Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)"— Előadás másolata:

1 1

2 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)

3 3

4 4

5 5 Azok a termékjellemzők illetve előnyök, amelyeket a vásárló a termék értékelésekor használ.

6 6 • • megbízhatóság • • tartósság • • teljesítmény • • stílus( design) • • komfort, kényelem • • szállítás • • belső tulajdonságok

7 7 • • ár • • működési költségek • • fizetési feltételek • • maradványérték • • életciklus költség

8 8 Státusz Társadalmi hovatartozás Konvenciók Divat

9 9 • • én-kép • • kockázat csökkentése • • erkölcsök • • érzelmek

10 10 A FOGYASZTÓI MAGATARTÁST BEFOLYÁSOLÓ TÉNYEZŐK

11 11 • •információ befogadás • •észlelés • •tanulás • • motiváció • • hiedelmek & attitűdök • • személyiség • • életstílus • • életciklus

12 12 Az egyén számára fontos információk kiszűrése Az egyén az információt saját ízlésvilága, elképzelései szerint változtatja meg Az egyén csak a saját maga számára fontos információkat jegyzi meg

13 13 ISMÉTLÉS, MEGJEGYZÉS PROBLÉMA MEGOLDÁS CSELEKVÉSRE KÉSZTETŐ BELSŐ ERŐ ELEMEI: SZÜKSÉGLET, KÍVÁNCSISÁG, ÉRZELEM, VÁGY Motivációs elméletek: MASLOW - Szükségletek hierarchiája FREUD - A tudatalatti szerepe

14 14 létszükségletek a biztonság iránti igény társadalmi igény az érték megbecslése iránti igény Önmegvalósítás igénye

15 15 Egy termékre vagy szolgáltatásra vonatkozó kedvező vagy kedvezőtlen átfogó értékelés, érzés.

16 16 Kiterjesztett problémamegoldás Korlátozott problémamegoldás Szokásos problémamegoldás

17 17 kultúra társadalmi osztály geodemográfia referencia csoport

18 18 1. Elit 2. Jómódúak 3. Szabadidő orientáltak 4. Felhalmozóak 5. Jó lakású veszélyeztetettek 6. Szegények

19 19 Költséges Nehéz döntés eredménye Megmásíthatatlan Szorongásra hajlamos Vásárlás utáni bizonytalan érzés. Fokozottan fellép, ha a vásárlás: Ha a vásárló:

20 20 Bonyolult vásárlási magatartás Disszonanciát csökkentő vásárlási magatartás Egyszerű vásárlási magatartás Változatosságot kereső vásárlási magatartás

21 21

22 22

23 23


Letölteni ppt "1. 2 Hol vásárol? Hogyan vásárol? Mikor vásárol? Milyen szempontok alapján dönt? Ki vagy mi befolyásolja a döntést? ( fekete doboz elmélet)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések