Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Visitor Media Research 2009/2 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 -2008- 2009 - Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Visitor Media Research 2009/2 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 -2008- 2009 - Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI."— Előadás másolata:

1 Visitor Media Research 2009/2 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI TÁJÉKOZTATÓ

2 A Visitor Media Research egy évente ismétlődő kutatássorozat folytatása, amelyet az NRC Piackutató Kft. és a TNS készít el a hazai médiavásárlók, médiatulajdonosok és vállalatok részére. A kutatás célja hogy: • a hazai honlapok a VMR adatainak segítségével hiteles információkkal lássák el a legnagyobb online médiavásárló és médiatervező cégek munkatársait honlapjuk látogatóinak jelenlegi összetételéről és annak változásairól • a résztvevő honlapok látogatói szegmensei egymással és a hazai internetes populáció egészével is összehasonlíthatók legyenek, továbbá az évente kétszer elvégzett vizsgálat segítségével lehetővé váljon a honlap látogatók demográfiai jellemzőinek folyamatos vizsgálata, a változások nyomon követése • a hazai internetes társadalom honlap látogatási, vásárlási és reklámattitűd szokásait feltérképezve hiteles információkat adjunk a különböző piaci szereplőknek a hazai internetezőkről. Magyarország legnagyobb átfogó online kutatása! Nélkülözhetetlen adatforrás: reklámozáshoz, szolgáltatáshoz, értékesítéshez... NRC-TNS VMR2009/2 A kutatás háttere és célja

3 A hagyományos kutatással megalapozott online kutatás során a honlapok üzemeltetői, a reklámozók és médiatervezők hiteles képet kaphatnak az internetezők: • honlap látogatási szokásairól (egyes honlapok esetében az aloldalak látogatottságáról is) • online reklám attitűdjéről (offline vs online reklámok elfogadottsága) • médiahasználati szokásairól (tévé, rádió, nyomtatott sajtó) • státuszáról (ESOMAR, illetve JFK – jövedelem, fogyasztás, képzettség – státusz) • online vásárlási szokásairól (tartós fogyasztási cikkek megléte, vásárlási szándéka) • számítástechnikai jártasságáról, internet használatáról és érdeklődési köréről • demográfiai jellemzőiről Alapadatok: Alapsokaság: a legalább hetente egyszer internetező14-69 évesek Célcsoport: a vizsgált honlapokat látogató internetezők A honlapok: a legnagyobb hazai portálok és honlapok (271 honlap) Mintavétel:rétegzett irányított véletlen mintavétel közel 300 mintavételi ponton Módszer:online adatfelvétel Mintanagyság: fő Adatfelvétel:2009. november 15-december 31. Elérés:online reklámok, reklám, NetPanel.hu access panel Hiteles kutatási adatokkal győzzük meg a hirdetőket arról, hogy hirdessenek az interneten és az Ön honlapján. A kutatás tartalma NRC-TNS VMR2009/2

4 Az ESOMAR ajánlása szerint a háztartás társadalmi csoport besorolását az adott háztartás fő- keresőjének jellemzői jelölik ki. Definíció szerint a háztartás főkeresője a háztartásban élők közül az a személy, aki legnagyobb arányban járul hozzá a háztartás jövedelméhez. A társadalmi csoport képző változói az aktív főkereső esetében a befejezett legmagasabb iskolai végzettség és a foglalkozási kategória, az inaktívak esetében pedig a befejezett legmagasabb iskolai végzettség és a vagyoni helyzet. Az ESOMAR-változó képzése az ajánlás által meghatározott szabályok szerint történik. Az ESOMAR társadalmi kategória változó felépítése Az ESOMAR társadalmi kategóriarendszer három változó alkalmazásával épül fel, amelyből aktuálisan két-két változó jelöli ki a csoportba tartozást. •A "főkereső" jelenlegi foglalkozása, (a főkereső a háztartáson belül a legmagasabb jövedelmű személy. ) •A főkereső befejezett legmagasabb iskolai végzettsége •Ha a főkereső nem folytat aktív kereső tevékenységet, a háztartás vagyoni helyzete: tíz, az ESOMAR által kijelölt vagyontárgy, tartós fogyasztási cikk birtoklása alapján. Az ESOMAR társadalmi kategória NRC-TNS VMR2009/2

