Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

 Az optimális kommunikáció megköveteli, hogy mások szükségleteit és óhajait ne hagyjuk figyelmen kívül.  Ha meg akarjuk ismerni a másik szükségleteit.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: " Az optimális kommunikáció megköveteli, hogy mások szükségleteit és óhajait ne hagyjuk figyelmen kívül.  Ha meg akarjuk ismerni a másik szükségleteit."— Előadás másolata:

1  Az optimális kommunikáció megköveteli, hogy mások szükségleteit és óhajait ne hagyjuk figyelmen kívül.  Ha meg akarjuk ismerni a másik szükségleteit az alábbi kategória szerint kell osztályoznunk.  Ez teszi lehetővé a szükségletek gyors és könnyű felismerését.  Ha ezt sikerül elérnünk - vagyis a felismerés szinte „második természetünkké” válik, bőven marad idő a jó kommunikációra..

2  Szükséglettorony  A „torony” A.H.Maslow „The Hierarchy of the Prepotency of Human Needs” című könyvében kifejtett koncepció továbbfejlesztése  Az emberi szükségletek öt szinten ábrázolhatók. Az egyes emeletek a szükségletek bizonyos kategóriáit ábrázolják.  A kategóriák közös tulajdonsága az, hogy a kérdéses kategória ki nem elégítése hiányérzetet („deficit”) okoz.

3 Önmegvalósítás (magasabbrendű elérni a bennünk rejlő lehetőségeket) Kognitív szükségletek (én szükségletek mint státusz, hatalom, érvényesülés,azaz tudni, érteni és megismerni.) Szeretet, valahová tartozás szükséglete (szociális szükségletek, csoporthoz tartozás) Biztonsági szükségletek, védettség (fizikai védettség, kiszámíthatóság) Alapvető szükségletek (éhség, szomjúság, szexualitás)

4  Ha valakitől elveszik az „alsó” szinteket pl. éhes... A felső emeletek iránt csak akkor kezd el ismét érdeklődni, ha sikerül az alapot helyreállítania.  Animáció szempontjából tehát utazási döntés folyamata a szükségleteknél kezdődik és azok kielégítése tesz rá pontot.  Miután a biológiai igények kielégültek, előtérbe kerülnek a kutató – kereső tendenciák.  Ezt nevezzük változatosság keresésnek.

5  Ha valaki teljesen ki van merülve, fáradt, éhes ne kényszerítsük beszélgetésre.  Motívum = kikapcsolódás  Tevékenység = Menekülés, feszültség levezetése, napfény keresése, fizikai- szellemi kikapcsolódás

6  Az élelem megszerzését követően az embereknek egyre több szabadideje maradt és a szükségletek második szintje iránt is felébredt az érdeklődésük.  Védelemre rendezkedtek be, barlangba költöztek, várakat építettek.  Ha valakinek a biztonsága veszélybe kerül, kizárólag biztonsági szükségletei érdeklik majd. (Aggódik munkahelye, lakása, jövedelme, pénze stb. miatt)

7 Ide tartozik még az  Egészségmegőrzés  Regeneráció  Prevenció, megelőzés  Védettség érzése

8  Az első két szint tehát a testi, az életben maradáshoz szükséges követelményeket képviseli.  Ezek azok a szintek, melyek animáció nélkül is teljesülnek.

9  Az emberek bizonyos csoportok tagjaivá akarnak válni, hogy ezáltal elkülönüljenek más csoportoktól.  Valamilyen csoporthoz tartozást manapság a következő szavakkal fejezzük ki: családom, cégem, barátaim, klubom, hazám, hittestvéreim...  Tehát ha valaki büszkén és örömmel számol be arról, hogy valamilyen csoport tagja, akkor biztonságban és jól érzi magát.

