Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 Sajtótájékoztató Kis Gergely Ügyvezető igazgató Madar Norbert Tanácsadó Palocsay Géza COO

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 Sajtótájékoztató Kis Gergely Ügyvezető igazgató Madar Norbert Tanácsadó Palocsay Géza COO"— Előadás másolata:

1 1 Sajtótájékoztató Kis Gergely Ügyvezető igazgató Madar Norbert Tanácsadó Palocsay Géza COO Füleki Éva Marketingkommunikáció és PR Sajtóreggeli

2 Magyarországi E-kereskedelmi Felmérés

3 3 A kutatás célcsoportjának kiválasztása: • Magyar nyelvű honlappal rendelkező webáruházak becsült száma 5-6 ezer • Az eNET adatbázisában szereplő webáruházak száma 4100 db • Működő, gazdasági tevékenységet folytató webáruházak száma 3600 db • Rendszeresen (legalább havonta) frissülő termékkínálattal rendelkező webáruházak száma 1200 db Webáruház: Interneten keresztül értékesítő kiskereskedelmi vállalkozás: magyar nyelvű honlapon, termékek online módon történő megrendelését és kosaras értékesítését végző cégek köre. A kutatásban nem szerepelnek az online értékesített szolgáltatások. A kutatás célja a Magyarországon működő, rendszeresen frissített termékkínálattal rendelkező, online kiskereskedelemmel foglalkozó cégek működésének vizsgálata. A kutatás időtartama: március A kutatás módszertana: Online – html alapú kérdőívvel történő – adatfelvétel A kutatásról I.

4 4 Mind az eNET, mind pedig az Árukereső.hu számára ez a szegmens jelenti a magyarországi online kiskereskedelem fejlődése szempontjából legfontosabb réteget, ezért 2013-ban a szinergikus hatások kihasználása végett piackutatási együttműködést kötött. Az első közös kutatás - vagyis a Magyarországi E-Kereskedelmi Felmérés - eredményei kiegészítésül szolgálnak az eNET éves, rendszeres webáruház kutatásához, amely a magyarországi online kiskereskedelmi piac egészét vizsgálja, így a piackutató cég adatbázisában szereplő összes működő webáruházra kiterjed. Előbbiben a marketing- és értékesítéstámogató eszközök vizsgálatára helyezték a hangsúlyt a partnerek, míg az utóbbinál a teljes forgalom és a gazdasági tevékenységek kutatására fókuszál az eNET. A felmérésben a megkérdezettek több mint 10%-a vett részt, amely arány online adatfelvételek esetében kiváló eredménynek számít. A kutatásban résztvevő cégek online árbevétele a teljes becsült B2C online kiskereskedelmi piac forgalmának 10%-át képviselte. A kiemelt fontosságú szereplők elérésének céljából ezen cégek esetében telefonos, illetve személyes megkeresést is alkalmaztunk. Ennek eredményeként a vizsgált piac legnagyobb online árbevétellel rendelkező szereplői felülreprezentáltak a kutatásban. A kutatásról II.

5 ©2013 eNET Internetkutató Kft. Minden jog fenntartva! A webáruházak online árbevételéknek megoszlása az értékesítési csatornák típusa szerint 5 A kutatásban résztvevők teljes online forgalma 16 milliárd Ft volt 2012-ben, 2013-ra pedig közel 20%-os növekedést várnak. Bár a forgalom háromnegyede közvetlenül a webáruházi felületen keresztül érkezik, elég jelentős, kb. 20%-os az ár- összehasonlító oldalak szerepe. A kutatásban résztvevők teljes online forgalma 16 milliárd Ft volt 2012-ben, 2013-ra pedig közel 20%-os növekedést várnak. Bár a forgalom háromnegyede közvetlenül a webáruházi felületen keresztül érkezik, elég jelentős, kb. 20%-os az ár- összehasonlító oldalak szerepe.

