Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések Dr. Bíró Gáspár Külképviseleti Irodavezető, Magyar Turizmus Zrt. Veszprém, 2009.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések Dr. Bíró Gáspár Külképviseleti Irodavezető, Magyar Turizmus Zrt. Veszprém, 2009."— Előadás másolata:

1 1 A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések Dr. Bíró Gáspár Külképviseleti Irodavezető, Magyar Turizmus Zrt. Veszprém, április 17.

2 2 A turizmus szerepe és a jelen helyzet  Fontos gazdasági tényező, speciális jellemzőkkel, ami ágazat- specifikus, az ipartól és a mezőgazdaságtól eltérő megközelítést kíván. + Javítja a lakosság életminőségét. + Javítja az ország általános megítélését. A turizmus stratégiai ágazat

3 3 Áttekintés 2008 • Küldőpiacainkon gazdasági recesszió • Élesedik a verseny a turisztikai desztinációk között 2008-ban jó eredményeket ért el a turizmus bár 2008 utolsó hónapjaitól már érezhető a válság hatása:

4 4 A válság hatása a turizmusra •Általános bizonytalanság •Gazdasági stagnálás Csökkenő kereslet Növekvő verseny

5 5 • A hivatásturizmus visszaesése • Második-harmadik városlátogatások maradnak el. • Népszerűbbek a közeli desztinációk és a belföldi utazások. Átrendeződés • Csökken a tartózkodási idő. • Csökkennek az egy utazásra szánt ráfordítások. • A jó ár-érték versenyelőnyt eredményez. • Több szolgáltatást magas színvonalon.

6 6 Versenyképességünk megőrzése I.  További termékfejlesztés – attrakcióbővítés, egészségturizmus, kongresszusi turizmus  Kedvező gazdálkodási környezet  Állami támogatás a kis- és középvállalkozásoknak  Áfa-csökkentés a turizmusban  Kedvező részmunkaidős feltételek  Belföldi turizmus ösztönzése  Adómentes üdülési csekk bevezetése Romániában és Szlovákiában  Légi közlekedés támogatása  A turisztikai marketing költségvetés emelése  Stratégiai és promóciós együttműködés más desztinációkkal

7 7 Versenyképességünk megőrzése II. - veszélyek  „ Kisebb tortán” osztoznak a desztinációk – nő a verseny  Nemzetközi „hirdetési zaj”: • Kreatív, innovatív ötletek, erős országmárka, egyedi, vonzó kínálat és intenzív promóció  Csökken az ágazat „társfinanszírozási” lehetősége • a vállalkozók, önkormányzatok forráscsökkenése miatt  A turisztikai marketing költségvetés csökkenése esetén: • Magyarország ismertsége és imázsa romlik • A külföldi és belföldi vendégforgalom csökken, a bevételek csökkennek, a devizaegyenleg romlik • A foglalkoztatás és az adóbevételek csökkennek • A romló turisztikai imázs kedvezőtlenül hat Magyarország általános megítélésére (működőtőke, külkereskedelem). Megoldás: Intenzív turisztikai marketing szükséges

8 8 Mit tesz az ágazat?  A Magyarország-márka további építése  A válság negatív hatásainak enyhítése proaktív módon  Erőteljesebb együttműködés, partnerség, regionalitás  Szemléletváltás a szolgáltatók és a lakosság részéről: vendégbarát attitűd  A szolgáltatási minőség folyamatos javítása

9 9 Mit tesz a Magyar Turizmus Zrt. a válság negatív hatásának enyhítésére? • Szomszédos és közeli piacokra fókuszálás • LMA, BMA • Budapest Adventure kampány • Együttműködések

10 10 Válságkezelés külpiacainkon • A Forint árfolyam zuhanásának kihasználása kampányokkal a külpiacokon • 20-30% olcsóbb lett Magyarország, de a jelszó elérhetőbb és kedvezőbb Magyarország • Az ár fontos tényező az utazásnál • Víruskampányok és gerillakampányok

11 11 Anglia “Luxury for less” PR cikkek

12 12 Ausztria “ Pénze nálunk kétszer többet ér ” kampány “Nálunk pénze duplán számít ” gerillakampány

13 13 Ausztria “ Magyarország eldorádó – luxus a válságban ” médiamegjelenés “ Magyarországi utazás kedvezőbb mint valaha ” Magyarország melléklet

14 14 Dánia “ Luxus fillérekért kampány ” My Travel dán utazási iroda, a Malév, a Corinthia Grand Hotel Royal és MT Zrt. Koppenhága együttműködése Svédország “Hihetetlenül kedvező” kampány Norvégiában és Svédországban Norvégia “Luxus szállodát akarsz? Tekints Budapest felé. A magyar fövárosban megérik az árukat a csillagok” tanulmány

15 15 Franciaország “ Az Ön Eurója most többet ér Magyarországon Használja ki! ” On-line kampány

16 16 Hollandia Németország médiamegjelnés • “30 % többet kap a pénzéért ” vírusfilm kampány • Együttműködések TO-kal; plakátok, flyerek és nyereményjátékok •Együttműködés a MUISZ-szal, kreatív programajánlatok

17 17 Köszönöm a figyelmet!

18 18


Letölteni ppt "1 A válság hatása a turisztikai piacokra, előrejelzések és intézkedések Dr. Bíró Gáspár Külképviseleti Irodavezető, Magyar Turizmus Zrt. Veszprém, 2009."

Hasonló előadás


Google Hirdetések