Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus. Ember és vezetés, vezetési stílus A vezetői stílusok alatt az irányadó vezetői magatartásokat értjük. A.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus. Ember és vezetés, vezetési stílus A vezetői stílusok alatt az irányadó vezetői magatartásokat értjük. A."— Előadás másolata:

1 5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus

2 Ember és vezetés, vezetési stílus A vezetői stílusok alatt az irányadó vezetői magatartásokat értjük. A vezető mások által érzékelt magatartása („ amit mond és amit tesz „ ) jeleníti meg a vezetési stílust.

3 Ember és vezetés, vezetési stílus A vezető egyéni stílusát több tényező is befolyásolja: 1. a vezető személyisége 2. a szervezet célja 3. a vezető céljai 4. a csoport tagok személyisége 5. a csoport tagok céljai 6. a csoport értékrendje 7. a szervezeti kultúra

4 Ember és vezetés, vezetési stílus A vezető stílusát befolyásoló tényezőktől függően a következő vezetési stílusok alakultak ki: 1.A racionális-gazdasági ember 2.A társas igényű ember 3. Az önmegvalósító ( önfejlesztő, önérvényesítő) ember 4. A komplex ember 5. Döntés központú elméletek 6. Személyiség központú elméletek 7.A helyzetorientált vezetési stílus 8. A lelkesítő vezetési stílus, az érzelmi intelligencia 9. Az átalakító vezetés

5 Ember és vezetés, vezetési stílus 1)A racionális-gazdasági ember A munkavállalók többsége DOUGLAS McGREGOR ún. X elmélete szerint a következők jellemzők: - elsősorban a gazdasági jellemzők motiválják - passzívak, manipulálhatók, ellenőrizendők - érzelmeik irracionálisak, kiszámíthatatlanok, ezért ezeket semlegesíteni, szabályozni kell - eredendően lusták, ezért külsőleg kell ösztönözni őket - saját természetes céljai és a szervezeté ellentét- ben állnak, ezért külső erők bevonásával kell őket szabályozni -irracionális érzelmeik miatt képtelenek az önfegyelemre, önuralomra

6 Ember és vezetés, vezetési stílus 2. A társas igényű ember ELTON MAYO szerint a munkavállaló: - az értelmet nem csak a munkában, hanem a társas kapcsolataiban keresi - képes a vele egyenrangúak csoportjának tár- sadalmi befolyásolására - fogékony az olyan vezetésre, amely a társa- dalmi igényeit és elismerés iránti igényeit igyekszik kielégíteni

7 Ember és vezetés, vezetési stílus 3. Az önmegvalósító ( önfejlesztő, önérvényesítő) ember McGREGOR ún. Y elmélete alapján a munkavállaló ember képe a következő: -A függetlenség iránti igénye nagy -Önmagát motiváló, önkontrollra képes személyiség, aki a külső ösztönzőket inkább fenyegetőnek tartja.

8 Ember és vezetés, vezetési stílus 4. A komplex ember Ennek a vezetési stílusnak a főbb érvei: - az emberi motívumok szerinte összetettek: az egyes szükségletek rangsora nem állandó, hol a pénz, hol az önmegvalósítás a fontosabb - a különböző szervezetekben, ill. ugyanazon szervezet különböző részeiben a dolgozók motivációi különbözők lehetnek. - az egyén hozzájárulása a szervezet hatékonyságához sok tényezőtől függ pl.: képesség, tapasztalat, feladat jellege, és bizonyos mértékben a motivációs jellemzőktől is. - a vezetői stratégiák hatása függ a munkavállaló motivációitól és képességeitől. ( nincs olyan vezetői stratégia ami minden- kinél egyformán sikeres )


Letölteni ppt "5. előadás Ember és vezetés, vezetési stílus. Ember és vezetés, vezetési stílus A vezetői stílusok alatt az irányadó vezetői magatartásokat értjük. A."

Hasonló előadás


Google Hirdetések