Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tanulás iránti attitűd vizsgálat Készítette: Morauszkiné Lippa Krisztina Pedagógia szakvizsga I. félév.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tanulás iránti attitűd vizsgálat Készítette: Morauszkiné Lippa Krisztina Pedagógia szakvizsga I. félév."— Előadás másolata:

1 Tanulás iránti attitűd vizsgálat Készítette: Morauszkiné Lippa Krisztina Pedagógia szakvizsga I. félév

2 LIFE LONG LEARNING az élethosszig tartó tanulás :  a felnőttkori tanulás szinonimája,  közvetítendő érték,  kompetencia rendszer,  élet és munka iránti attitűd, EGYÉNI ÉLETÚT ALAKÍTÁSÁNAK KULCSA Tanulás utáni érdeklődés : OECD országokban:50-60% (24-59 évesek) Magyarországon 15% Tanulás iránti attitűdök : Magyarországon: 20% Nyugat EU: 60%

3 „akinek van, annak adatik, akinek nincs, attól elvétetik” Máté effektus Minél magasabb valakinek az iskolai végzettsége, annál fontosabb számára a tanulás. Tanuló társadalom megteremtődésének a két feltétele:  Tanuló ösztönző munkakörnyezete  Tanuláshoz szükséges kompetenciák elsajátítása (tanulni tudás megtanítása)

4 ATTITŰD VIZSGÁLAT Tanulási kedvet számos tényező befolyásolja - a tanulási motiváció fejlődik Tanuló önmagát motiválja = önszabályozott tanulás Tanulás és motiváció összefüggésében az attitűd pozitív vagy negatív beállítódás Tanárnak ismernie kell a tanulási attitűdök : - felépítését - szerepét - megváltoztathatóságuk lehetőségeit Mérőeszköz: 31 itemes attitűdkérdőív hat motivumcsoportja 5 fokozatú Likert típusú skálán jelezhették egyetértésük v. egyet nem értésük erősségét 5.osztály -23 fő (12 lány -11 fiú)

5 ATTITŰDKÉRDŐÍV HAT MOTÍVUMCSOPORTJA

6 KÉTDIMENZIÓS MOTÍVUMCSOPORT MODELL -KÜLSŐ ÉS BELSŐ MOTÍVÁCIÓ-  FIÚK 1. JÓ JEGY AZ ISKOLÁBAN - 2. TOVÁBBTANULÁS, MAGASABB ISKOLA 3. ÉRDEKLŐDÉS, KUTATÁS 4. OSZTÁLYBAN BETÖLTÖTT POZÍCIÓ 5. ELMÉLYÜLÉS, KITARTÓ MUNKA 6. JUTALOM A CSALÁDBAN  LÁNYOK 1. TOVÁBBTANULÁS, MAGASABB ISKOLA 2. JÓ JEGY AZ ISKOLÁBAN 3. OSZTÁLYBAN BETÖLTÖTT POZÍCIÓ 4. ÉRDEKLŐDÉS, KUTATÁS / JUTALOM A CSALÁDBAN 5. ELMÉLYÜLÉS, KITARTÓ MUNKA

7 Motívumcsoport %-os eloszlása a. Továbbtanulás, magasabb iskola-21% b. Érdeklődés, kutatás -15% c. Kitartó munka, elmélyülés-14% d. Jó érdemjegyek – 18 % e. Pozíció az osztályban – 16 % f. Jutalom a családban -15%

8 Összegzés Vizsgálat eredménye: Belső motiváció : lányok > fiúk (fontosabb a jól teljesítés, több a fiúknál az alul teljesítő) Külső motiváció : lányok = fiúk Nemek közötti képesség elenyésző, a nemeken belüli jelentősebb. Félévi eredmények nem fejezik ki: a gondolkodás minőségét képességek fejlettségét elsajátított tudás alkalmazható képességét Motivációs problémákat :- célok átrendezésével, új értékelési és tanítási módszerekkel enyhíteni lehet

9 Minden tanulót el kell vezetni az önszabályozáshoz! Tanárnak ismernie kell a tanulási attitűdök:  felépítését,  szerepét,  megváltoztathatóságuk lehetőségeit.  a motívumokat időben fel kell tárni,  azokat alakítani,  működtetni,  formálni kell!


Letölteni ppt "Tanulás iránti attitűd vizsgálat Készítette: Morauszkiné Lippa Krisztina Pedagógia szakvizsga I. félév."

Hasonló előadás


Google Hirdetések