Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A 2011. évi televíziós és rádiós reklámpiaci felmérés eredményei 2012. március 1.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A 2011. évi televíziós és rádiós reklámpiaci felmérés eredményei 2012. március 1."— Előadás másolata:

1 A évi televíziós és rádiós reklámpiaci felmérés eredményei március 1.

2 2 Az előző évekhez hasonlóan elkészítettük a Reklámtortát 2011-re vonatkozóan is. ► A piac méretének megállapításához az adatokat közvetlenül a MEME tagjai, a televíziós és rádiós társaságok szolgáltatták. ► 52 televízió és 4 rádió volt az adatszolgáltatók között. ► Az előző évhez képest 7 új televízió csatlakozott a felméréshez, valamint az előző évi részvevők közül egy rádió megszűnt. ► Az adatok összegyűjtését és összesítését az Ernst & Young Tanácsadó Kft. végezte. ► A beérkezett adatokat az összesítést követően megsemmisítettük.

3 2012. március 1.3 ► LifeNetwork ► MGM ► Minimax ► Movies 24 ► MTV Networks Magyarország ► MTV m1 ► MTV m2 ► National Geographic ► OzoneNetwork ► Prizma (Poen) ► Reflektor ► RTL Klub ► Sorozat+ ► Spektrum ► Sport 1 ► Sport 2 ► Sport M ► SportKlub ► Story 4 ► TV Paprika Az adatszolgáltatók köre hét televíziós csatornával bővült, egy rádióval csökkent. Televíziók: ► Animax ► ATV ► AXN ► Cartoon ► Comedy Central ► Cool ► Spektrum Home (Deko) ► Discovery ► Disney Channel ► DoQ ► Duna Tv ► Film+ ► Film+2 ► Filmmúzeum ► Fishing&Hunting ► Hallmark/Universal Channel ► Hálózat Tv ► Hír Tv ► Tv2 ► Viasat6 ► Viasat3 ► Viva ► Zone Club ► Zone Reality ► Zone Romantica Újonnan csatlakozott csatornák: ► FEM3 ► Music Channel ► Muzsika ► Nóta Tv ► PRO4 ► PV TV ► Story5 Rádiók: ► Juventus ► Class FM ► Magyar Rádió ► NEO FM

4 2012. március 1.4 Ebben az évben is net-net reklám árbevételt számítottunk. ► Kedvezményekkel csökkentett, ügynökségi jutalékok levonása utáni „tiszta” árbevétel. ► Nem tartalmaz barter tevékenységből származó bevételt. ► Nem tartalmaz olyan, egyéb bevételi forrásokat mint pl. emelt díjas telefon és SMS, valamint a rendezvények és a saját márkás árucikkek bevétele.

5 2012. március 1.5 Az eredmények az előzetes elvárásoknak megfelelően alakultak: ► Az Ernst & Young összesítése alapján 2011-ben a televíziós reklámpiac teljes árbevétele: millió Ft ► Az adatszolgáltatásban résztvevő televíziók a nézettségi adatok alapján a piac cca. 99%-át* fedik le. ► A felmérésben résztvevő tagok adatai alapján számított rádiós reklámpiac teljes árbevétele: millió Ft ► Az adatszolgáltatásban résztvevő rádiók a hallgatottsági adatok alapján a piac cca. 75%-át fedik le. *2-26h – teljes nap, A4+ - összes mért csatorna, kizárva a VIDEO/DVD

6 2012. március 1.6 A televíziós reklámbevételek továbbra is csökkenő tendenciát mutatnak. 8% 2% -16% - 3% - 6%

7 2012. március 1.7 A földi sugárzású televíziók reklámbevételei 10%-kal csökkentek. 21 % 10% 18 % 8 % ∑ ∑ ∑ ∑ % 10 %

8 2012. március 1.8 Nőtt az nem földi sugárzású televíziók reklámbevételi aránya a reklámtortán belül

9 2012. március 1.9 A nem szpot jellegű reklámbevételek jelentősen, 16%-kal nőttek az előző évhez képest. 16 % 29% 2 % 3 % 7 % 16 % ∑ ∑ ∑ ∑

10 2012. március 1.10 Ebben az évben a televíziós reklámbevételek 5%-át teszi ki a nem szpot jellegű reklámbevétel

11 2012. március 1.11 A rádiók reklámbevételei 2%-kal nőttek az előző évhez képest ben nem készült felmérés 2 %

12 2012. március 1.12 A rádiós reklámbevételek típus szerinti megoszlása azonos az előző évi arányokkal. 87 % 13 % 87 %

13 2012. március 1.13 A reklámbevételek és a nézettségi adatok alakulása: Az adatszolgáltatásban résztvevő földi sugárzású televíziók a reklámbevételek 72%-át adják, miközben a nézettségi adatok alapján a piac 54,7%-át* fedik le. Az adatszolgáltatásban résztvevő nem földi sugárzású televíziók a reklámbevételek 28%-át adják, miközben a nézettségi adatok alapján a piac 44,6-át* fedik le. *2-26h – teljes nap, A4+ - összes mért csatorna, kizárva a VIDEO/DVD 44,6%* 54,7%* Nem földi sugárzású televíziók nézettsége: Földi sugárzású televíziók nézettsége:

14 2012. március ben összességében tovább csökkentek a reklámbevételek ben összességében tovább csökkentek a reklámbevételek, miközben a rádiók reklámbevétele, illetve a televíziók esetén a nem földi sugárzású televíziók reklámbevétele nőtt, valamint a nem szpot jellegű reklámbevételek a Reklámtortán belül az előző évekhez képest nagyobb mértékben nőttek!

15 Köszönöm megtisztelő figyelmüket!


Letölteni ppt "A 2011. évi televíziós és rádiós reklámpiaci felmérés eredményei 2012. március 1."

Hasonló előadás


Google Hirdetések