6 ©2013 eNET Internetkutató Kft. Minden jog fenntartva! A vásárló felhasználók aránya a regisztráltak és a hírlevélre feliratkozók között 6 A résztvevők összesen közel 2 millió regisztrált felhasználóval és 1,2 millió hírlevélre feliratkozóval rendelkeznek. A regisztrált felhasználók 2/3-a, a hírlevélre feliratkozóknak pedig 3/4-e már vásárolt az adott webáruházban. A résztvevők összesen közel 2 millió regisztrált felhasználóval és 1,2 millió hírlevélre feliratkozóval rendelkeznek. A regisztrált felhasználók 2/3-a, a hírlevélre feliratkozóknak pedig 3/4-e már vásárolt az adott webáruházban.

7 ©2013 eNET Internetkutató Kft. Minden jog fenntartva! Átlagos látogatási értékek a webáruházak működése és forgalmi adatai szerint 7 LátogatóLátogatásokOldalletöltések száma 5 M Ft alatt M Ft M Ft felett Offline Online

8 ©2013 eNET Internetkutató Kft. Minden jog fenntartva! A webáruházak átlagos konverziós mutatói működési mód és árbevétel szerint 8 Az online kereskedelemben a 3%- os konverzió már jónak tekinthető. A kutatásban résztvevők körében a súlyozott konverziós ráta 2,03%. A konverzió a kisebb forgalmú boltoknál jóval alacsonyabb, vélhetően a jóval bizalmatlanabb vásárlók miatt. Az online kereskedelemben a 3%- os konverzió már jónak tekinthető. A kutatásban résztvevők körében a súlyozott konverziós ráta 2,03%. A konverzió a kisebb forgalmú boltoknál jóval alacsonyabb, vélhetően a jóval bizalmatlanabb vásárlók miatt.

9 ©2013 eNET Internetkutató Kft. Minden jog fenntartva! A webáruházak mobilra optimalizáltsága 9 A látogatottság növekedésével a mobil platform felé történő elmozdulás valószínűsége is növekszik. A válaszadók többsége 2013-ra tervezi webáruházának mobilra optimalizált változatát. Ezen tervek jó része vélhetően túlzottan optimista elvárás. A látogatottság növekedésével a mobil platform felé történő elmozdulás valószínűsége is növekszik. A válaszadók többsége 2013-ra tervezi webáruházának mobilra optimalizált változatát. Ezen tervek jó része vélhetően túlzottan optimista elvárás.

10 ©2013 eNET Internetkutató Kft. Minden jog fenntartva! Marketing eszközök hatékonysága 1-től 5-ig, ahol az 1 jelentése nem hatékony, az 5 jelentése nagyon hatékony 10

11 ©2013 eNET Internetkutató Kft. Minden jog fenntartva! 11 Hirdetési típusok használati gyakorisága 1-től 5-ig, ahol az 1 jelentése nem használjuk, az 5 jelentése folyamatosan alkalmazzuk

12 ©2013 eNET Internetkutató Kft. Minden jog fenntartva! A webáruház forgalmát mérő statisztikai elemző programok/szolgáltatások használata 12

13 ©2013 eNET Internetkutató Kft. Minden jog fenntartva! A közösségi oldalak használatának aránya webáruházak körében forgalom szerint 13 Az erőforrás-igényes közösségi média felületek használata (pl. Facebook, YouTube) főként a nagyobb áruházaknál jellemző, míg a mikroblogok a Twitterrel az élen nagy népszerűségnek örvendenek a kisebb áruházak körében.

14 ©2013 eNET Internetkutató Kft. Minden jog fenntartva! Amennyiben most indíthatna áruházat, belefogna-e? 14

15 15 Sajtótájékoztató Kis Gergely Ügyvezető igazgató Madar Norbert Tanácsadó Palocsay Géza COO Füleki Éva Marketingkommunikáció és PR Köszönjük a figyelmet!


Letölteni ppt "1 Sajtótájékoztató Kis Gergely Ügyvezető igazgató Madar Norbert Tanácsadó Palocsay Géza COO"

Hasonló előadás


Google Hirdetések