság mértéke a Föld országaiban nagyon eltérő.  Mo: A Munka Törvénykönyve: legkevesebb 21 nap szabadság jár minden teljes állásban foglalkoztatott munkavállalónak. / a szabad- és pihenőnapokon túlmenően/

11  Az alapvető szükségletek kielégítése (étkezés, lakás, öltözködés) után további szükségleteink kielégítésére használhatjuk a szabadon felhasználható jövedelemrészt.  Itt jelentkezik a fogyasztói társadalom szerepe abban, hogy terméket, vagy a megfoghatatlan utazást választják.

12  A kereslet 3 fő formája:  Tényleges kereslet  Potenciális kereslet  Látens kereslet  A kereslet fő jellemzői:  A választás magas szabadságfokú  Az utazási döntés nagyfokú kockázattal jár  A turista maga is részt vesz a termék előállításában  A turisztikai kereslet szezonális  A kereslet rendkívűl érzékeny, változó, szubjektív és sok külső ellenőrizhetetlen tényezőtől függ

13  A kereslet és kínálati rendszer legerősebb kapcsolódása és mozgatórugója a motiváció és a vonzerő (attrakció) egymásra találása.  Ezt segíti a marketing tevékenység, amely a fogadóterület felől irányul a küldő terület felé.  A kapcsolódás következő eleme a közvetítő szektor, amely eljuttatja a turistához a kínálat elemeit.  A kereslet és kínálat kapcsolata a turistának a fogadóterületre való utazásával valósul meg.

14 KÍNÁLAT (turisztikai termék)  Vonzerő (attrakció)  Szállás  Étkezés  Közlekedés  Egyéb infrastruktúra  Szórakozási lehetőségek  Kultúra  Vendégszeretet  Biztonság  Higiéné  Turisztikai szervezetek  Árak  Stb.

15  A kínálat alapja a turisztikai termék, amely a vonzerőn (attrakción) alapuló szolgáltatások összessége.  A turisztikai termék lényege, hogy szolgáltatásokból áll. A turista számára a komplex szolgáltatáshalmaz jelent terméket, hiszen valamennyi szükségletét ki kell, hogy elégítse.

16  Megfoghatatlanság  Egyidejűség  A minőség ellenőrzése  Veszendőség  Szezonalitás  Verseny

17 I. Természetes vonzerők  Víz (Földközi-tenger, finn tavak, folyók)  Napfény és klíma  Hegyek és hó (Alpok, Kárpátok)  Természeti ritkaságok ( Szahara, Niagara-vízesés, gejzírek)  Flóra és fauna (erdők, mezők, tengerek)  Nemzeti parkok ( természeti ritkaságokkal rendelkező védett területek, pl. Hortobágyi Nemzeti Park) vadrezervátumok, natúrparkok  Gyógy- és termálvizek (Baden-Baden, Hévíz, Bük, Hajdúszoboszló)

18  Egyházi központok, szent helyek (Jeruzsálem, Mekka, Róma)  Műemlékek (piramisok, Akropolis, Colosseum)  Történelmi helyek (Waterlo) és városok (Róma, Athén, London, Párizs)  Építészeti remekek (kínai fal, Eiffel-torony, Vatikán)  Múzeumok (Louvre, Prado, Vatikáni múzeum)  Népművészet (mindenhol)  Fesztiválok (Salzburg, Cannes, Budapest)  Világvárosok (New York, London)  Sport (golf, tenisz, vadászat, halászat, sí)  Tematikus parkok (Disneyland Kalifornia, Disney Word Florida)  Szerencsejáték-központok (Nevada, Las Vegas)  Szórakozás (mozi, éjszakai élet)  Gasztronómia  Társaság (klubok, egyesületek, csoportos túrák)  Rokonok és barátok  Világkiállítás, vásárok, kongresszusok…

19 A vonzerők erősítik egymást, így a több attrakcióval rendelkező fogadóterületek nagyobb hatékonysággal tudják végezni marketingtevékenységüket. Helyi (búcsú, vásár, koncert, disco) Regionális (Alpok, Balaton, Földközi tenger) Univerzális (Róma, Olimpia, Világkiállítás)

20  Közlekedés  Infrastruktúra  Szálláshelyek  Étkezés  Kultúra, sport, egyéb kikapcsolódási lehetőségek  Higiénia  Vendégszeretet


Letölteni ppt "Társadalmi környezet Kulturális környezet Politikai környezet Természeti környezet Gazdasági környezet Technológiai környezet KERESLET (turista)  Motiváció."

Hasonló előadás


Google Hirdetések