Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról 2003. április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról 2003. április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,"— Előadás másolata:

1 Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról 2003. április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

2 2 Közelkép az internetezőkről… A NetMonitor kutatás egy havonta, más-más kutatási témában elvégzett on-line adatfelvétel. A cél egy olyan kutatássorozat elkészítése, amely az Internet szolgáltató jellegű felhasználásának legjellemzőbb területeivel kapcsolatos attitűdöket, várakozásokat, elvárásokat térképezi fel. Az egyes kutatások A NetMonitor módszere: - havi online, rendszeres adatfelvétel - kutatásonként 500 fős elemszám - országos offline adatokkal súlyozott adatbázis - nyereményjáték a résztvevőknek NetMontior online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

3 3 A z NRC Kft és a TNS kutatása elsősorban arra kereste a választ, hogy hol tart ma az elektronikus ügyintézés Magyarországon, illetve a közeljövő nagyívű elképzelései milyen alapokra támaszkodhatnak a referenciaként is szolgáló rendszeres internetezők körében. Nem nehéz belátni, hogy az informatika terjedésében kulcsfontosságú szerepet játszhat a közeljövőben a mindennapos hivatali ügyek online elintézésének lehetősége. A z eredmények leginkább arról tanúskodnak, hogy a magyarországi internetezők között egyelőre csupán a szűk kisebbség próbálkozott meg valamilyen módon az – egyelőre nem túl sok szolgáltatást felvonultató – online ügyintézés lehetőségével. K ijelenthető azonban az is, hogy a jövő sikere nem elsősorban a már jelenleg is internetezőkön fog múlni, hanem inkább azon, hogy milyen olyan új lehetőségek jelennek majd meg, amelyek az egyelőre „offline” társadalom számára is valós alternatívaként fognak szolgálni. A kutatás legfontosabb eredményei e-kormányzat online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

4 4 Intézné-e hivatali ügyeit online módon? e-kormányzat online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

5 5 Megbízhatónak tartja-e az online ügyintézést? e-kormányzat online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

6 6 Próbált-e már valamilyen hivatalos ügyet az interneten elintézni? e-kormányzat online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

7 7 Milyen honlapokat szokott látogatni? Azok aránya, akik gyakran, vagy ritkán látogatják az adott oldalakat e-kormányzat online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

8 8 Intézné-e az alábbi ügyeit elektronikus (online) módon? Az ’igen’ válaszok százalékában e-kormányzat online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

9 9 Hány éven belül fog teljes mértékben megvalósulni az online ügyintézés lehetősége Magyarországon? e-kormányzat online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

10 10 A z NRC Kft és a TNS kutatása elsősorban arra kereste a választ, hogy mi jellemző a magyarországi internetes társadalom Európai Unióval kapcsolatos vélekedéseire, hogyan látják az ország, illetve a saját helyzetüket a csatlakozás után, illetve milyennek ítélik meg jelenlegi uniós ismereteiket? A z eredmények arról tanúskodnak, hogy az internetezők körében az EU csatlakozás támogatottsága igen magas, a többség egyértelműen pozitív hatásokat vár mind saját maga, mind pedig tágabb, illetve szűkebb környezete számára. A kutatás eredményeiből az is kiderül, hogy az internetes társadalom (többnyire fiatal és iskolázottabb összetételéből fakadóan) nyitottan, a kínálkozó lehetőségeket kihasználva, aktív szemléletmóddal közelít az Európai Unióhoz. A kutatás legfontosabb eredményei Európai Unió online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

11 11 Milyen jellegű uniós információkra lenne Önnek a leginkább szüksége? 1-től 5-ig terjedő skála átlagértékei E u r ó p a i U n i ó online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

12 12 Véleménye szerint a csatlakozásnak milyen hatása lesz … Az egyes válaszok százalékában E u r ó p a i U n i ó online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

13 13 Véleménye szerint a csatlakozásnak milyen hatása lesz az alábbi csoportok számára…? Az egyes válaszok százalékában E u r ó p a i U n i ó online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

14 14 N=500 Véleménye szerint a csatlakozásnak milyen hatása lesz az alábbi területeken? Az egyes válaszok százalékában E u r ó p a i U n i ó online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003

15 15 Elmenne-e az uniós tagsággal kapcsolatos népszavazásra? E u r ó p a i U n i ó online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003 TÁRKI: 60-70% (03.03.) Medián: 64%+19% (03.01.) Gallup: 58% (03.03.)

16 16 Támogatja-e Magyarország EU tagságát? E u r ó p a i U n i ó online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003 TÁRKI: 73% (03.03.) Medián: 72% (03.01.) Gallup: 78% (03.03.)

17 17 NetMonitor online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom, hazai turizmus offline számító- géphasználat Internet- szolgáltatók online bank- és biztosítás elektronikus kereskedelem mit hoz a jövő év? e-kormányzat Európai Unió 2003 Köszönjük figyelmüket! Klenovszki János 06 30 354 6465 janos.klenovszki@nrc.hu Ságvári Bence 06 20 986 1885 bence.sagvari@nrc.hu


Letölteni ppt "Internetezők az elektronikus kormányzatról és az Európai Unióról 2003. április 3. II. online média mobil- kommunikáció autók, márkák, vásárlás idegenforgalom,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések