Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 A napenergia-piac jellemzői Magyarországon Csanaky Lilla Energiaklub Biomasszától a napenergiáig Konferencia 2011. május 4.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 A napenergia-piac jellemzői Magyarországon Csanaky Lilla Energiaklub Biomasszától a napenergiáig Konferencia 2011. május 4."— Előadás másolata:

1 1 A napenergia-piac jellemzői Magyarországon Csanaky Lilla Energiaklub Biomasszától a napenergiáig Konferencia május 4.

2 2 Napenergia az EU-ban Egyes országok komoly előrelépést tettek, főleg napelemes villamosenergia-termelés terén

3 3 PV átvételi árak az EU-ban Eltérő átvételi árak ösztönzik a fotovillamos technológiát Magyarország: sereghajtó

4 4 Megújulók Magyarországon 2009-ben primer energia- felhasználás 7,3%-a megújuló Lényegében biomassza Napenergia: 0%

5 5 Kérdőíves felmérés Immár harmadik alkalommal január 12. – január 26. között Kb. 10 százalékos válaszadási arány Nem reprezentatív, de elegendő bizonyos következtetések levonására, illetve a szakértői vélemények megerősítésére és alátámasztására. Elkészült elemzés: A magyarországi napenergia-piac ben. Energiaklub (2011).

6 6 A hazai napenergia-piac jellemzői Kevés pontos adat, inkább csak becslések Egyre több szereplő Napkollektor: növekvő felhasználás, lakossági pályázatok kedvelt berendezése Napelem: csak lassú növekedés Állami támogatások „rángatják” a piacot Főbb kockázatok: erős verseny, kiszámíthatatlan támogatások, bürokrácia

7 7 Napenergia-piac mérete Napkollektor: - beépítet felület 2010: kb m 2 Nap elem : - beépített kapacitás 2010: kW – (azaz kb. 1MW. Összehasonlítás: Csehországban csak 2009-ben 411 MW-ot szereltek fel, Németországban több mint 9000 MW a beépített napelem- kapacitás)

8 8 Piaci szereplők Évről évre több vállalkozás (> 300 cég) Telítődő piac, legtöbb cég újonnan a piacon

9 9 Kínálat Beszerzés külföldi gyártótól vagy belföldi nagykereskedőtől Fő importországok: Németország, Ausztria, Kína - napkollektor: olasz és szlovák termékek is - napelem: japán termékek is Védjegyek: TÜV, Blue Angel, Solar Keymark, CE jelölés

10 10 Kereslet Legfőbb vevőcsoport: lakosság Önkormányzatok: KEOP pályázatok hatására több projekt szerződéskötési, illetve kivitelezési fázisban

11 11 Kereslet /2 Növekvő árrugalmasság Minőség: megoszlik a vélekedés, hogy a vevők hajlandóak-e áldozni rá Árral összefüggésben: állami támogatás, termékár, megtérülési idő

12 12 Kockázatok Gyenge és kiszámíthatatlan állami támogatási rendszerek; Erős verseny, főképp a rossz minőséget alacsony áron kínáló vállalkozásokkal; Gazdasági válság, körbetartozások; Magas adók, bürokrácia; Ingadozó forint-euró-árfolyam.

13 13 Kirajzolódó tendenciák Évente plusz cég az adatbázisban Óvatos következtetések: Erősödik az állami támogatásoktól való függés Növekvő árrugalmasság = növekvő árérzékenység Környezettudatosság szerepe csökken a vásárlói döntésekben Pozitív: egyre kevesebb panasz a napelemek hálózati csatlakozása kapcsán

14 14 Köszönöm figyelmüket! ENERGIAKLUB Szakpolitikai Intézet és Módszertani Központ Csanaky Lilla


Letölteni ppt "1 A napenergia-piac jellemzői Magyarországon Csanaky Lilla Energiaklub Biomasszától a napenergiáig Konferencia 2011. május 4."

Hasonló előadás


Google Hirdetések