Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Mi változott 2008 ősze óta? Pénzügyi Kommunikáció Konferencia 2009. okt. 21. Karády Mariann TNS Media Intelligence.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Mi változott 2008 ősze óta? Pénzügyi Kommunikáció Konferencia 2009. okt. 21. Karády Mariann TNS Media Intelligence."— Előadás másolata:

1 Mi változott 2008 ősze óta? Pénzügyi Kommunikáció Konferencia okt. 21. Karády Mariann TNS Media Intelligence

2 TNS media intelligence a világ 25 országában figyeli a reklámokat és a médiát. TNS media intelligence  Szlogen, szöveg, képi kulcsmotívum  Médiaválasztási stratégia, kampányok, üzenetek súlya Reklámköltési adatok Magyarországon Kreatív adatbázis TNS media intelligence listaáras reklámköltés adatai nem veszik figyelembe a nézettségi adatokat, a kedvezményeket és a barter megállapodásokat.

3 A reklámköltés változása. Külföldi példák Teljes piac vs. pénzügyi szektor Listaáras reklámköltésének változása 2009/2008. I. félév MagyarországLengyelország Oroszország Finnország Franciaország USA Csehország

4 Hogyan alakult a hazai költés és médiahasználat?

5 A pénzügyi szektor a magyar reklámpiacon A szektor toplisták élén Szektorok toplistája 2005: Élelmiszer Távközlés Szépségápolás Közlekedés Pénzügyi szektor Szektorok toplistája : Élelmiszer Pénzügyi szektor Szépségápolás Távközlés Közlekedés Szektorok toplistája 2009.jan-aug. : Élelmiszer Szépségápolás Gyógyászat Pénzügyi szektor Távközlés SoV ,4% SoV % SoV ,7% SoV ,2%

6 A pénzügyi szektor a magyar reklámpiacon A legnagyobb 10 internetes hirdetőből 4 bank A pénzügyi szektor hirdetőinek hozzájárulása az egyes médiatípusok reklámbevételéhez

7 Nemcsak a költés, az aktív hirdetők száma is csökkent 2008-ban 186 aktív hirdető volt, augusztusig 135. Az átlagnál lényegesen erősebben csökkentette költéseit vagy nem hirdetett 2009 első nyolc hónapjában az Allianz Bank, a Credigen, a Hild vagy az MKB Bank. Néhányan, például az Erste Bank, a Generali-Providencia Biztosító, a Fundamenta Lakáskassza vagy az ÁKK növelték költéseiket. Néhány hirdető 2008 végén és 2009-ben váltott nevet, arculatot (Axa Bank, Groupama- Garancia Biztosító, CIB Bank). A pénzügyi szektor a magyar reklámpiacon

8 Kommunikáció termékkategóriánként A termékértékesítés fókusza megváltozott Piaci szegmensek listaáras reklámköltésének változása 2009/2008. január-augusztus -45% -95% +132% -56% -62% -52% +154% -48% -29% +71% +12% -24% -26% !

9 Kommunikáció termékkategóriánként Kölcsönök és hitelek helyett megtakarítás Banki reklámköltések szegmensenkénti megoszlása Felére csökkent az „áruhitel” ajánlatot tartalmazó kereskedelmi lánc hirdetések száma.

10 Kommunikáció termékkategóriánként A hitel és megtakarítás ciklusok megváltoztak Listaáras költések negyedéves és havi megoszlása 2007.január-2009.augusztus

11 Betét Euróban, hitel árfolyam-kockázat nélkül Változó hívószavak

12 Megjelenik-e a válság a kreatívokban?

13 Tendenciák - itthon STORY TELLING BIZALOM, BIZTONSÁG ELKÖTELEZETTSÉG EGYSZERŰSÉG BIZALOM, BIZTONSÁG ELKÖTELEZETTSÉG

14 Bizalom, biztonság Változás a diskurzusban Masszív, direkt bizalomépítő kommunikáció. Kulcsszavak a címben és a szövegben. Arcok, nevek.

15 Bizalom, biztonság Erős, alkalmazkodó bank Egyszerű üzenet tipóval, szimbólummal.

16 Elkötelezettség. Far thinking CSR megerősödése Mecenatúra, környezettudatosság, tömegsport, közösség. Terméknevek: Allianz Geotrend, K&H Társadalmilag Felelős Alap, Miniműsorok: A Citibank Hídjai, CIB Emberi pillanatok

17 Biztos, egyszerű, átlátható számla, megtakarítás Egyszerűség Akciók. Osztrák bankok. Terméknevek: Erste KamatBiztos Betét, K&H Nagyon Nagy Betét, OTP Bizalom betét, FHB Biztos Betét

18 Egyszerűség Biztonságos, átlátható, érthető hitel K&H Szenzációs Forinthitel, Erste Egyszerű Hitel, CIB Megoldás Hitel

19 Illeszkedés a korábban kezdődött sorozathoz vagy a sorozat továbbvitele kitérés nélkül. Story telling

20 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Mi változott 2008 ősze óta? Pénzügyi Kommunikáció Konferencia 2009. okt. 21. Karády Mariann TNS Media Intelligence."

Hasonló előadás


Google Hirdetések