Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

SPORT & REKLÁMPIAC Simon Krisztián, Marketing&Media vezető szerkesztő.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "SPORT & REKLÁMPIAC Simon Krisztián, Marketing&Media vezető szerkesztő."— Előadás másolata:

1 SPORT & REKLÁMPIAC Simon Krisztián, Marketing&Media vezető szerkesztő

2 A világ reklámpiaca Forrás: Zenith Optimedia Milliárd dollár Év Költés455,1485,6512,7542,7

3 A világ reklámpiacának növekedési dinamikája (%) Forrás: Zenith Optimedia Év Változás5,36,75,65,9

4 A reklámpiac motorjai Ausztria-Svájc, labdarúgó Európa- bajnokság

5 A reklámpiac motorjai 2 Pekingi nyári olimpiai játékok

6 A reklámpiac motorjai 3 Amerikai elnökválasztás

7 Milliárdos pluszok Forrás: Zenith-becslés EseményLabdarúgó EbPekingi olimpiaElnökválasztás Plusz költés (milliárd dollár) 132

8 A reklámpiac bővülése régiók szerint (%) Forrás: Zenith Optimedia Észak-Amerika4,13,1 Nyugat-Európa4,84,7 Ázsia és Óceánia95,9 Közép-Kelet-Európa1715,4 Latin-Amerika6,35,3 Afrika és Közel-Kelet16,416,9

9 A leggyorsabban bővülő piacok , (%) Forrás: Zenith Optimedia Kazahsztán155 Fehéroroszország102 Szerbia101 Egyiptom100 Oroszország90

10 Kínai vágta A reklámpiac bővülése (%) Év Változás 20

11 A kínai vágta eredménye •2009-ben Kínában a reklámköltés eléri a 42 milliárd dollárt •2010-re Kína a világ második legnagyobb reklámpiaca lesz az USA mögött (megelőzve Japánt)

12 A magyarországi reklámpiac alakulása

13 A hazai reklámtorta Forrás: MRSZ (milliárd forint)

14 Sportesemények befolyása a hazai reklámpiacra •Az MRSZ nem becsüli meg a piac várható alakulását •A TNS Media Intelligence csak a leadott listaáras adatokat vizsgálja

15 Első félidő (2008. január-június) •Az egy évvel korábbihoz képest a hirdetők 44 százalékkal költöttek többet az interneten. •Jelentősen, 28 százalékkal növekedett a kábeltelevíziók bevétele. •20 százalékon felüli bevétel növekedést produkáltak a rádiócsatornák is. Év2007. I. félév I. félév Változás (%) 39,5

16 Második félidő •Hipotézis: •Az Eb és olimpiai közvetítés alaposan megemelheti az MTV klasszikus hirdetésből és szponzorációból származó bevételét •Eredmény: •Az olimpia a tavaly augusztusi eredmény közel háromszorosát hozta az MTV számára. A pekingi játékokhoz kapcsolódó bevételek még a augusztusi eredményt is meghaladják

17 Előny a netnél •Az olimpia nézettségét nagyban befolyásolta az időeltolódás. A hajnali történéseket kevesen követték nyomon •Az online sportoldalak viszont kifejezetten magas látogatottságot könyvelhettek el

18 A vezető online sportoldalak belföldi átlagos napi látogatottsága augusztus 10-e és 24-e között Forrás: Webaudit SiteLátogatóOldalletöltés [origo] Sport SportHiradó.hu csoport Sport Géza (index) Nemzeti Sport Online telesport.hu

19 A vezető online sportoldalak belföldi átlagos napi látogatottsága augusztus 10-e és 24-e között (Változás júliushoz képest, %) siteLátogató növekedésOldalletöltés bővülés [origo] Sport SportHiradó.hu csoport41119 Sport Géza (index)93242 Nemzeti Sport Online2342 telesport.hu

20 Reklámpiac 2008 •Legyenek türelmesek! •A végleges reklámpiaci mutatókra még egy picit várni kell. •A meccs egész évben tart, és sok nyertese lesz!

21 •Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "SPORT & REKLÁMPIAC Simon Krisztián, Marketing&Media vezető szerkesztő."

Hasonló előadás


Google Hirdetések