Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Visitor Media Research 2007/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 - 2007 - Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Visitor Media Research 2007/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 - 2007 - Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ."— Előadás másolata:

1 Visitor Media Research 2007/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ

2 A Visitor Media Research egy évente ismétlődő kutatássorozat folytatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. és a TNS készít el a hazai médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére. A kutatás célja hogy: • a hazai honlapok a VMR adatainak segítségével hiteles információkkal lássák el a legnagyobb online médiavásárló és médiatervező cégek munkatársait honlapjuk látogatóinak jelenlegi összetételéről és annak változásairól • a résztvevő honlapok látogatói szegmensei egymással és a hazai internetes populáció egészével is összehasonlíthatók legyenek, továbbá az évente kétszer elvégzett vizsgálat segítségével lehetővé váljon a honlap látogatók demográfiai jellemzőinek folyamatos vizsgálata, a változások nyomon követése • a hazai internetes társadalom honlap látogatási, vásárlási és reklámattitűd szokásait feltérképezve hiteles információkat adjunk a különböző piaci szereplőknek a hazai internetezőkről. Magyarország legnagyobb átfogó online kutatása! Nélkülözhetetlen adatforrás: reklámozáshoz, szolgáltatáshoz, értékesítéshez... NRC-TNS VMR2007/1 A kutatás háttere és célja

3 A hagyományos kutatással megalapozott online kutatás során a honlapok üzemeltetői, a reklámozók és médiatervezők hiteles képet kaphatnak az internetezők: • honlap látogatási szokásairól (egyes honlapok esetében az aloldalak látogatottságáról is) • online reklám attitűdjéről (offline vs online reklámok elfogadottsága) • médiahasználati szokásairól (tévé, rádió, nyomtatott sajtó) • státuszáról (ESOMAR, illetve JFK – jövedelem, fogyasztás, képzettség – státusz) • online vásárlási szokásairól (tartós fogyasztási cikkek megléte, vásárlási szándéka) • számítástechnikai jártasságáról, internet használatáról és érdeklődési köréről • demográfiai jellemzőiről Alapadatok: Alapsokaság: a legalább hetente egyszer internetező14-69 évesek Célcsoport: a vizsgált honlapokat látogató internetezők A honlapok: a legnagyobb hazai portálok és honlapok (181 honlap) Mintavétel:rétegzett irányított véletlen mintavétel ~300 mintavételi ponton Módszer:online adatfelvétel Mintanagyság: fő Adatfelvétel:április 23 – június 3. Elérés:online reklámok, reklám, NetPanel.hu access panel Hiteles kutatási adatokkal győzzük meg a hirdetőket arról, hogy hirdessenek az interneten és az Ön honlapján. NRC-TNS VMR2007/1 A kutatás tartalma

4 Az ESOMAR ajánlása szerint a háztartás társadalmi csoport besorolását az adott háztartás fő- keresőjének jellemzői jelölik ki. Definíció szerint a háztartás főkeresője a háztartásban élők közül az a személy, aki legnagyobb arányban járul hozzá a háztartás jövedelméhez. A társadalmi csoport képző változói az aktív főkereső esetében a befejezett legmagasabb iskolai végzettség és a foglalkozási kategória, az inaktívak esetében pedig a befejezett legmagasabb iskolai végzettség és a vagyoni helyzet. Az ESOMAR-változó képzése az ajánlás által meghatározott szabályokat szerint történik. Az ESOMAR társadalmi kategória változó felépítése Az ESOMAR társadalmi kategóriarendszer három változó alkalmazásával épül fel, amelyből aktuálisan két-két változó jelöli ki a csoportba tartozást. •A "főkereső" jelenlegi foglalkozása, (a főkereső a háztartáson belül a legmagasabb jövedelmű személy. ) •A főkereső befejezett legmagasabb iskolai végzettsége •Ha a főkereső nem folytat aktív kereső tevékenységet, a háztartás vagyoni helyzete: tíz, az ESOMAR által kijelölt vagyontárgy, tartós fogyasztási cikk birtoklása alapján. NRC-TNS VMR2007/1 Az ESOMAR társadalmi kategória

5 „A” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője önálló vagy alkalmazott értelmiségi (felsőfokú végzettséggel) magasan képzett top menedzser; középvezető vagy más menedzser viszonylag sok (hat vagy több) beosztottal; átlagnál magasabb iskolai végzettségű vagyoni javakkal jól ellátott inaktív „B” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője magasan képzett alsó és középszintű vezető hatnál több beosztottal; középvezető; más menedzser hatnál kevesebb beosztottal, munkafelügyelő; felsőfokú végzettségű hat, vagy hatnál több alkalmazottat foglalkoztató vállalkozó, legalább középfokú iskolai végzettséggel és átlagos vagy átlagnál jobb vagyoni helyzetben lévő inaktív „C1” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője középfokú végzettségű középvezető, vagy más menedzser; középfokú végzettséggel rendelkező vállalkozás tulajdonosa, aki legalább hat alkalmazottal dolgozik; középfokú végzettségű mezőgazdasági vállalkozó „C2” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője irodai alkalmazott; érettségizett szakmunkás, munkafelügyelő; vállalkozás, vagy üzletrész tulajdonos öt vagy kevesebb alkalmazottal, alacsony iskolai végzettségű anyagi javakkal átlagosan ellátott inaktív, illetve középiskolai végzettségű vagyoni helyzetét tekintve átlag alatti inaktív „DE” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője szakmunkás, képzetlen munkás, alacsony iskolai végzettségű hatnál kevesebb alkalmazottat foglalkoztató vállalkozó, mezőgazdasági termelő NRC-TNS VMR2007/1 Az ESOMAR társadalmi kategória tartalma és megoszlása

