Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Milyen folyamatok zajlanak a Direkt Marketingben? Hivatal Péter Direkt Marketing Szövetség elnöke.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Milyen folyamatok zajlanak a Direkt Marketingben? Hivatal Péter Direkt Marketing Szövetség elnöke."— Előadás másolata:

1 Milyen folyamatok zajlanak a Direkt Marketingben? Hivatal Péter Direkt Marketing Szövetség elnöke

2 •1989-1992 nincs szabály → •1992-1995Adatvédelmi törvény → teljes tiltás •1995-2008Opt-in szellemű törvény (Kutatás és közvetlen üzletszerzés) Pozitív hozzájárulás néhány kivétellel Direkt Marketing szabályozása

3 Opt-out = negatív hozzájárulás •Lakcímnyilvántartó •Nyilvános listák •Más hasonló tevékenységet végző cégek listái

4 Új szabályozás → 2008 → módosítás a gazdasági reklámtörvényen belül → → eredeti javaslat: teljes opt-in → → lobbizás után: opt-out kivételek maradnak, de szigorítások •minden hozzájáruló nyilatkozatban lakcím •saját ügyfelek esetén újabb pozitív hozzájárulás •minden postai DM-ben lemondást lehetővé tevő térítésmentes válaszlevél → Sok módosítás → sok zavar LOBBY Új szabályozás → 2008 → módosítás a gazdasági reklámtörvényen belül → → eredeti javaslat: teljes opt-in → → lobbizás után: opt-out kivételek maradnak, de szigorítások •minden hozzájáruló nyilatkozatban lakcím •saját ügyfelek esetén újabb pozitív hozzájárulás •minden postai DM-ben lemondást lehetővé tevő térítésmentes válaszlevél → Sok módosítás → sok zavar LOBBY

5 Új szabályozás → 2008 → módosítás a gazdasági reklámtörvényen belül → → eredeti javaslat: teljes opt-in → → lobbizás után: opt-out kivételek maradnak, de szigorítások •minden hozzájáruló nyilatkozatban lakcím •saját ügyfelek esetén újabb pozitív hozzájárulás •minden postai DM-ben lemondást lehetővé tevő térítésmentes válaszlevél → Sok módosítás → sok zavar LOBBY Újabb módosítások 2009 •Postai DM esetén csak az első megkeresésnél kell válaszlevél •E-mail címes adatbázis esetén nem kell lakcím Túlélhető → Politikai pártok konszenzusa → nyugodt fejlődés?

6 •1989 Ø •199510 mrd HUF •200628,7 mrd HUF •2007 35,1 mrd HUF •200839,5 mrd HUF •2009 36,9 mrd HUF → A kommunikációs „torta” → 18,6%! •200614% •200715,8% •200816,5% •200918,6% Direkt Marketing méretei

7 7 + 52% + 37% - 16% - 4,5% - 1% - 18% Átrendeződés

8 Címzett + címzetlen •Telítődik a piac •Együtt közel 2/3-a → •Tradícionalitás → Európában még az egyik legnagyobb arány Telemarketing → •Gyors felfutás → 15%-ra → •Stagnálás → versenytárs mobil Mobil •Kiugrás előtti állapot •Opt-in lassítja •Telemarketing + mobil együtt növekedés E-mail •Részben már a jelen •De feltétlenül a jövő •A válság ellenére is nő Adatbázis •Meglepetés a csökkenés → •Drága → gazdasági válság •E-mail + adatbázis lesz a motor

9 1138 Budapest, Madarász Viktor u. 47-49. • Tel.: 416 6397 • Fax: 342 0536 • www.dmsz.hu Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Milyen folyamatok zajlanak a Direkt Marketingben? Hivatal Péter Direkt Marketing Szövetség elnöke."

Hasonló előadás


Google Hirdetések