5 „A” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője önálló vagy alkalmazott értelmiségi (felsőfokú végzettséggel) magasan képzett top menedzser; középvezető vagy más menedzser viszonylag sok (hat vagy több) beosztottal; átlagnál magasabb iskolai végzettségű vagyoni javakkal jól ellátott inaktív „B” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője magasan képzett alsó és középszintű vezető hatnál több beosztottal; középvezető; más menedzser hatnál kevesebb beosztottal, munkafelügyelő; felsőfokú végzettségű hat, vagy hatnál több alkalmazottat foglalkoztató vállalkozó, legalább középfokú iskolai végzettséggel és átlagos vagy átlagnál jobb vagyoni helyzetben lévő inaktív „C1” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője középfokú végzettségű középvezető, vagy más menedzser; középfokú végzettséggel rendelkező vállalkozás tulajdonosa, aki legalább hat alkalmazottal dolgozik; középfokú végzettségű mezőgazdasági vállalkozó „C2” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője irodai alkalmazott; érettségizett szakmunkás, munkafelügyelő; vállalkozás, vagy üzletrész tulajdonos öt vagy kevesebb alkalmazottal, alacsony iskolai végzettségű anyagi javakkal átlagosan ellátott inaktív, illetve középiskolai végzettségű vagyoni helyzetét tekintve átlag alatti inaktív „DE” társadalmi csoportba tartozók esetében a háztartás főkeresője szakmunkás, képzetlen munkás, alacsony iskolai végzettségű hatnál kevesebb alkalmazottat foglalkoztató vállalkozó, mezőgazdasági termelő Az ESOMAR társadalmi kategória tartalma és megoszlása NRC-TNS VMR2009/2

6 VMR2009 II. félév INTERNET HASZNÁLAT ÉS DEMOGRÁFIA

7  A gyakori (hetente legalább egy alkalommal) internetező éves hazai lakosság 58 százaléka internetezik minden nap – másik fele ennél ritkábban csatlakozik a világhálóra.  A penetráció növekedésével fokozatosan csökken az internetes populáció férfias, fiatalos, urbánus jellege – de természetesen még mindig e csoportok dominanciája figyelhető meg. A gyakori internetezők 52 százaléka férfi, 45 százaléka 30 év alatti, 26 százaléka Budapesten él.  A gyakori internetezők 86 százaléka internetezik otthonában. Az otthoni internet eléréssel rendelkezők már csak kevesebb mint 5 százaléka használ modemes kapcsolatot. Folyamatosan nő, és már megközelíti a 7 százalékot azok aránya, akik elsődlegesen mobil szélessáv használatával interneteznek otthonukban.  Munkahelyén az internetezők 27 százaléka, iskolában pedig 9 százaléka szokott internetezni. Az iskolai internetezés természetesen elsősorban a fiatalokra jellemző: a évesek 28 százaléka szokott internetezni oktatási intézményben. VMR2009: rövid összefoglaló I. NRC-TNS VMR2009/2

8  Az internet használat tudatosabbá válására utal, hogy évről évre nő a levelezésen, böngészésen túlmutató tevékenységeket végzők aránya. Vásárlás előtti információgyűjtésre az internetezők 92 százaléka használta már az internetet, és 55 százalék rendszeresen keresgél különböző termékinformációkat a világhálón.  Az internetezők 30 százaléka használja (rendszeresen vagy alkalmanként) társ- és partnerkeresésre az internetet. – chatelni (webes felületen vagy MSN-en, Skype- on) 73, fórumozni 38 százalék szokott. Blogokat az internetezők 54 százaléka olvasgat, de csak 11 százalék teszi ezt rendszeresen, a saját bloggal rendelkezők aránya pedig kevesebb mint 10 százalék. A Twittert a hazai internetezők még csupán alig több mint 1 százaléka használja rendszeresen.  Minden második internetező szokott valamilyen ingyenes játékot játszani az interneten (a rendszeresen játszók aránya viszont csak 11 százalék), online szerencsejátékot 11 százalékuk játszik legalább alkalmanként. Letöltésért még kevesen fizetnek: szoftverért 12, zenéért 6, képért vagy videóért 5 százalék fizetett. A videomegosztó szájtok népszerűségének növekedésével folyamatosan nő azok aránya, akik már töltöttek fel valamilyen videót az internetre: jelenleg 22 százalék azok aránya, akik éltek már ezzel a lehetőséggel. VMR2009: rövid összefoglaló II. NRC-TNS VMR2009/2

