Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete GÉMOSZ KONFERENCIA 2009. május 21.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete GÉMOSZ KONFERENCIA 2009. május 21."— Előadás másolata:

1 Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete GÉMOSZ KONFERENCIA május 21.

2 A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete tagvállalatainak új gépjármű értékesítése

3 3 Személygépkocsik értékesítési darabszámának alakulása, kategóriák szerint, I. negyedévében

4 4 Kis-haszonjárművek értékesítési darabszámának alakulása, kategóriák szerint, I. negyedévében

5 5 Nagy-haszonjárművek értékesítési darabszámának alakulása, kategóriák szerint, I. negyedévében

6 A világ autókereskedelmének alakulása Jellemző adatok a személyautó értékesítés számaiból Ország2008. tény (ezer db) előrejelzés (ezer db) % USA ,7 Nyugat-Európa ,2 ebből: Portugália ,2 Svájc ,5 Görögország ,9 Magyarország (MGE) ,8 Magyarország (MGE módosított) ÁFA emelés előtt ,6

7 A többes válság Magyarországon  Korábban felhalmozódott problémák  Finanszírozási légkör változás  Nemzetközi válság szerepe  Média „hozzájárulása”  Bizalmi oldal  Humán erőforrás, management

8 A válság okai Magyarországon (1)  Korábbi jelenségek felerősödése (mindenáron eladni, kihelyezni)  Értékesítési árrések  Finanszírozók termékei, feltételei  Deviza alapú készletek  Finanszírozói környezet változása (sok rossz hitel)  PSZÁF SREP  Kockázatkezelés  Ágazat besorolása  Kivonuló finanszírozók  Nemzetközi válság hatása  Forint árfolyam gyengülése  Megszorítások  Kapcsolódó ágazatok visszaesése  Kivárás  Ország kockázati besorolás  Dráguló, nehezülő hitelezés

9 A válság okai Magyarországon (2)  Bizalmi válság  Nemzetközi pénzintézetek kontra autós szakma  Dráguló hitelek  Diszpreferált, kiemelt kockázatú ágazat  Finanszírozók kontra ügyfelek  Veszteségek  Gyanakvás, óvatosság, elutasítás  Magasabb kamatok  Média szerepe  Saját szerep  Szakmai szervezetek kommunikációja

10 A kiút lehetőségei (1)  Bizalom erősítése  Tevékenységgel  Átláthatóság  Költségtakarékosság (fix költségek, készletek)  Eredményre törekvés  Szolgáltatás színvonala  Ügyfélszűrés  Kommunikációval  Egységesség >>>> Autós Nagykoalíció Szövetség  Átgondoltság  Összefogás  Garancia, fedezet  Finanszírozók felé

11 A kiút lehetőségei (2)  Humán erőforrás  Kihasználtság  Forgalomhoz igazítás  Feladat összevonás  Motiváció  Eredményhez kötött  Szigorú, napi ellenőrzés, számonkérés, feladatkiadás  Oktatás  Kommunikációs képesség fejlesztés  Szolgáltatás központúság  Tervezés  Részetes üzleti és cashflow terv  Gyakori összehasonlítás, kiigazítás  Következtetések levonása, intézkedés

12 A kiút lehetőségei (3)  Gazdálkodás  Marketing reakciók  Felesleges kiadások kerülése, módszerek felmérése  Direkt eszközök  Készletezés  Készletszintek, csere és tesztautó volumen  Készletezés deviza mix  Ügyfelek kezelése  Árengedmények  Beárazott készlet kamatok  Szolgáltatás szakmai színvonala  Szolgáltatás hangulati színvonala

13 A hitelgarancia termék (1)  Elképzelés  MGE – GÉMOSZ – HGZrt  Önkéntes alapon, de nem mindenkinek  A finanszírozó számára autós szakmai támogatás és referencia  Átláthatóan működő kereskedések részére  Cél  A finanszírozói készség és bizalom helyreállítása  A működés biztonságának megalapozása  A folyamatok gyorsítása  A működőképes kereskedések jövőjének biztosítása

14 A hitelgarancia termék (2)  Eszköz: Hitelgarancia előbírálat  Szakmai alapú előkészítés  Anyag összeállítás  Előbírálat  Finanszírozó megkeresése  Működés auditálása

15 A hitelgarancia termék (3)  Szakmai alapú előkészítés  Működés felmérése  Dokumentáció összeállítása  Kérelem támogatása  Kérelem beadása  Előbírálat kommunikálása  Időközi működési audit

16 A hitelgarancia termék (4)  Pénzügyi szempontok  A finanszírozóhoz a garancia előelbírálás eredménye ismeretében lehet fordulni  A feltételek tiszták, a várható eredmény kiszámítható  Igénybevétel  Hitelkiváltás  Beruházás  Készlet  Működés  Fedezet

17 A hitelgarancia termék (5)  Költségei  Előbírálati díj(HGZrt)  Hitelgarancia díj(HGZrt)  Ügyintézési és auditálási díj(megbízott)  Sikerdíj(nincs)

18 Összefoglalva  Bizalomépítés  Humán erőforrás fejlesztés  Üzleti tervezés  Átlátható működés  Direkt marketing  Szakmai összefogás >>>> Autós Nagykoalíció Szövetség  Következetes kommunikáció

19 Autós Nagykoalíció Szövetség  A teljes szakmai vertikum együttműködése a közös előnyök mentén  A közös tagságból eredő információ csere és bizalom építés  A szakma súlyának megfelelő képviselet  Kormányzat felé  Hatóságok felé  Sajtó felé  Jogi, szakmai, gazdasági, pénzügyi, kommunikációs terület  Nyitott Szövetség  Önköltséges működés  Tagjai megtartják önállóságukat

20 Köszönöm a figyelmet


Letölteni ppt "Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete GÉMOSZ KONFERENCIA 2009. május 21."

Hasonló előadás


Google Hirdetések