Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Reklámtorta 2013 DIMSZ Vámos-Hegyi Attila elnök. A kutatás módszertana • DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásunk célja és módszertana az előző évhez.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Reklámtorta 2013 DIMSZ Vámos-Hegyi Attila elnök. A kutatás módszertana • DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásunk célja és módszertana az előző évhez."— Előadás másolata:

1 Reklámtorta 2013 DIMSZ Vámos-Hegyi Attila elnök

2 A kutatás módszertana • DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásunk célja és módszertana az előző évhez képest lényegileg nem változott. • A Magyar Áruküldők Egyesülete tagjainak DIMSZ-be történt belépésével jobb rálátásunk lett erre a szektorra is. • A kutatás ugyanakkor arra is kitért, hogy milyen trendekre számítanak a piaci szereplők 2014-ben. • Az iparági statisztika elkészítéséhez mind a hirdetői, mind az ügynökségi oldalt meghívtuk az adatgyűjtésbe. A hirdetői oldalhoz online kérdőívet juttattunk el, amely elsősorban a főbb számokra, valamint a piaci trendekre kérdezett rá. Kutatást lebonyolító partner: KutatóCentrum Támogató partner: Magyar Posta Zrt.

3 A DM piac mérete 2006-2013 (mrdFt) A 2012-es 30,8 milliárd Ft-os piac a 2013-as évben összességében 6%-os csökkenéssel 28,9 milliárd Ft-tal zárta az évet.

4 A direkt csatornák mérete (mFt)

5 A csatornák DM piaci részesedése forgalom alapján (%)

6 Hirdetői / ügynökségi megbízások aránya csatornánként (%) Bázis: az adatszolgáltatásban részt vevő ügynökségek A klasszikus ügynökségi megbízások szerepe a címezetlen küldemények feladása, valamint az adatbázis menedzsment esetén az elmúlt évekhez képest erősödni látszik, míg a call center és e-mail marketing csatornáknál csökkenő tendenciát mutat jelentőségük.

7 Makro szintű piaci várakozások: Hogyan változik a DM piac mérete 2014-ben? Bázis: az adatszolgáltatásban részt vevő ügynökségek/megbízók 7 ÜgynökségekHirdetők Az adatot szolgáltató ügynökségek bizakodóbbak, mint tavaly, kétharmaduk növekedést vár. A megbízói oldal is optimista, de más összetételben, itt stagnálásra is sokan számítanak.

8 Mikro szintű piaci várakozások: Hogyan változik a cégek bevétele 2014-ben? 8 Bázis: az adatszolgáltatásban részt vevő ügynökségek Az ügynökségek cégük DM tevékenységből származó bevételének alakulásával kapcsolatban is derülátók, 60 százalékuk számít ugyanis növekedésre.

9 Köszönöm a figyelmet! vamos-hegyi.attila@dimsz.hu www.dimsz.hu


Letölteni ppt "Reklámtorta 2013 DIMSZ Vámos-Hegyi Attila elnök. A kutatás módszertana • DM Szenzor elnevezésű ágazati kutatásunk célja és módszertana az előző évhez."

Hasonló előadás


Google Hirdetések