10  Turizmus tükrében a 3. szint az alábbiakat jelenti:  Családi együttlét  Rokonság ápolása  Társadalmi, személyi kapcsolatok ápolása  A valahová tartozás érzését az animátorok alakítják ki mindig barátságos viselkedésükkel,  azzal, hogy néven szólítják a vendégeket,  a legnagyobb természetességgel invitálják mindig a programokra őket,  mintha régóta hozzájuk és a többiekhez tartoznának

11  A szükségleteknek ez a csoportja én-szükségleteknek is nevezhető  Kielégítésük akár a státusz, akár a hatalom, akár az elismerés vagy érvényesülés révén erősíti az ént.  Arról van szó, hogy embertársainktól elismerést várunk. A gyerekek például „ jók” akarnak lenni.  Minél jobban érezzük magunkat, annál több energiánk marad a kommunikációra.

12  Fontosságunk elismerése  Személyes fejlődés  Önfitoktatás  Játékban szívesen látnak,  Élvezik a társaságunk  Megismernek, szeretnek

13  Amikor az életben maradás már biztosítva van, az ember képessé válik arra, hogy valódi énjével foglalkozzék.  Ez azt jelenti, hogy az ember csak az első négy szint szükségleteinek kielégítése után kezd önmegvalósítással foglalkozni.  Ide tartozik az önfelfedezés és értékelés  Belső vágyak kiélése  Ismeretszerzés iránti vágy  Esztétika – szépség értékelése  „Winner-oldal” azaz a siker megélése

14 TESZT

15  „Winner-Loser” oldal vizságata  „Winner-oldali” kérdések többsége azt jelenti, hogy már a 4. szint felett az önmegvalósításnál tart.  „Loser-oldali” válaszok zöme arra utal, hogy még az első négy szint szükségleteinek a kielégítésével van elfoglalva  Olyan ember nem létezik, aki minden „Winner-oldali” kérdést bejelölne.  Valójában az előrehaladás mértéke fontos.  Vajon meddig sikerült már eljutni?  Teszt célja, hogy felfedezzük „gyenge” oldalunkat, amely fejlesztésre vár.  Loser kérdések különösen fontosak a bennünk rejtőző síró „gyermek” szempontjából

16  Aki mindkét kérdéscsoporton alaposan elgondolkozik, hamarosan rájöhet, hogy a kérdések nemcsak önmaga,  Hanem mások megfigyelésére is alkalmasak.  Ha meg tudjuk állapítani valakiről, hogy „Winner-csoportba tartozik” akkor tudjuk, hogy már elérte az 5.szintet.  Ha viszont inkább „Loser” kérdések érvényesek rá, fenn áll a veszély, hogy védekezési manőverekbe kezd.  Optimális kommunikáció „ Winn-Winn” én oké vagyok te is oké vagy.

17

18  A Maslow- féle szükségleti piramis mind az öt szintjének emberi oldala teljesül a Magic Lifenál  1. szint - fiziológiai szükségletet a szállás-, étel- és italszolgáltatás jelenti  2. szint - a biztonsági szükségletet pedig a biztonságos vendégfogadó környezet.  3. szint - a valahová tartozás érzését az animátorok alakítják ki mindig barátságos viselkedésükkel,azzal, hogy néven szólítják a vendégeket, a legnagyobb természetességgel invitálják mindig a programokra őket, mintha régóta hozzájuk és a többiekhez tartoznának

19  4. szint – a megbecsülés az előzőekből származtatható, hisz ott ahol mindig szívesen látják a vendéget, élvezik társaságát. függetlenül hogy jól vagy rosszul teljesít egy játékban vagy sportban, kiváltja ezt az érzést.  5. szint – (komfortzónán kívül= strength zone) Végül pedig ezekben a klubokban az animátorok bíztatásával és vezetésével olyan dolgokat is kipróbálhat, amire addig nem volt mersze vagy csak idegenkedett tőle. Amikor látja, megtapasztalja a vendég a sikert, úgy érezheti az önmegvalósítás mezejére lépett.


Letölteni ppt " Az optimális kommunikáció megköveteli, hogy mások szükségleteit és óhajait ne hagyjuk figyelmen kívül.  Ha meg akarjuk ismerni a másik szükségleteit."

Hasonló előadás


Google Hirdetések