9  Az internetezők 66 százaléka életében legalább egyszer rendelt valamilyen terméket, szolgáltatást az interneten keresztül – azok aránya, akik kisebb-nagyobb rendszerességgel használják erre a világhálót, 43 százalék. Az internet használók 19 százaléka biztos benne, további 32 százalékuk pedig valószínűnek tartja, hogy a következő fél évben vásárol valamit az interneten keresztül. Az adatok azt jelzik, hogy az előző fél évben nem nőtt az online vásárlók aránya, és a vásárlás iránt nyitottak aránya is közel azonos, mint korábban, az utóbbi fél évben nem történt számottevő változás.  A éves internetezők 78 százaléka rendelkezik lakossági folyószámlával (a 18 év felettiek körében ez az arány 85 százalék) – pénzügyeit 37 százalék szokta az interneten keresztül intézni, további 7 százalék pedig tervezi, hogy fél éven belül kipróbálja az online bankolást. VMR2009: rövid összefoglaló III. NRC-TNS VMR2009/2

10  Az internetezők 2 százaléka biztos abban, hogy a következő fél évben vásárol autót, 9 százalék pedig valószínűnek tartja ezt. Az autóvásárlást tervezők közel kétharmada használt gépkocsi vásárlását tervezi, 8 százalékuk viszont biztos abban, hogy új autót fog venni.  Az internetezők 1 százaléka tervezi fél éven belül új építésű ingatlan vásárlását, további 3 százalék valószínűnek tartja a közeljövőbeli lakásvásárlást.  Az internetezők 26 százaléka tervezi, hogy a következő fél évben üdülni megy: Belföldi üdülést 17, külföldi üdülést 14 százalék tervez, 31 százalék viszont még bizonytalan e kérdésben – a netezők 43 százaléka ugyanakkor biztos abban, hogy a következő fél évben nem megy üdülni.  Az internetezők 60 százaléka még sosem utazott repülőgéppel, 27 százalékuk pedig utazott már, de az utóbbi egy évben nem ült repülőre. Fapados légitársasággal 18 százalék utazott már. Az internetezők 4 százaléka biztos abban, hogy a következő fél évben fog repülőgéppel utazni, azok aránya pedig, akik ezt valószínűnek tartják, 10 százalék. VMR2009: rövid összefoglaló IV. NRC-TNS VMR2009/2

11 VMR2009/2 szanalmas.hu alapadatok

12 szanalmas.hu alapadatok (n=399) NRC-TNS VMR2009/2

13 szanalmas.hu alapadatok (n=399) NRC-TNS VMR2009/2

14 szanalmas.hu alapadatok (n=399) NRC-TNS VMR2009/2

15 szanalmas.hu alapadatok (n=399) NRC-TNS VMR2009/2

16 szanalmas.hu alapadatok (n=399) NRC-TNS VMR2009/2

17 szanalmas.hu alapadatok (n=399) NRC-TNS VMR2009/2

18 szanalmas.hu alapadatok (n=399) NRC-TNS VMR2009/2

19 szanalmas.hu alapadatok (n=399) NRC-TNS VMR2009/2

20 szanalmas.hu alapadatok (n=399) NRC-TNS VMR2009/2

21 szanalmas.hu alapadatok (n=399) NRC-TNS VMR2009/2

22 szanalmas.hu alapadatok (n=399) NRC-TNS VMR2009/2

23 szanalmas.hu alapadatok (n=399) NRC-TNS VMR2009/2

24 szanalmas.hu alapadatok (n=399) NRC-TNS VMR2009/2

25 szanalmas.hu alapadatok (n=399) NRC-TNS VMR2009/2

26 szanalmas.hu alapadatok (n=399) NRC-TNS VMR2009/2

27 NRC Piackutató Kft. Tel: (06-1) Fax: (06-1)


Letölteni ppt "Visitor Media Research 2009/2 Visitor Media Research 2001 – 2002 – 2003 – 2004 – 2005 – 2006 – 2007 -2008- 2009 - Médiakutatás az interneten – KUTATÁSI."

Hasonló előadás


Google Hirdetések