Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része."— Előadás másolata:

1 Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része

2 A turizmus jelentősége A bruttó hazai termék 10.5%-t adja 60%- külföldi 40% belföldi embernek biztosít munkát

3 A WTO előrejelzése Millió USD-ban devizabevételek 2000-ben 2010-ben a nemzetközi turizmusból: a turizmusból származó bevételek aránya a világ gazd.-ban 10.5% 12.15%

4

5 Vendégéjszakák alakulása 2000-ben

6 A magyar turizmus helyzete Területileg koncentrált ( Budapest, Balaton) Időbeli koncentráció (július-augusztus) Alacsony átlagköltés (120 EUR ) Rövid tartózkodási idő (3,4 nap) A belföldi turizmus alacsony részesedése

7 Wellness – története Kezdet USA 22 éve már Non profit Szakmai szolgáltatás 8 területen Itthon 2 éve MAGYAR WELLNESS TÁRSASÁG Non profit Szakmai és etikai szolgáltatás 14 területen

8 MAGYAR WELLNESS TÁRSASÁG Jogi és etikai Bizottság Natúrmedicinális Bizottság Egészségügyi és sport Bizottság Kutatási és fejlesztési Bizottság Védelmi és taktikai Bizottság Media Bizottság Oktatási Bizottság

9 MAGYAR WELLNESS TÁRSASÁG Utazás és Turizmus Bizottság Gasztronómiai Bizottság Környezetvédelmi Bizottság TQM Bizottság Gazdasági Bizottság Belkereskedelmi Bizottság Külkereskedelmi Bizottság

10 A szállodák a wellness szolgáltatások potenciális helyszínei Városi szállodák City Hotels Üdülőszállodák Resort Hotels Gyógyszállodák SPA-Wellness Hotels

11 A Széchenyi Terv programjai és állami társfinanszírozása 2001-ben (Mrd Ft.) Vállalkozáserősítő program 31,4 Lakásprogram 69,9 TURIZMUSFEJLESZTÉSI P. 25,0 Kutatási fejlesztési programok 17,5 Információs társ.- és g.fejl.-i p. 15,0 Autópálya-építési prog. 132,0 Regionális gazd.építési progr. 5,0 Összesen: 295,9

12 A Széchenyi Terv turizmus alprogramjai EGÉSZSÉGTURIZMUS Konferenciaturizmus Kastélyok és várak Tematikus parkok Lovas turizmus Más turisztikai termékek Turisztikai információs rendszer

13 Hotel Boom Befektetési láz A 4-5 *-s szállodai kapacitás + 38%-l nő 3500 új szállodai szoba lép be 600 millió USD invesztíció ( )

14 Az egészségturizmus, mint a turizmus fejlődő ágazata Két fő ága: Gyógyturizmus Wellnessturizmus

15 Az egészségturizmus előnyei A vendégek magas fajlagos költése Hosszú tartózkodási idő Szezonális ingadozás kicsi Meglévő nemzetközi elismertség Növekvő kereslet, visszatérő vendégkör

16 A gyógyszállodákban alkalmazott fizioterápiás eljárások Balneo- és hydroterápia Elektroterápia, elektro-hydroterápia Mechanoterápia Speciális pakolások Inhaláció Mágneses tér-terápia Fototerápia

17 A Wellness ajánlatok értékesítése a szállodákban A marketing kommunikációban használt főbb szempontok: Az egészség prioritása Életszemlélet változás: testi-lelki harmónia Egészségesebb táplálkozás Mozgásigény növelése Természet közeli élet megvalósítása

18 A wellness által elérhető erdmények a vendégnél Fittség, egészség Mentális pszichés kiegyensúlyozottság Jó közérzet Kiváló teljesítőképesség

19 A wellness szolgáltatások szállodai értékesítésének feltételei Standardok kidolgozása Szolgáltatás menedzsment – minőségbiztosítás Orvos marketing az egészségturizmusban Képzések, tréningek

20 Milyennek kell lennie a wellness ajánlatok árainak? Megfelelő alapot biztosítson bevételre Tükrözzék a szálloda szolgáltatásinak színvonalát, piaci pozícióját Feleljenek meg a keresletnek Feleljenek meg a konkurencia kihívásainak Logikus, átlátható, differenciált

21 Hogyan segíthet a Magyar Wellness Társaság ? Kidolgozza a hazai wellness standardjeit Adaptálja a nemzetközileg már elfogadott eljárásokat + „jogosítványok” Minőségbiztosítási rendszert működtet Képzéseket, tréningeket szervez, közreműködik


Letölteni ppt "Wellness lehetőségek A wellness, mint az egészségturizmus része."

Hasonló előadás


Google Hirdetések