Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP."— Előadás másolata:

1 Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?

2 Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP képzés)  Projekt módszer (TÁMOP képzés)  Előadás az olvasás védelmében

3 I. Probléma A fiatalok nagy része nem olvas, vagy nem szívesen II. Célcsoport éves korosztály (7-8. osztály) III. Sikerkritériumok - kompetencia fejlesztés - az olvasás iránti érdeklődés felkeltése IV. Megvalósítási idő kb. 3 hét

4 Beszélgetés - Kinek mit jelent az olvasás? stb. - Kíváncsiak vagyunk-e arra, hogy a többi ember mit olvas? - Elhatározzuk, hogy készítünk egy kérdőívet Előkészületek - Csoportalakítás szimpátia alapján (6 csoport) - Logók készítése

5

6

7

8

9

10

11 - A csoportok megfogalmazzák kérdéseiket (6 lista) - Listák összevetése, kialakul egy súlyozott sorrend - Összeáll a végleges kérdőív Terepmunka - Saját környezetben - Utcán, üzletekben stb. Rendelkezésre álló idő: 2 tanóra + szabadidő (összesen 1 hét)

12  Kérdőív az olvasásról   1. Neme: ……………………… 2. Kora: …………………………..   3. Iskolai végzettsége: ……………………………………………………………………………………….   4. Mi a munkája?…………………………………………………………………………………… …………..   5. Mennyi szabadideje van? ………………………………………………………………………………   6. Szabadidős tevékenységében hányadik helyen áll az olvasás? ……………………….   7. Szokott olvasni? igen – nem   8. Szeret olvasni? igen – nem   9. Mennyi idősen szerette meg az olvasást? ………………………………………………………   10. Mit olvas?(újság, internet, magazin, e- book…)…………………..…………………………   11. Milyen típusú könyveket szokott olvasni?(krimi, romantikus…) ……………………   12. Milyen rendszerességgel olvas könyveket? (naponta, hetente x-szer, időnként…)………………………………………………………………………………… ………………………   13. Mi alapján választ könyvet?(író, téma, munka…) …………………………………………   14. Modern vagy klasszikus könyveket olvas? modern – klasszikus   15. Függ-e a hangulatától, hogy mit olvas? ……………………………   16. Ha unalmas egy könyv eleje, abbahagyja, vagy tovább olvassa?..………………..   17. Befolyásolja-e a könyv terjedelme? igen – nem   18. Melyik a kedvenc könyve? ……………………………………………………………………………   19. Egy könyvet elolvas-e többször? igen – nem   20. Most épp olvas-e valamit, és ha igen mit? ……………………………………………………  …………………………………………………………………………………………………… ……………………..   21. Megnézi-e a könyve filmesített változatát? igen - nem   Köszönjük, hogy ránk szánta az idejét, és ezzel segítette tanulásunkat!

13 Feldolgozás -Kérdőívezés élményei, tapasztalatai - Különböző szempontok szerinti vizsgálódás: Pl..- férfi és női olvasók - kor szerinti megfigyelések - iskolai végzettség - Összegzés

14 Szakirodalom -Olvasáskutatási tanulmányok feldolgozása (csoportonként más- más): - elolvasás - jegyzetelés - ismertetés - megfigyelések, kérdések - többiek kérdései -Beszélgetés - Vitatkozás

15 1.Vekerdy Tamás: A meséléstől az olvasásig 2.Komáromi Gabriella: Hogyan tanítanak élni a tündérmesék? 3. Bartos Éva – M. Fekete Katalin: Lélekgyógyítás olvasással 4.Gombos Péter: A kötelező olvasmánytól a szívesen olvasott könyvekig 5.Fűzfa Balázs: De mi lesz velünk az olvasás után?

16 Saját élmény - Mit olvasunk mi? - Könyvbemutatók Célok: - ismertetés - kedvcsinálás - élmény átadása Csoportmunka értékelése - A csoporttagok értékelik egymást - Összesített csoporteredmény - Eredményhirdetés

17 Egyéni reflexió Kiértékelés, tanulságok levonása

18


Letölteni ppt "Mit olvas az utca embere – Mit olvasunk mi?. Bevezetés  Az én személyes kíváncsiságom  Szövegértési kompetencia fejlesztése az 5-8. évfolyamokon (TÁMOP."

Hasonló előadás


Google Hirdetések