6 VMR2007 I. félév INTERNET HASZNÁLAT ÉS DEMOGRÁFIA

7  A gyakori (hetente legalább egy alkalommal) internetező éves hazai lakosság 44 százaléka internetezik minden nap – a többség tehát ennél ritkábban csatlakozik a világhálóra.  A penetráció növekedésével fokozatosan csökken az internetes populáció férfias, fiatalos, urbánus jellege – de természetesen még mindig e csoportok dominanciája figyelhető meg. A gyakori internetezők 57 százaléka férfi, 51 százaléka 30 év alatti, 29 százaléka Budapesten él.  A gyakori internetezők 62 százaléka internetezik otthonában. Az otthoni internet eléréssel rendelkezők mindössze 14 százaléka használ modemes kapcsolatot. A szélessáv térnyerését jelzi, hogy 50 százalékuk ADSL, 28 százalékuk pedig kábeltévés eléréssel internetezik.  Munkahelyén az internetezők 35 százaléka, iskolában pedig 23 százaléka szokott internetezni. Az iskolai internetezés természetesen elsősorban a fiatalokra jellemző: a évesek 55 százaléka szokott internetezni oktatási intézményben. NRC-TNS VMR2007/1 VMR2007: rövid összefoglaló I.

8  Az internet használat tudatosabbá válására utal, hogy évről évre nő a levelezésen, böngészésen túlmutató tevékenységeket végzők aránya. Vásárlás előtti információgyűjtésre az internetezők 90 százaléka használta már az internetet, és minden második internetező rendszeresen keresgél különböző termékinformációkat a világhálón.  Az internetezők egynegyede használja (rendszeresen vagy alkalmanként) társ- és partnerkeresésre az internetet. – chatelni 43, fórumozni ugyancsak 43 százalék szokott. Blogokat az internetezők 47 százaléka olvasgat, de csak 7 százalék teszi ezt rendszeresen, a saját bloggal rendelkezők aránya pedig 9 százalék.  Minden második internetező szokott valamilyen ingyenes játékot játszani az interneten (a rendszeresen játszók aránya viszont csak 11 százalék), online szerencsejátékot 8 százalékuk játszik legalább alkalmanként. Letöltésért még kevesen fizetnek: szoftverért 11, zenéért, illetve képért vagy videóért egyaránt 6-6 százalék fizetett. A videomegosztó szájtok népszerűségének növekedésével folyamatosan nő azok aránya, akik már töltöttek fel valamilyen videót az internetre: jelenleg 14 százalék azok aránya, akik éltek már ezzel a lehetőséggel. NRC-TNS VMR2007/1 VMR2007: rövid összefoglaló II.

9  Az internetezők 53 százaléka életében legalább egyszer rendelt valamilyen terméket, szolgáltatást az interneten keresztül – azok aránya, akik alkalmanként használják erre a világhálót, 30 százalék. Az internet használók 13 százaléka biztos benne, további 29 százalékuk pedig valószínűnek tartja, hogy a következő fél évben vásárol valamit az interneten keresztül.  A éves internetezők háromnegyede rendelkezik lakossági folyószámlával (a 18 év felettiek körében ez az arány 87 százalék) – pénzügyeit 27 százalék szokta az interneten keresztül intézni, további 9 százalék pedig tervezi, hogy fél éven belül kipróbálja az online bankolást. NRC-TNS VMR2007/1 VMR2007: rövid összefoglaló III.

10  Az internetezők 2 százaléka biztos abban, hogy a következő fél évben vásárol autót, 9 százalék pedig valószínűnek tartja ezt. Az autóvásárlást tervezők több mint fele használt gépkocsi vásárlását tervezi, 13 százalék viszont biztos abban, hogy új autót fog venni.  Az internetezők alig több mint 1 százaléka tervezi fél éven belül új építésű ingatlan vásárlását, további 4 százalék valószínűnek tartja a közeljövőbeli lakásvásárlást.  Az internetezők 55 százaléka tervezi, hogy a következő fél évben üdülni megy: belföldi üdülést 39, külföldi üdülést 27 százalék tervez, 22 százalék még bizonytalan e kérdésben, 23 százalék ugyanakkor biztos abban, hogy a következő fél évben nem megy majd üdülni.  Az internetezők 59 százaléka még sosem utazott repülőgéppel, 25 százalékuk pedig utazott már, de 2006 januárja óta nem ült repülőre. Az internetezők 8 százaléka biztos abban, hogy a következő fél évben fog repülőgéppel utazni, azok aránya pedig, akik ezt valószínűnek tartják, 10 százalék. NRC-TNS VMR2007/1 VMR2007: rövid összefoglaló IV.

11 VMR2007/1 oldal.info alapadatok

12 NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

13 NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

14 NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

15 NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

16 NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

17 NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

18 NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

19 NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

20 NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

21 NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

22 NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

23 NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

24 NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

25 NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

26 NRC-TNS VMR2007/1 oldal.info alapadatok (n=174)

27 NRC Piackutató Kft. Tel: (06-1) Fax: (16-1)


Letölteni ppt "Visitor Media Research 2007/1 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 - 2007 - Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ."

Hasonló előadás


Google Hirdetések